Side 8 av 13

Legg innLagt inn:29 mar 2006 20:33
av sleeper
men da må du huske og kjøpe noe som greier og styre større dyser da! :wink:

Legg innLagt inn:29 mar 2006 20:37
av larsst185
jepp.i know.Men etter den turboen er kommet på og bc en låst fast på 0,9 bar så er det kjøpestopp i vertfall et halvt år. :) tror jeg....

Legg innLagt inn:29 mar 2006 20:40
av sleeper
det er hva du tror!
tar 1 mnd så får du lønning igjen og da finner du noe nytt du vil ha! :wink:

Legg innLagt inn:29 mar 2006 20:52
av larsst185
Nei,sånn er ikke jeg :lol:

Legg innLagt inn:29 mar 2006 21:30
av sleeper
hm... skulle ikke du bare bytte clutch og no greier??? 8) :wink:

Legg innLagt inn:31 mar 2006 09:06
av larsst185

Legg innLagt inn:31 mar 2006 15:19
av sleeper
ja du fikk bestemt deg... når får du det da?

Legg innLagt inn:31 mar 2006 17:26
av GT4 CS
Hvordan gjør du det med motorstyring nu da? Slå til og få inn datasprut?

Legg innLagt inn:31 mar 2006 17:41
av larsst185
motorsyring blir som den er inntill videre så får jeg kjøre med moderat trykk.1 bar er nå 1 bar med både med ct26 og td06 vil jeg tro.

Legg innLagt inn:31 mar 2006 18:07
av sleeper
ikke helt... så lenge du monterer en størr turbin del på den så blir det mindre mot trykk på eksos siden.
noe som resulterer i at motoren greier og kvitte seg med eksosgassene fortere og bedre! noe som igjen gjør at du får plass til mer uforbrent luft i cylindrene..og dermed mer hk!

men jeg trur ikke dette er noe problem på den org styringa da den går sinnsykt rikt org, så nå kansje den ikke går så rikt lenger! :D

Legg innLagt inn:31 mar 2006 18:23
av GT4 CS
Kansje en god investering med et AF meter og nå da hehe, men bilen var vel chippa fra før mener jeg og huske

Legg innLagt inn:31 mar 2006 18:38
av sleeper
GT4 CS skrev:Kansje en god investering med et AF meter og nå da hehe, men bilen var vel chippa fra før mener jeg og huske

hvis den er chippa så er nok ikke det noen bra ting så lenge det blir byttet turbo.
det er sikkert tatt vekk en del bensin på den chippen... vil anbefalle deg og skaffe deg en bredbåndslamda og sjekke at den ikke går for magert!

PS: en vanlig AF måler som kobles på den org lamdan sier ikke annet en at lamdasonden din funker... ikke noe mer! ville ikke stolt på den...

Legg innLagt inn:31 mar 2006 19:12
av GT4 CS
Så et af meter du bare kobler inn på lambda er egentlig bare bortkasta penger? Trudde det ga en viss indikasjon jeg, men lærer jo alltid noe nytt :D

Legg innLagt inn:31 mar 2006 19:29
av sleeper
sier ikke så veldig mye mer en at sonden funker!

du kan jo bruke den til og se at ting ikke forandrer seg da! (hvis du programerer motoren med bredbandslamda og da merker deg hva AF måleren står på da!
men du kan ikke bruke den til og se om motoren går magert eller ikke hvis du ikke har testet hva den skal vise på f.eks 11.8, noe som er et greit tall og programere motoren etter.

mulig jeg forklarer litt vansklig her, men si ifra så skal jeg prøve på nytt! :D

Legg innLagt inn:31 mar 2006 20:31
av Larsen
Du får vel vite om den går farlig magert eller ikke, men den er ikke noe god referanse. Bør vel anskaffe en bredbånd lambda for å sikre at motoren går som den skal :wink: