TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjennskap til K.S Gill som selger MR2.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#242299  av GhostRider88

Andy_Celica skrev:
GhostRider88 skrev:for min del så hadde jeg sett etter mange andre mr2'er før jeg evt vurderte å handle med Gill. Har ikke akkurat hjulpet på inntrykket av Gill's måte å drive på etter at sønnen hans kom inn i bildet. Jaja det får være opp til hver enkelt å bestemme selv og ta evt smellen som kommer med. Tviler på at folk som leser denne tråden iler for å kjøpe bil hos Gill. Jeg er ikke en av dem.

Sier bare min mening
Helt enig, Jeg hadde aldrig handlet av en som ikke vet hva han selger, ihvertfal ikke når det er snakk om så mye penger, Er som zepticon skriver kunne like gjerne sendt ned bestemora mi for å kjøpe en mr2 hadde nok kommet ut med samme resultatet.

Beklager dette CelicaTurbo.
ja er som du sier snakk om mye penger her... Og om jeg skulle ha kjøpt en mr2 nå så ville jeg i hvertfall vært sikker på at fakta og tall om bilen var riktige. Det er jo selgers oppgave å gjøre en såpass grundig "graving" i arkinvene at det som kommer frem av opplysninger i salgsannonsen faktisk stemmer.! Nytter ikke å komme krypene tilbake og si "sorry men bilen var vist 3 år eldre enn det står i annonsen :? "

#242303  av marlboro1310

Da har vi en konklusjon,the end? :)

#242304  av GhostRider88

marlboro1310 skrev:Da har vi en konklusjon,the end? :)
fra min side: Ja ;)

#242326  av mr2cato

I utgangspunktet virker det veldig lite luxeriøst å handle fra Gill.
Men kjenner man mr2 og vet nøyaktig hva man skal se etter og teste så burde det være vel så bra som å handle av en tilfeldig privatperson.
(selvføligelig ikke i nærhet av en entusiast da) Men poenget er at selger hvis selger har lite peilig så må kjøper stå litt mer til ansvar hvis en kjenner bilen. De fleste mr2'eiere ville klart å lokalisere de fleste feil med bilen, og sett evnt rett årsmodell.

Jeg forsvarer ikke måten Gill framstiller bilene sine på, men hvis noen her er interessert i en så er det jo bare å sette Gill på plass og be han legge alle korta på bordet og gi en ny pris.

Jeg hadde værtfall ikke beholdt 1995 mod i vognkortet selv om det var en 1993 mod. Hadde gjerne fått mer for den med videre salg, men føler det dreier seg om en prinsippsak.

Men for all del, som Andy_Celica sa, hvis du ikke studerer bilen så kunne du like greit sendt bestemora di bort for å kjøpe bil!

Vi skulle heller sendt han en mail der all info om om forskjellige mr2 revisjoner og motor generasjoner så kanskje han hadde sluppet å irritere noe så voldsomt. Har tidligere vært ganske sterke humørsvingninger her i gården når alle annonsene med feil årsmodell etc kom ut. Ødelegger liksom markedet av potensielle kjøpere som ikke vet forskjell på en 1991 og 1995 sw20. Godtroende blir bokstavlig talt LURT av en uvitende og lite erfaren mr2 importør uten kunnskaper om bilen!

#242344  av Sunnygill

mr2cato skrev:Kan du sende noen bilder og informasjon av denne bilen ( http://www.zett.no/bil__til_salgs.html?objectId=870129 ) enten på mail/pm eller legge i denne tråden? Gjerne denne også ( http://www.zett.no/bil__til_salgs.html?objectId=780251 )
Er ute etter en godkjent mr2 turbo, så hadde vært greit å sett hva dette var for noe.
Har dere skikkelige dokumenteringer på km standen og årsmodellen?

takk for svar :)
begge de bilene er solgt.
har ikke fått tid til å fjerne de annonsene enda, men skal gjøre det snart;) har eksamen, og da er det enda værre :(
http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1406596

Hva er greia med denne da? Hvilken motor er det som står i den?
Såvidt jeg veit så ble disse bare levert med 1.8 (115hk) og 2.0 (3S-GE 156hk (175 rev2))
Hvorfor står det da oppgitt 195?
Den er modifisert på. Han som eide den før har sendt den til verksted og fått litt mer ut av motoren, og gjort ganske mye annet.
Sønnen til Gill har kun sagt fra om at han ikke vil ha drittprat om faren sin her da,og hvordan faren driver butikken sin er vel opp til han selv og ikke oss å bestemme.Men det er ikke lurt å skrive opp de verdiene om hk og årsmodell og sånt som han gjør.
Som jeg sa før, vi har gått ut ifra det som har stått på vognkortet, og det eieren har fortalt oss, men jeg skal huske å undersøke mer om disse informasjonene neste gang. Hviste ikke at det var så lett å endre på årsmodell osv :S
Sorry.. Blir litt hissig av sånn her saker! tenker bare på hvor forbannet jeg ville vært om jeg kjøpte en bil i tro at det var en 95 mod men som viser seg æ være en 92mod.
Jeg sa at jeg skulle legge opp bilde av vognkortet, men fikk ikke med meg papirene fra jobben. SKAL ta det imorgen;)
Vi skulle heller sendt han en mail der all info om om forskjellige mr2 revisjoner og motor generasjoner så kanskje han hadde sluppet å irritere noe så voldsomt. Har tidligere vært ganske sterke humørsvingninger her i gården når alle annonsene med feil årsmodell etc kom ut. Ødelegger liksom markedet av potensielle kjøpere som ikke vet forskjell på en 1991 og 1995 sw20. Godtroende blir bokstavlig talt LURT av en uvitende og lite erfaren mr2 importør uten kunnskaper om bilen!
Han hadde bare blitt glad for at noen vil hjelpe:)
MR2 importen startet med at pappa altid har likt den bilen siden han var ung, og i januar bestemte broren min for å kjøpe seg en fra tyskland, og når vi fikk den så kom pappa med ideen av å selge de her i norge. Så har ikke så lang erfaring med de enda, men skal love dere at det skal bli bedre;) Er ikke meninga fra vår side å skal slike forhåld til kunder, men mennesker gjør alltid noe galt.

Takk for hjelpen og kommentarene så langt, og vi skal forbedre oss:)

#242355  av sindrejl

må si ifra om dere trenger en god selger ;) Kan greit både om biler og salg/kundebehandlig samt var faktisk norges beste selger på elkjøp en liten stund :)

#242356  av Sunnygill

sindrejl skrev:må si ifra om dere trenger en god selger ;) Kan greit både om biler og salg/kundebehandlig samt var faktisk norges beste selger på elkjøp en liten stund :)
kan informere deg om når pappa trenger en til:P

#242364  av Zepticon

Sunnygill skrev:

Såvidt jeg veit så ble disse bare levert med 1.8 (115hk) og 2.0 (3S-GE 156hk (175 rev2))
Den er modifisert på. Han som eide den før har sendt den til verksted og fått litt mer ut av motoren, og gjort ganske mye annet.
Hare dere Dyno-test på det da? Hvis ikke hadde jeg aldri godtatt det som kjøper :wink:
Sunnygill skrev: Takk for hjelpen og kommentarene så langt, og vi skal forbedre oss:)
Nå begynner vi å snakke! :)

#242461  av paalw

Sunnygill skrev:

Sønnen til Gill har kun sagt fra om at han ikke vil ha drittprat om faren sin her da,og hvordan faren driver butikken sin er vel opp til han selv og ikke oss å bestemme.Men det er ikke lurt å skrive opp de verdiene om hk og årsmodell og sånt som han gjør.
Som jeg sa før, vi har gått ut ifra det som har stått på vognkortet, og det eieren har fortalt oss, men jeg skal huske å undersøke mer om disse informasjonene neste gang. Hviste ikke at det var så lett å endre på årsmodell osv :S
Så du sier dere alltid går ut ifra vognkortet. Hvorfor ikke da skrive antall KW/HK som står i vognkortet og ikke en vill gjetning fra noe som dere tror eller har blitt fortalt. Tror ikke jeg har sett en eneste annonse med riktig KW/HK til nå fra den kanten. Dette er importbiler, og antall KW/HK utover det som står i vognkort skal det isåfall betales enda mere avgifter for.

#242464  av hmsilset

Du får kjøpt bilene hos Gill ferdig registrert da. Om han oppgir 300 hk på en mr2 f.eks med 156hk og må betale 100.000 mere i avgifter enn det egentlig skulle betales for, og deretter selger bilen til 98.000 så har vel vi ingenting med det å gjøre :P

#243278  av Krabbe

http://www.motortorget.no/ann/view.asp? ... &obj=68579
Enzo-look frontfanger? :?
Hadde nokk aldri lagt merke til det om jeg ikke så Gill var selger...

Men det skal dere ha;
Kudos for å prøve å ordne situasjonen, håper dette ordner seg for alle parter!

#243565  av Doffen696

Krabbe skrev:http://www.motortorget.no/ann/view.asp? ... &obj=68579

Men det skal dere ha;
Hmm.. Greier ikke å bestemme meg. Finstygg eller styggfin?

#243570  av marlboro1310

Ikke min stil i allefall...ser ut som om bilen er skrubbsulten :shock:

#243598  av BrennaRacing

Doffen696 skrev:

Men det skal dere ha;
Jeg går for: Rett å slett stygg :lol: Men hvis man kjøper den, så er det ikke så veldig stor fare for at man treffer en helt lik bil på den lokale bensinstasjonen 8)

#243602  av Doffen696

BrennaRacing skrev:
Doffen696 skrev:

Men det skal dere ha;
Jeg går for: Rett å slett stygg :lol: Men hvis man kjøper den, så er det ikke så veldig stor fare for at man treffer en helt lik bil på den lokale bensinstasjonen 8)
Hehe. Styggspesiell med andre ord :P (Finne på mange nye ord? Neida. Ikke i forhold til Ivar Aasen eller Knut Knutsen)

edit: Beklager Off Topic
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10