TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #383988  av inzane2012

la inn cv'en nå, må ordne på ett par ting der da :) skal se om jeg får tid til å ringe til di iløpet av uka :) Har alltid hatt lyst å ha en jobb der jeg får sjangsen til å reise mye :)
 #384025  av Drafter

kvass_st215 skrev:
inzane2012 skrev:syns du kan legge inn ett godt ord for meg, hadde vært digg å fått tatt fagbrevet på en sånn båt :)
hvis det er skipselektriker du skal bli, så skal vi nok ordne det :wink:
Hva går det ut på?
Båten så jo ikke så stor ut og altfor mye å gjøreer det vel heller ikke som elektriker på den båten :lol:
 #384058  av lexusmann

Tenker at det hadde vært kult å fått til noe sånn som dette...http://www.andysautosport.com/toyota/20 ... 84041.html
Men blir vel uhorvelig dyrt, med frakt og moms og masse avgifter...så er det montering...hele bilen måtte vel lakkeres også... :roll:
 #384080  av celicat23

lexusmann skrev:Tenker at det hadde vært kult å fått til noe sånn som dette...http://www.andysautosport.com/toyota/20 ... 84041.html
Men blir vel uhorvelig dyrt, med frakt og moms og masse avgifter...så er det montering...hele bilen måtte vel lakkeres også... :roll:
Du betaler moms på kjøpssum inkludert frakt og ett fortollingsgebyr, det er stort sett det hele. Er ingen toll eller avgifter.
 #384081  av EXS

FAEN der gikk mobilen min til helvete, godt jeg har et lager med gamle tlf`er liggende..... men måtte tilbake til en touch telefon.... hater touch så inderlig
 #384084  av inzane2012

EXS skrev:FAEN der gikk mobilen min til helvete, godt jeg har et lager med gamle tlf`er liggende..... men måtte tilbake til en touch telefon.... hater touch så inderlig
er ikke noe særlig glad i touch telefoen jeg heller...så der er du ikke aleine :)
men hvordan klarte du å ødelge mobilen da?
 #384090  av Drafter

celicat23 skrev:
lexusmann skrev:Tenker at det hadde vært kult å fått til noe sånn som dette...http://www.andysautosport.com/toyota/20 ... 84041.html
Du betaler moms på kjøpssum inkludert frakt og ett fortollingsgebyr, det er stort sett det hele. Er ingen toll eller avgifter.
bestill til sverige :wink: det gjør jeg alltid, tar 40min for meg da.. henter det på en bensinstasjon ved grensa :P
 #384114  av EXS

inzane2012 skrev:
EXS skrev:FAEN der gikk mobilen min til helvete, godt jeg har et lager med gamle tlf`er liggende..... men måtte tilbake til en touch telefon.... hater touch så inderlig
er ikke noe særlig glad i touch telefoen jeg heller...så der er du ikke aleine :)
men hvordan klarte du å ødelge mobilen da?
den begynte og gå opp i liminga (slide telefon) og skjermdelen hadde løsnet, så jeg tar av dekselet bak og da spruter det ut med knekte skruer og små plastikk biter :evil:

så der og da ga jeg meg fortere en franskmennene gjorde på 40 tallet og heiv dritten i søpla og fant frem den gamle LG`en min... får lide med den til jeg får bestilt en ny... *BLAST*
 #384119  av kvass_st215

Drafter skrev:
kvass_st215 skrev:
inzane2012 skrev:syns du kan legge inn ett godt ord for meg, hadde vært digg å fått tatt fagbrevet på en sånn båt :)
hvis det er skipselektriker du skal bli, så skal vi nok ordne det :wink:
Hva går det ut på?
Båten så jo ikke så stor ut og altfor mye å gjøreer det vel heller ikke som elektriker på den båten :lol:
Vel, mitt ansvar gjelder alt som har strøm i seg: Generatorer, sensorer, motorstyring, overvåking av fremdriftslinja, navigasjonsutstyr, radar, kartmaskiner +++ Det er så avgjort ikke en kjedelig jobb nei, og mye mer allsidig og utfordrende enn å skrue spotlighter og stikkontakter hos "fru Andersen". Ikke at det er noe galt i det, men ikke noe for meg.. Og så er jeg alene elektriker, og på havet, så skjer det noe, så må jeg fikse det. Jeg har mer enn nok å gjøre, men tar meg tid til en strekk i sola etter lunch.. 8)

Båten er 93 meter lang, 5 dekk, 16 meter bred.. ser ikke så stor ut på bilde nei, men det er tuppen av bauen :wink:
 #384124  av JePe

kvass_st215 skrev:Fått meg ny jobb :) Skipselektriker på en seismikkbåt som for tiden befinner seg 40 nautiske vest av Colombia. Flatt hav, sol og 30 grader? huff.. er hardt, veldig hardt :wink: blir som regel en liten strekk på dekk etter lunch. Og på toppen av at det er en konge jobb, ruller det inn kroner i Celicakassen 8)

Hei, hvilket seismikkselskap er det du jobber for da? Jobber selv innen seismikk.. Bare nysgjerrig! :wink:
  • 1
  • 694
  • 695
  • 696
  • 697
  • 698
  • 1174