Side 8 av 9
Legg innLagt inn:19 nov 2005 20:15
av sethro
Fader a.... ingen som har godkjent det... jaja...
Monster11 har du prøvd det jeg sa??
http://www.zeth-racing.com
Legg innLagt inn:19 nov 2005 21:17
av monster11
sethro skrev:Fader a.... ingen som har godkjent det... jaja...
Monster11 har du prøvd det jeg sa??
http://www.zeth-racing.com
nei har ikke det da jeg har sendt den væk til en anden som skal fixe den.
men hvis nogen har fået den godkjent i sverige og tyskland.kan det vel ikke være så vanskelig og få det til her i norge?
alex007 skrev her
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... highlight=
Hva det koster å få den godkjent med 4a-gze. Hvis bilen er registrert i Norge for over 10år siden, så betaler du ikke en døyt.
Hvis den er importert etter 1995, så må du betale etter tollvesenets sine satser... og oppgrader bremser (87+ bremsene skal få bilen din godkjent med den motoren) evt heftigere.
Legg innLagt inn:19 nov 2005 21:20
av sethro
Legg innLagt inn:23 des 2005 17:26
av monster11
er her nogen som bor i lillestrøm.oslo.nannestad som kan vil se på den?
kan gi 2500kr til den som får den til og køre....
fik nu feil kode 51
Legg innLagt inn:25 des 2005 17:00
av monster11
hei. er her nogen fra lillestrøm,strømmen,oslo,ask,holter,nannestad. som har en bil med en 4agze motor i? så jeg kan teste om det er min ECU som er feilen.
Legg innLagt inn:25 des 2005 19:26
av sethro
Hei. Har en ae101 4a-gze ecu... men den passer kanskje ikke over...
Legg innLagt inn:25 des 2005 22:10
av Larsen
sjekk årsmodelene. De vil nok passe om hverandre...
Legg innLagt inn:25 des 2005 22:24
av sethro
Min er 94 mod.
Legg innLagt inn:26 des 2005 01:49
av Morten
monster11 skrev:hei. er her nogen fra lillestrøm,strømmen,oslo,ask,holter,nannestad. som har en bil med en 4agze motor i? så jeg kan teste om det er min ECU som er feilen.
Bare for å få klarhet i et par ting:
Hvor mye har du byttet? Er både motor, ECU og motorledningsnettet AGZE? Hvis du har byttet alle disse delene, har du da gått over pluggen til sikringsboks osv. og flyttet pinner slik at signalene kommer der de skal (dette MÅ til), eller har du bare plugget det i?
Hvilken bil kommer motoren fra? (AW11/AE92/AE101) MAP eller AFM?
Legg innLagt inn:26 des 2005 09:38
av monster11
ja motor, ECU og motorledningsnettet er fra AGZE.jeg har bare plugget det i.jeg tror at motoren kommer fra en 89 Corolla.men da jeg fik den satt den i en mr2.
Legg innLagt inn:26 des 2005 13:06
av monster11
jeg har satt min gamle motor i den mr2 hvor AGZE satt i. og den starter.
Legg innLagt inn:26 des 2005 15:59
av Morten
Ting kan være litt spesielt siden noen har byttet motoren inn i den gamle bilen din. Kjenner ikke så godt til AW11 men antar at det er noe av det samme som i MK2. Ved et motorbytte til en annen motor i samme motorfamilie er det der tre steder en må gå over og dobbelsjekke at alle signalene blir rutet der de skal (uavhengig av om pluggene passer eller ikke).
1. Den ene pluggen på ECU, som kommer fra chassis-ledningsnettet.
2. Tilkoblingspluggen i sikringsboksen
3. En plugg i bagasjerommet ved ecu'en som kobler motor- og chassis-ledningsnettet sammen.
I tillegg må det noen ganger kobles litt om i selve sikringsboksen (releer) eventuelt trekkes noen nye kabler for at ECU skal ha alle koblinger inn/ut som trengs.
Nok om det.

Mitt tips er da å gå over og sammenligne disse pluggene og sikringsboksen (under/inni der ledningene er) i de to bilene for å se om noe er flyttet på eller koblet ekstra i bilen motoren ble tatt ut fra.
Siden motoren gikk før du starta, og hvis du har koblet alt riktig skal den jo virke fortsatt. Har liten tro på at noe mekanisk plutselig skal være defekt, så holder en knapp på at noe ikke er koblet riktig i det elektriske. Mangler det styring fra ECU til et eller annet relee kan du få symptomer som du beskriver (på MK2 er det spesielt et signal som heter FC (fuel control) som vil kutte bensinen på den måten du beskriver. Vet ikke om 4AG har det/noe lignenede).
Legg innLagt inn:26 des 2005 17:14
av monster11
har gået over det mange gange og det ser regtig ut.og den ene motor starter jo.
Legg innLagt inn:27 des 2005 12:57
av monster11
har nu gået over alle de 3 ting som du siger og alt ser fint ut.
har satt min gamle motor over hvor den anden satt og den starter helt fint..
Legg innLagt inn:28 des 2005 17:28
av monster11
hvad tror i jeg kan få for den? 35000kr?
vil ikke ha den bil mer
