Side 8 av 15
Legg innLagt inn:04 jun 2007 17:44
av Lverket
Off, blir så ufattelig missunlig på prosjektet ditt. Kommer til å bli utrolig lekkert. Har du noen kontakter som selger AE86 Levin? Eller vet du om noen import ruter jeg burte sjekket opp?
Forresten, tenkt deg på gatebil elns i fremtiden? Lykke til videre. Dette er konge. (Jeg er litt fjortis når det kommer til levin AE86).
Legg innLagt inn:04 jun 2007 19:00
av sw20
Morten skrev:Levin GT skrev:Når det gjelder å sveise alle plateskjøter,så bør du ikke bli for voldsom,for karroseriet må ha friheten til å vri/bevege seg litt,ellers vil du få store problemer.
Levin GT
Kan du utdype det noe mere?
husk svakeste pungtet er der det brekker...
tror ikke jeg ville blitt for øsen nei... sett heller inn eit bur

Legg innLagt inn:04 jun 2007 20:00
av Morten
sw20 skrev:Morten skrev:Levin GT skrev:Når det gjelder å sveise alle plateskjøter,så bør du ikke bli for voldsom,for karroseriet må ha friheten til å vri/bevege seg litt,ellers vil du få store problemer.
Levin GT
Kan du utdype det noe mere?
husk svakeste pungtet er der det brekker...
tror ikke jeg ville blitt for øsen nei... sett heller inn eit bur 
Dette er jo noe rallygutta gjør på ca hver eneste bil, så kan ikke heeeeelt si jeg kjøper argumentene. Stivere karrosseri regnes jo som lik raskere og mer forutsigbar bil? Men for all del, utdyp og omvend meg om dere er uenige.
PS! et slags bur er det jo allerede hvis du ser på bildene tidlig i tråden

Legg innLagt inn:04 jun 2007 20:02
av Morten
Lverket skrev:Off, blir så ufattelig missunlig på prosjektet ditt. Kommer til å bli utrolig lekkert. Har du noen kontakter som selger AE86 Levin? Eller vet du om noen import ruter jeg burte sjekket opp?
Forresten, tenkt deg på gatebil elns i fremtiden? Lykke til videre. Dette er konge. (Jeg er litt fjortis når det kommer til levin AE86).
Nope, kjøpte min her til lands (og har vært registrert i Norge siden 1996), så har nok ingen kontakter i den retningen.
Gatebil for å kjøre må i såfall bli om det blir noe av gatebil serien. Ellers er det for mye kaos og styr til å få noe utav kjøringa der syns jeg. Prioriterer heller å kjøre på andre treff da.

Legg innLagt inn:04 jun 2007 21:51
av erling
sw20 skrev:Morten skrev:Levin GT skrev:Når det gjelder å sveise alle plateskjøter,så bør du ikke bli for voldsom,for karroseriet må ha friheten til å vri/bevege seg litt,ellers vil du få store problemer.
Levin GT
Kan du utdype det noe mere?
husk svakeste pungtet er der det brekker...
tror ikke jeg ville blitt for øsen nei... sett heller inn eit bur 
Tenker dere på at deformasjonssoner blir endret? I så fall ville jeg ikke bekymret meg så mye over det på den bilen, den er jo omtrent laget av papir.

De viktigste sonene er fra støtfangerene og inn til fjærtårnet, men der har det jo ikke noe for seg å stive av uansett
Legg innLagt inn:10 jun 2007 12:43
av aWeX
Her går det fremover ser jeg....Jeg regner med at du er klar over at jeg må få en test-tur når den begynner å bli ferdig

Og jeg kjøper den fortsatt gjerne tilbake om du blir lei av møkkabilen

Legg innLagt inn:12 jun 2007 23:13
av Morten
aWeX skrev:Her går det fremover ser jeg....Jeg regner med at du er klar over at jeg må få en test-tur når den begynner å bli ferdig
Og jeg kjøper den fortsatt gjerne tilbake om du blir lei av møkkabilen 
Hehe, test-tur ble vel lova deg allerede når jeg henta bilen i sin tid?

Men er nok litt tid til den er "orntlig ferdig" og da.
Legg innLagt inn:12 jun 2007 23:28
av Morten
Har kommet litt videre de siste dagene. Har et ørlite (men urealistisk) håp om å få fyra den i tide til innkjøringstur til Dagali på rødskilt, så jobber mot det selv om jeg nok er skeptisk til om det går..
Gjort siden sist:
Kobla opp clutchsystemet, inkl. ny hovedsylinder og skikkelig slange.
Kobla opp bremsesystemet inkl. håndbrekk
Gir-sjalter montert
Resten av dashbord og varmeapparat montert
Gasswire tilpasset og montert
Pedaler montert
Mellom aksling montert
Bytta bensinpumpe og montert tanken igjen
Montert bakfanger, baklykter og senterplate
Montert fremfanger
Satt på eksosmanifold
Montert radiator og begynt tilpassing av slanger til vannsystemet
Gjort ferdig mesteparten av omruting/ombyggingen av motorledningsnettet
Påbegynt tilpassing av forskjermer
Statusbilder kommer

Legg innLagt inn:13 jun 2007 00:27
av sw20
tenker på at bilen din skal vare
kompis av meg gjorde dette på en lancia delta hf som han pungta med pungt sveis rundt heile.... endte med at etter 3 år var torpedo veggen nesten heilt løs osv.... husk en rally bil varer max 1 sesong!!! eller går dei over bilen titt og ofte!!!!!
kompisen min fikk også en masse merkelige knirkelyder overalt!!!
Legg innLagt inn:13 jun 2007 06:56
av chris
sw20 skrev:tenker på at bilen din skal vare
kompis av meg gjorde dette på en lancia delta hf som han pungta med pungt sveis rundt heile.... endte med at etter 3 år var torpedo veggen nesten heilt løs osv.... husk en rally bil varer max 1 sesong!!! eller går dei over bilen titt og ofte!!!!!
kompisen min fikk også en masse merkelige knirkelyder overalt
Men så var det jo en Lancia da

Legg innLagt inn:13 jun 2007 15:38
av Levin GT
Beklager sein reply.
Jeg kan godt utdype det jeg tidligere skrev i posten her....
Når man sveiser alle plateskjøter på en bil,vil det ikke være noe som "gir" seg om det skulle forekomme en kollisjon...
Originalt har en bil muligheten til å vri seg endel,og leve litt ved hjelp av alle plateskjøtene og bilens konstruksjon,dette har sin enkle grunn at bilen skal tåle bevegelse,og det gir en konsentert og sikrere skade ved en kollisjon.
At plateskjøtene blir sammensveiset vil forårsake at bilen blir stivere,og fastere ja, MEN dersom bilen blir kræsjet så er sannsynligheten for at den blir rammeskeiv mye større.....
Teknisk sett er det taket som vil bli deformert ved en kollisjon siden det er det svakeste punktet....
La oss si no at denne bilen blir kræsjet i en side forran,vil kreftene generellt forplante seg i hele bilen,men hovedsakelig diagonalt gjennom bilen og medføre skader rundt på hele bilen..
Det vil si at......Smeller du høyre side forran på din bil,vil det kunne oppstå skader på venstre side bak.
Jeg har selv sett at biler med sammensveisete plateskjøter har fått veldig uheldige kollapser og skader på helt uventede steder etter kollisjon...
I det ene tilfellet var smellen på høyre side forran med en bøyd felg og bærearm, uventet skade ble venstre baksjerm kollapset...
Levin GT
Legg innLagt inn:13 jun 2007 21:46
av Morten
Takker for utdypinga. Skal ha det i bakhodet med tanke på hva som skjer seinere. Får vel ellers prøve å unngå å kollidere så lenge jeg klarer, hehe.
Har koblet ferdig det elektriske i dag, inkl oppkobling av megasquirt og wideband system. Batteriet var steindødt etter to år på hylla så får ikke dobbeltsjekka om ecu har kontakt med alt den skal før nytt er handla.
Status bilder:
Legg innLagt inn:13 jun 2007 22:07
av Levin GT
Ser veldig bra ut då,det skal sies.
Levin GT
Legg innLagt inn:18 jun 2007 18:31
av Morten
Jaja, så lenge var adam i paradis.... Fikk ikke start på den til dagali, selv om det var nære på. Mer spesifikt, fikk ikke gnist. Hadde gnist på coil-ledningen, men fikk ikke noe på pluggene. Fordeler lokk var gammalt og uggent og fikk skylda, og vi tenkte ikke mer på det trøtte og fæle som vi var.
Nok om det. Nytt fordelerlokk på plass i dag, men fortsatt ikke gnist. Finner til slutt grunnen... fordeler har på et eller annet vis klart å låse eksos kammen, med diverse ikke så hyggelig resultat.

Fatter hverken hvordan den har klart det, eller hvordan to mann kan kjinne og feilsøke uten å høre noe unormalt når noe sånt har skjedd. Uansett er eksoskammen og fordeler kun egnet for søplebøtta i beste fall. I værste fall er hele motoren søppel... (biter fra kam gått gjennom olje systemet, og stempler knust ventiler osv...)...
Motivasjonen gikk rakt til h#"¤%te akkurat nå, men må vel nesten røske av toppen for å se hvor ille det egentlig er..
Bilder kommer.
Legg innLagt inn:18 jun 2007 21:27
av tojo

Dette var kjipe greier,men sånn er livet(dessverre).
Får håpe ikke noe mer er ødelagt.