cameleon skrev:Skal nå få tilsendt full dokumentasjon fra både japan og usa angående dette. Det eneste som er greia er at dere som f.eks har en 90mod med en 3.gen, må få fikset dette med bremsene for at det skal bli godkjent. Altså opgradere til 92+, så alt er overens.
Denne dokumentasjonen skal dere alle få for å få bilene deres godkjent, og dere skal ikke betale en dritt heller
Bare få fikset dette med tollvesenet og avgiften 

Hva slags dokumentasjon er det du får tilsendt? Hadde selvfølgelig satt pris på å få låne

- spørs bare om det holder med kopier, de vil gjerne ha originalpapirer hos BT her. Ellers så kan vi kanskje be om dokumentasjon fra samme folkene du får tilsendt fra?
Jeg får forresten tilsendt TUV-kopier på bil som er godkjent ombygd i Tyskland, men spørs hvor mye slike papirer imponerer. Jeg tar ihvertfall imot alt jeg kan få.
Ang dette med den nye effektavgiften: Vi er jo flere som har betalt for effektøkningen allerede, i håp om å slippe å betale ved endelig registrering, som vel for de fleste er over nyttår engang. Jeg holder på å lete etter den loven der det stod at avgiftene regnes ut fra "registreringstidspunkt eller det tidspunkt myndighetene får vite om ombyggingen". I siste tilfelle er det bare å få bekreftet at bilen faktisk er ombygd i 2006, så skulle de ikke kunne kreve 2007-avgifter på toppen.
Jeg har time hos verksted 18/12 for å få papirer på hva som er installert, og at alt er ok installert. Tipper jeg sender kopier av de papirene + melding til Tollvesen og BT om at bilen er ombygd (i tillegg til tidligere innsendte søknad om ombyggingstillatelse). Deretter fikk jeg mirakuløst time hos BT 20/12, men rekker nok ikke å få tak i papirene fra Toyota til da...... må nesten stole på solidariteten her inne for å få tak i disse (papirer på at motorn er ok for europeiske krav, at motorn uten problem kan settes i en SW20, og hva som ellers må gjøres (bremser))
Toyota Nordvik her har det ikke vært mye hjelp i:
- De vil ikke ta bilen inn for å dokumentere hva som er installert.
- De vil ikke installere bremser + motor på nytt (tenkte de kunne gjøre dette slik at de kunne gå god for at alt var ok gjort). Faktisk fikk jeg bekreftet at de ikke installerer noen brukte deler for kunder, ihvertfall ikke om de må gå god for det som installeres.
- De vil ikke skrive ut oversikt over bremsedelenummer (for å se forskjellene)
- De vil ikke være behjelpelige med å skaffe infoen jeg trenger om 3S-GTE, ble henvist til Toyota Norge.
Toyota Norge var det heller ikke hjelp i:
- Kunne ikke gi meg dokumentasjon på 3S-GTE da den aldri har vært solgt i Norge.
- Ville ikke være behjelpelig med å skaffe slik info fra lenger opp i Toyota-systemet.
De fleste merke-importører har informasjon tilgjengelig ang vanlige ombygginger, hva andre deler som må byttes osv, men ser ikke ut som Toyota har dette.