Ta det helt med ro folkens, jeg skal søke godkjenning. Det skal være samsvar mellom bil og vognkort 

Audun F skrev:Ta det helt med ro folkens, jeg skal søke godkjenning. Det skal være samsvar mellom bil og vognkortTommel opp på den
CelicaTurbo skrev:England er jo full av importerte MR2-er, og det finnes sikkert noen Beams blant disse. Men jeg kjenner ikke reglene disse er importert til England på, om det gjøres på et form for unntak. I utgangspunktet kreves det bare at bilen tilfredsstiller generelle avgasskrav ved registrering der (i tillegg til en del annet, som tåkebaklys som må ettermonteres etc). Om det lar seg gjøre å få norsk vegvesen å godkjenne på bakgrunn av bil som er importert fra Japan til England det aner jeg ikke. Det er godt mulig det er et blindspor. Du har også Beams greytop og blacktop som ble brukt i andre biler, bl.a. Rav4?Blacktop / Greytop hjelper ikke stort siden disse aldri har sitti i en MR2 originalt. Derimot om noen har en Celica på norske skilter med Beams originalt (må vel være en RHD) så er jeg evig takknemlig
ArildM skrev:Er det ikke nok å dokumentere at bilen er karosseri og understellsmessig lik med utgaven med Beams?Det er den samme tanken jeg har. Neste på lista for meg nå er å prøve å få tak i originale avgasspapirer fra Toyota på Beams utgaven i Japan. Wish me luck
Samt dokumentere at motoren har tilsvarende eller bedre avgasser sammenliknet med originale utslippskrav? Da uavhengig av hvilken bil den sitter i. Mulig jeg er på bærtur
Audun F skrev:Good luckArildM skrev:Er det ikke nok å dokumentere at bilen er karosseri og understellsmessig lik med utgaven med Beams?Det er den samme tanken jeg har. Neste på lista for meg nå er å prøve å få tak i originale avgasspapirer fra Toyota på Beams utgaven i Japan. Wish me luck
Samt dokumentere at motoren har tilsvarende eller bedre avgasser sammenliknet med originale utslippskrav? Da uavhengig av hvilken bil den sitter i. Mulig jeg er på bærtur