Side 8 av 36

Legg innLagt inn:18 jan 2007 22:47
av FireWalk
Snøen har omsider kommet til Ålesund også, og da klarer man jo ikke la være å dille litt med bilen.

Deler er bestilt, og har fått mye av det i posten allerede. Noe er kommet på, noe skal på i helgen.

Har bestilt følgende:

- komplett bensin system fra Wolfkatz. Bensinpumpe, fitting kit, fuelrail, nye dyser, bensintrykksregulator osv.
- TRD vinge,
- HKS EVC Boost controller.
- ATS RACING 9" Spal vifte & shroud.
- TKO Eksos anlegg.
- REVISION 6 baklys.
- Coolingmist DUAL stage injection upgrade kit.
- Nye Fjærben lager fremme. Orginale toyota deler.
- Rep kit til kaliptere fremme.

Justerte håndbrekket mitt da det hadde begynt å miste effekt etter at kalipteren på venstresiden bak begynte å henge. Overhalte kalipteren, men håndbrekket har jeg ikke giddet å ordne før nå.

Har også modifisert parklysene fremme, og satt inn to ekstra pærer slik at den lyser litt mer rektangulært, og med et blått skjær i. :-) det ble litt tøft syntes jeg.

Montert rev6 baklys og ordnet litt i lednings rotet i motor rommet.
Noen bilder:

Legg innLagt inn:18 jan 2007 22:53
av FireWalk
Tok meg noen timer å ta ut intercooleren og få av den gamle vifta og sette på den nye SPAL vifta & Shroud. Plata dekker til rundt ICen slik at luften viften suger tvinges KUN gjennom intercooleren, og kan ikke suges inn f.eks fra sidene. Meget effektivt :-) Skal bli spennende å se hvordan dette spiller inn på innsugstemp på tomgang etter litt hardkjøring så snart snøen forsvinner.

Flere bilder: (Ikke alle bildene er i riktig rekkefølge btw)

Legg innLagt inn:18 jan 2007 23:00
av Nils
Hvor kjøpte du vingen fra. Er det orginal TRD?

Legg innLagt inn:18 jan 2007 23:02
av FireWalk
Intercooleren kom til slutt på plass, selv om det ble svært vanskelig å få på plass boltene som holder intercooleren på plass når vifta og plata var utenpå. Måtte "fabrikere" litt verktøy for å få det til..

flere bilder:

Legg innLagt inn:18 jan 2007 23:08
av FireWalk
Enda flere pakker i posten. Blir jo nesten litt sånn skrytetråd dette her, men det er jo ikke meningen. Det er jo en tråd om bilen og da må jeg jo ha med alt :)

HKS elektronisk Boost control kit og TRD vinge kom i dag. :D
Kan la datasprutet ta seg av boost control om jeg vil, men denne er mer avansert og tilater meg å justere ting on the fly med noen få tastatrykk. Og viser dessuten en del viktig info på displayet.

Legg innLagt inn:18 jan 2007 23:12
av FireWalk
Og sist men ikke minst:

TKO Eksos anlegget :-) Spent på hvordan lyden blir med dette!
samt Wolfkatz bensin system :)

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Legg innLagt inn:18 jan 2007 23:48
av sleeper
har du no link til et bra vannsprut? ( som kontoleres av datasprut...)

Legg innLagt inn:19 jan 2007 00:15
av Larsen
Må bare føye meg til rekken med de som beundrer bilen din :D

Legg innLagt inn:19 jan 2007 17:56
av FireWalk
Larsen skrev:Må bare føye meg til rekken med de som beundrer bilen din :D
Takk for det! :D
sleeper skrev:har du no link til et bra vannsprut? ( som kontoleres av datasprut...)
De to vanligste er vel:

http://www.aquamist.co.uk/
og
http://www.coolingmist.com

Alle vanninnsprut kit kan kontrolleres av megasquirt. hva andre sprut angår er jeg ikke sikker. Noen kan, noen kan ikke. :)

Uansett så er det bare en pumpe, en tank og en dyse.

Jeg har forresten en boost switch som jeg skal selge. Denne kobles inn på vakum slangene via en T og kobler på strøm når trykket når et vist punkt. Du justerer aktivasjonen ved tork nøkkel. F.eks 0,5 bar, så kobler den på strøm, og dermed aktiverer pumpa seg og spruter inn vann ved 0,5. Enkelt å justere :) Brukte denne før jeg lot datasprutet styre det. Fungerer på samme måten, at det aktiverer ved visse trykk. Men når man kobler til datasprut så kan man jo la sprutet bruke vannet som sikkerhetsmekanisme også, dersom temperatur blir høyere enn så og så mye osv. :)

Legg innLagt inn:19 jan 2007 18:04
av sleeper
sprutet mitt kan kontolere det.. tenkte bare på at jeg ikke ville ha et kit hvor det følgte med egen hjerne til og styre faenskapenn. :wink:

hvor stor tank bruker du da?
og hvor lenge holder det hvis du har full åpning da? ( sett at du bare spruter 100% hele tiden!)

Legg innLagt inn:19 jan 2007 18:15
av FireWalk
sleeper skrev:sprutet mitt kan kontolere det.. tenkte bare på at jeg ikke ville ha et kit hvor det følgte med egen hjerne til og styre faenskapenn. :wink:

hvor stor tank bruker du da?
og hvor lenge holder det hvis du har full åpning da? ( sett at du bare spruter 100% hele tiden!)
Den spruter bare inn vann/metanol blandingen når visse kriterier blir møtt:

1. Aktiveres dersom innsugstemperaturen i manefolden blir over 34 grader.
2. Trykket må være over 0,7 bar (uavhengig av punkt 1)
3. Aktiveres ved gjentatt tenningsbank
4. Dersom turbo trykket skulle bli over 1,2 bar (Boost creep) for å hemme tendenser til tenningsbank.

Det spruter aldri 100% hele tiden. Bare når visse variabler blir møtt. Dersom du Setter sprutet til å aktivere pumpa og lar den stå å gå så er tanken tom innen et halvt minutt ;)

Jeg fyller som regel på en gang i uka. Men om sommeren med mye hardkjøring så kan det være du må fylle på hver gang du fyller bensin, eller i værste fall flere ganger for dag med ekstra hard kjøring. Det kommer jo ann på hvordan du setter instillingene, og hvor stor tank du har

Jeg har vel 4 liters tank.

Legg innLagt inn:19 jan 2007 19:11
av celica_st185
Hvor stor dyse/dyser bruker du til vanninsprutet?

Legg innLagt inn:19 jan 2007 19:44
av FireWalk
celica_st185 skrev:Hvor stor dyse/dyser bruker du til vanninsprutet?
2 stk M3, 3.9 gph @ 150 psi. :)

Legg innLagt inn:19 jan 2007 20:30
av Mr2Even
Fått skikkelig blod på tann du FireWalk :D

Legg innLagt inn:19 jan 2007 20:41
av FireWalk
Mr2Even skrev:Fått skikkelig blod på tann du FireWalk :D
Hehe! det kan du trygt si :P :lol: Det bare baller på seg..