TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Re: Litt stort Supra mk3 prosjekt (SELGES)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #285959  av Supramk3turbo

He he, handsfree ja, det skulle jeg ha kjøpt :D
 #286014  av Supramk3turbo

Moro ja :D Men i dag gikk alt i dass egentlig, hadde først ikke riktig verktøy, fikk omsider tak i det. Satte nedi ALLE ARP boltene, skrudde til, så hadde jeg visst glemt å legge nedi skivene først, noe man må gjøre. Da jeg ble en smule forbannet begynte jeg heller med å sette sammen det elektriske og rørene, ble nesten ferdig med det...bare nesten fordi bjørn fra Suzuki ringte å sa at sykkelen kunne hentes. Tenkte med meg selv at dette kunne bli et fint lite avbrekk, hentet sykkelen å på den ble jeg, hehe. det går jo noe heeeelt vanvittig. he he. Bak hjuls sykkel??? JA.
 #286024  av TommR

Tøft. Grattis med ny sykkel! :) Er nok en ting alle gjør galt første gangen. Jeg balla fælt, først satt jeg i alle boltene, så fikk jeg ikke på toppen... av med bolter på med topp, på med bolter igjen, men da fikk jeg ikke nedi skivene. også videre. Irriterende det der! hehe
 #286030  av Lørnings

Jeg kødda også med det der! :P
også hadde jeg hatt på sånn kobberspray opplegg, så ting skulle liksom gå litt fort.. Men det ordner seg for snille gutter :wink:
Heftig med sykkel ja! Jeg skjønner faktisk ikke at det er fysisk mulig å forflytte seg så fort som en motorsykkel gjør! :P Bare helt vannvittig :wink:
 #286031  av Supramk3turbo

Jada, det ordner seg nok :D Flytter seg fort ja, er jo ikke alle sykler som har 1340 cm3, 185 hk og 150 Nm på 220 kilo. he he, den går på bakhjulet i tredje gir ved ca 190 km/t :wink:
 #286319  av Supramk3turbo

Ja, da er bilen ferdig skrudd sammen igjen. Tok litt lenger tid en forventet, men er ikke så greit når man ikke kjenner motoren, å heller ikke er noe mekaniker...Men har ikke startet den ennå, har en liten bensin lekasje på røret opp til fuel railen, fikk en fin sput med bensin over hele motor rommet, så dette får jeg ta når jeg kommer hjem fra jobb om 12 dager :) Blir nok ikke noe tur på deg før jeg kommer hjem igjen henrik..he he. Men det ordner seg nok :)
 #286347  av Lørnings

Hehe..close, but no sigar..? Bare si ifra når bilen går du, jeg er klar når som helst! :wink:
 #287740  av Supramk3turbo

Ja, i dag ble bilen fyra opp igjen, den startet ihvertfall på første forsøk, men den tenner ikke på sylinder 1, må se litt på det, spørs om det er en feil i ledningsnettet, mye dårlig ledninger der har jeg sett :) Om ikke pluggen har tatt kvelden da...
 #287743  av Lørnings

Godt å høre at det fyrer ihvertfall;) Da er du ett skritt nærmere veien :D
 #287757  av Supramk3turbo

Jess, da går den som en klokke, hadde glemt å koble på den ene pluggen på fuel railen, så den åpnet antagelig ikke for bensin til sylinder 1. Nå er det bare å vente på el-viftene, åsså trenger jeg en ny pop off ventil, da jeg klarte å knekke nippelen på den jeg har :D hehe. Men ellers ser alt ut til å virke bra så langt...
 #287815  av tojo

SUP(erb)RA at den er frisk igjen. Mer bilder av bilen ? :P
 #287821  av Lørnings

Dette høres bra ut Thomas!Stå på! :wink: Har du gjort noe mer med stolene forresten? :D
 #287829  av Supramk3turbo

Skal få til noen flere bilder etter hvert Tojo :)

Stolene er ikke på plass enda, skal høre med Auto safe i drammen om han klarer å sveise noen braketter til meg, slik at jeg kan få på de orginale skinnene og få festet belte spennen et sted... Lurer på å stjele viften på bilen til søstern en liten stund, he he. Er en ganske stor El vifte på den bilen, den står stille nå på grunn av knekt driv aksel, så hun merker det sikkert ikke :D Så får jeg kanskje kjørt litt med bilen også. Men uansett så går ikke bilen så bra uten pop-off ventilen, denne er orginal på Aristo motoren, blir en ganske stor vakum lekasje på grunn av det, lurer på om det går ann å blinde røret som går ut fra den ventilen, vil motoren gå som normalt da??
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 62