TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt Mr2Mk1 med 1UZFE

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #289040  av Arne rebel

Amund: Ja, jeg får dynamoreim på riktig lengde samt låseringene på akslingen som jeg mangler idag, så nå blir det en lang mekkenatt så jeg får starta bilen på lørdagen og testa den litt før våler.
ArildM: Jeg bor ikke langt unna Biltema, så det er veldig enkelt å stikke innom når jeg skal ha noe...men det er ikke alt jeg kjøper der pga at en får det en betaler for :wink: Uansett bilen blir kun kjørbar, så dette blir ingen skjønhet 8)
 #289041  av Amund

Høyres bra ut!
Korleis går det med skjermene forresten? Blir det type hurtig, av papp og teip:P hehe :roll:
 #289042  av Arne rebel

Amund: Her blir det laget en ramme av stål, fylt opp med byggeskum og sparklet oppå den igjen. Men finishen blir ikke akkurat på nivå med det du har levert til meg :lol:
 #289043  av Amund

Arne rebel skrev:Amund: Her blir det laget en ramme av stål, fylt opp med byggeskum og sparklet oppå den igjen. Men finishen blir ikke akkurat på nivå med det du har levert til meg :lol:
Veit no ikkje om eg vil sei at finishen på akslingen er så veldig bra eg :oops: Men håper den fungerer såpass at du får prøvd bilen.
Bakskjermer av byggskum fungerer det, viktigste er å få brukt bilen, ikkje sant?! :twisted:
Eg har forresten fleire akslinger liggende, så om den ryker er det jo mulig å lage nokon fleire :wink:
(har ein komplett bakstilling til ST205 liggende :roll: )
 #289051  av ArildM

Tenkte faktisk på kommuneklistremerket eller stedsnavnklistermerket du har på det lille motordekslet til venstre jeg hehe, men skal gi meg nå :lol:

Ingen som har hørt om brutal skjønnhet? Denne setter standarden for det 8)
 #289052  av Arne rebel

ArildM: Å du tenkte på det merke, det var et merke som jeg kjøpte på turen opp til Sommertreffet for noen år siden for å dekke et hull jeg hadde :lol:..tror det var kun en bensinstasjon der...
 #289063  av ArildM

Nice :mrgreen: Fine provisoriske løsninger :wink:
 #289440  av Arne rebel

Etter en stressende uke med å få ferdig bilen til helgen fikk jeg hjelp av Christian og Ole Tommy for å bli ferdig til Søndagen, men ting går ikke alltid som en ønsker...på Lørdagen fikk vi satt sammen det meste, uten hjulbuer og sideskjørt, men når vi skulle starte fikk vi ikke noe signal tilbake fra vr sensoren. Søkte, byttet ut deler, la om ledninger utenom støykilder etc men ingen ting hjalp. Etter at guttane dro hjem ved midnatt fortsatte jeg noen timer til, men etter noen timer var jeg tom for ideer. Kom tilbake Søndag morgen og etter noen timer fant jeg ut at Edisen ikke kunne ha samme 12v punkt som 12v til coilane..den lagde støy for elektronikken tror jeg. Fortsatte med å rette opp problemer som røket gearwire og en simring på gearkassen som lakk...men kl 1500 på søndagen innså jeg at slaget var tapt. Etter å ha sett drifting og banekjøring søndag og mandagen fikk jeg ny giv og satte igang med å sette sammen bilen etter at jeg hadde skrudd løst alt for å finne feilen :x Kl 0038 startet jeg bilen og kjørte de første metrene med v8 erne og jeg må si det virkelig innfridde forventningene :D Har også vært hjemom i matpausen idag for å fylle litt bensin og prøve litt til...Da må jeg lage hjulbuer slik at jeg får brukt bilen på veien uten at alle glaner på hjulene som stikker ut :mrgreen: Må bare si en ting: Great sucsess!
 #289442  av ArildM

Gratulerer!
Du har vel ikke tenkt å ha skilt på denne? :shock:
 #289788  av Kjelliken

IT IS AALLLAAAIIIVVVEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!! :D

Gleder oss til og se den i aksjon 8)
 #289893  av lasse

Kjelliken skrev:IT IS AALLLAAAIIIVVVEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!! :D

Gleder oss til og se den i aksjon 8)

Ã… GJETT OM!!!!
Synes det var rimelig sykt med v6 i en mk1 mr2 men v8? Det er jo helt vilt! stå på!!
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 17