Side 8 av 16

Legg innLagt inn:03 okt 2004 19:40
av TurboKnut
Jada, jeg kjenner godt til denne (den observange ser at det også er en hvit 300ZX i bakgrunnen).
Chnr: JT164JA8000016273
PM meg de delene du trenger så skal jeg se hva som kan avses.

Legg innLagt inn:03 okt 2004 22:44
av TurboKnut
Og så kom det en til Norge på svenske export-skilt som var gyldig tom lørdag...

Legg innLagt inn:04 okt 2004 19:04
av 2fast4u
Fikk nettopp beskjed at Lars "et-casey" har sin bil enda.
Og etter et havari på den ene turboen på sommertreffet i år så er det ombygginger på gang der i gården. :wink:

Noen bilder

Legg innLagt inn:04 okt 2004 19:25
av @lpher
TurboKnut skrev:Og så kom det en til Norge på svenske export-skilt som var gyldig tom lørdag...
Hmm....er det noe særlig økonomi å hente bil fra sverige da?
...and as usual...all info er velkommen :D

@lpher

Legg innLagt inn:04 okt 2004 19:26
av @lpher
2 FAST 4U skrev:Fikk nettopp beskjed at Lars "et-casey" har sin bil enda.
Og etter et havari på den ene turboen på sommertreffet i år så er det ombygginger på gang der i gården. :wink:

Noen bilder
Ahhh...såpass ja :D BIG....and shiny er vel det første ordet som springs to mind når man ser det bildet dær da! :D

@lpher

Legg innLagt inn:04 okt 2004 20:35
av tacsupra
@lpher: Hyggelig av deg å vise meg veien til dette stedet :) . Bilen er 1994 tysk TT 6 trins med alt utstyr som var med i 94, (blant annet oljekjøler til bakaksel). Orginalt er bilen sølv. Bilen er foreløpig fri for HKS, Greddy, og andre typer "flatpakke" tuning deler. Har bygd 2 eksosmanifolder til 2 stk. Schwitzer SRX350 turbo`r m/integrerte wastegate`r, intercooler elementet er handlet i england og har vært et sant mareritt å bygge trykktanker til p.g.a. at kjølerøra går vertikalt og ikke horisontalt som de fleste andre har, innsug og dyser er fortsatt orginalt, Insprutet er en Autronic SMC. Jeg ville ha en bil med optimal kjørbarhet så derfor måtte det bli en twinløsning når jeg valgte turbo.
Bilen ble klar for ca. 1 måned siden, den har allerede hatt sin del av barnesykdommer men når den virker som den skal går den virkelig bra. Effekten på ca. 1.5 i ladetrykk ligger vel mellom 550-650HK (trenger en dag på rulla for å få justert den ordentlig) Den begynner å lade på 1600RPM og har fullt ladetrykk på rundt 5000RPM. Det er Tein coilovers rundt om ellers er det vel bare hjulsettet bak som ser litt porno ut, måtte lage 3mm spacer for at dekkene ikke skulle subbe fjærene (har ikke rørt hjulbuene). :wink: Har noen bilder men ingen ide om hvordan jeg kan få lagt de inn på dette forumet... :?

Legg innLagt inn:05 okt 2004 20:03
av @lpher
tacsupra skrev: @lpher: Hyggelig av deg å vise meg veien til dette stedet :) .
Ingenting å takke for :) Bare artig å få samlet folk med Supra-kunnskap her... :) ...og etter hva jeg forstår så er du en av få turbo'guruer her i norge? :)
tacsupra skrev: Bilen er 1994 tysk TT 6 trins med alt utstyr som var med i 94, (blant annet oljekjøler til bakaksel).
Eurospec som er tingen vettu :D
tacsupra skrev: Orginalt er bilen sølv. Bilen er foreløpig fri for HKS, Greddy, og andre typer "flatpakke" tuning deler.
"Flatpakke" tuning?! :D :D Merkelig hvor billig det hørtes ut :D
tacsupra skrev: Har bygd 2 eksosmanifolder til 2 stk. Schwitzer SRX350 turbo`r m/integrerte wastegate`r, intercooler elementet er handlet i england og har vært et sant mareritt å bygge trykktanker til p.g.a. at kjølerøra går vertikalt og ikke horisontalt som de fleste andre har,
Har fått sendt over noen bilder fra tacsupra...som jeg uploader i registreret om 'nogle få' ...so stay tuned :)
tacsupra skrev: innsug og dyser er fortsatt orginalt, Insprutet er en Autronic SMC. Jeg ville ha en bil med optimal kjørbarhet så derfor måtte det bli en twinløsning når jeg valgte turbo.
Takk! :) Twins gjør liksom susen det :)
tacsupra skrev: Bilen ble klar for ca. 1 måned siden, den har allerede hatt sin del av barnesykdommer men når den virker som den skal går den virkelig bra. Effekten på ca. 1.5 i ladetrykk ligger vel mellom 550-650HK (trenger en dag på rulla for å få justert den ordentlig) Den begynner å lade på 1600RPM og har fullt ladetrykk på rundt 5000RPM.
Se dær ja... :D
tacsupra skrev: Det er Tein coilovers rundt om ellers er det vel bare hjulsettet bak som ser litt porno ut, måtte lage 3mm spacer for at dekkene ikke skulle subbe fjærene (har ikke rørt hjulbuene). :wink: Har noen bilder men ingen ide om hvordan jeg kan få lagt de inn på dette forumet... :?
Fornøyd med Tein oppsettet eller? Ser det er veldig mye brukt i usa ihvertfall....

@lpher

Legg innLagt inn:06 okt 2004 10:41
av tacsupra
Guru?? :shock: :oops: Nei takk, jeg er nok som folk flest (Jeg kan litt om alt og mye om lite), men det er jo lov til å bruke knollen av og til da:wink:

Flattpakke: Det er bare min måte utrykke ferdig løsninger på, (Alle behøver nødvendigvis ikke å kjøre med en kjempe stor turbo der motoren er nesten død føre 5000RPM bare fordi HKS, Greddy o.s.v. ønsker å selge disse løsningene), skal du kjøre "Drag" så er det bare å "løp og kjøp", der handler det jo tross alt om å få mest mulig effekt og da er det bare størst mulig turbo(er) som teller.

Det lille jeg fikk testet bilen med coiloverene så hadde jeg faktisk ventet at de var ennå litt stivere, de virket greie på gata men på rudskogen var de litt bløte. Er litt usikker fordi jeg hadde alt for lite luft i dekkene så det kan også være årsaken men vi for se til neste år.

Legg innLagt inn:06 okt 2004 11:39
av @lpher
tacsupra skrev: Guru?? :shock: :oops: Nei takk, jeg er nok som folk flest (Jeg kan litt om alt og mye om lite), men det er jo lov til å bruke knollen av og til da:wink:
LOL :D Menneh?....Norsk Turboservice? Er ikke du innvolvert der?
tacsupra skrev: Flattpakke: Det er bare min måte utrykke ferdig løsninger på, (Alle behøver nødvendigvis ikke å kjøre med en kjempe stor turbo der motoren er nesten død føre 5000RPM bare fordi HKS, Greddy o.s.v. ønsker å selge disse løsningene), skal du kjøre "Drag" så er det bare å "løp og kjøp", der handler det jo tross alt om å få mest mulig effekt og da er det bare størst mulig turbo(er) som teller.


Jeg regna med det var det du mente ja... :D Bar at ikke alle tenker 'innenfor boksen' ihvertfall :)
tacsupra skrev: Det lille jeg fikk testet bilen med coiloverene så hadde jeg faktisk ventet at de var ennå litt stivere, de virket greie på gata men på rudskogen var de litt bløte. Er litt usikker fordi jeg hadde alt for lite luft i dekkene så det kan også være årsaken men vi for se til neste år.
Hmmm....hørtes ut som noe for meg det der... :)

@lpher

Legg innLagt inn:06 okt 2004 21:51
av @lpher
Har foresten forsøkt å få til en litt mere user-friendly liste på førstesiden på denne tråden...slik at det skal bli lettere å finne frem :)


@lpher

Legg innLagt inn:06 okt 2004 22:35
av TurboKnut
Jeg savner den svarte jeg tok inn med lav vinge og TTE eksos..
samt en 94 sølv manuell med KH prøveskilt

Legg innLagt inn:06 okt 2004 22:48
av @lpher
TurboKnut skrev:Jeg savner den svarte jeg tok inn med lav vinge og TTE eksos..
Done :) Den hadde 'lurt seg bort' i overgangen fra originalen til webben :)
TurboKnut skrev: samt en 94 sølv manuell med KH prøveskilt
Hmm....skal legge opp denne også jeg...mer bilder?

@lpher

Legg innLagt inn:07 okt 2004 00:17
av 2fast4u
Det er reg 15 stk Supra MkIV i Norge pr August `04. :wink:

9 stk prod for Tyskland
1 stk - Sveits
4 stk - USA
og 1 stk prod for Canada.

Denne siste er KH14047 (Hokksund ?) vet også at den var innom Toyota Drammen og fikk skiftet hekkspoiler. Kan prøve å sjekke litt der om eier.

Ser ut som du ikke har med:
UN26080 Rød 94 Aut - USA - reg i 2001
CF14476 Sølv 94 6tr man - Tysk - reg i 2001
ST54013 Rød 94 6tr man - Tysk - reg i 2003

Hadde en gang bilder av disse bilene også, men etter et havari på maskinen så er jeg usikker på om jeg får dem frem igjen. :?

:wink:

Legg innLagt inn:07 okt 2004 08:49
av TurboKnut
Jeg tror 6-trinns Supraen som jeg hadde tatt bilde av salgslappen på (så gikk kamera tomt for strøm men jeg tror jeg har andre bilder av samme bilen et sted) er denne:

Legg innLagt inn:07 okt 2004 08:50
av TurboKnut
Så savner jeg også denne i oversikten:

JDM N/A Supra Coupe.