TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Min drifte-supra. NÃ¥ til salgs.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #284147  av Christian

erling skrev:Begynner å se ut som en bil nå :wink: Antyre er forresten ganske drit, 215/40 av dem kjennes ut som 80-profil vinterdekk. :|
Da er det jo likegreit at bestillingen ble kanselert i dag da :lol: De var tomme og kunne ikke levere flere med det første. Må snuse rundt etter noe annet.
 #284211  av kake

Grattis med ny bil, den så meget funksjonell ut 8) :twisted:

Eiker motorshop skal begynne å ta inn drifte-dekk nå. Kan få ulike typer som ryker både blått og rødt f.eks når man drifter. Prisen skal ikke være avskrekkende heller.
 #285929  av Christian

Da er det kun ett oljeskift og bytte av bremseklosser som står igjen. Fikser det i morgen kveld og reiser nedover til Oslo på fredag. Håper det blir litt kjøring på Gardemoen på Søndag, men det er visst jævlig mange påmeldte :)

Kanskje vi kan ta litt egentrening på lageret til Svendsen Transport igjen? :P :mrgreen:

Får også Blitz felgene snart, håper de kommer i morgen eller fredag :D
 #286022  av Christian

Fikk byttet oljen, men bremseklossene var selfølgelig feil :x Spesifiserte at det måtte være Euro-spec turbo klosser, men må ha fått NA klosser...jaja, de holder nok søndagen.

Bilen er lastet opp på hengeren og er klar for morro :D
 #286023  av Supramk3turbo

Bare en liten offtopic her. Er det noe kjøring på Gardemoen i helga?? Da må jeg komme å se litt:)
 #286025  av Arne rebel

Ser du er klar for moro, det er mere enn hva broderen er...var innom ikveld for å gjenge inn en lufting i toppen slik at simringene rund akslingene kanskje slutter å blåse ut :? Husk at jeg har satt penger på deg :)
 #286042  av Christian

Arne rebel skrev:Ser du er klar for moro, det er mere enn hva broderen er...var innom ikveld for å gjenge inn en lufting i toppen slik at simringene rund akslingene kanskje slutter å blåse ut :? Husk at jeg har satt penger på deg :)
Money in the bank :lol: 8)

Skal hjelpe ham på lørdag med litt panikk skruing. Han er så nære nå, at man må jo hjelpe :)
 #286046  av Arne rebel

Når det gjelder å være nære så føler jeg at jeg ikke har trodd annet, men da har det dukket opp ett nytt problem som må løses.....har ikke fått noe positivt syn på Ford sine motorer etter denne :P
 #286376  av Christian

Arne rebel skrev:Når det gjelder å være nære så føler jeg at jeg ikke har trodd annet, men da har det dukket opp ett nytt problem som må løses.....har ikke fått noe positivt syn på Ford sine motorer etter denne :P
Stiller meg bak denne! Men nå startet den i alle fall. Får håpe alt er ok etter oljebyttet. :)

Var på Powerdrift treffet i går og fikk prøvd Supra'n på bane. Det gikk vel omtrent som forventet, men jeg må si den er vanskeligre å kontrollere enn jeg hadde trodd. Det er spesielt mellom sladd og retur jeg får problemer, for bilen "setter" seg om jeg ikke har hjulspinn når kontraen begynner. Så enten understyrer jeg om det ikke spinner, eller så overstyrer jeg veldig lett om det spinner :roll: Merket også at det må byttes foringer, bakstillinga hopper og skrangler ved hjulspinn forrover :?

Siden det var første banekjøring med bilen gikk det ikke spesielt bra synes jeg, men det løsnet ganske greit utover dagen.
Fikk bare en perfekt runde (i mine øyne, alle sladdene gikk i ett og kom perfekt sidelengs inn i siste sving) og mange langt ifra gode runder :lol:

Men dette kommer seg, skal kjøre masse på flystripa hjemme bare snøen smelter.
Satt å så på de to som kjørte twin i går og må si jeg gleder meg til å prøve :D
 #286583  av Christian

Da var de nye (brukte) felgene kommet i hus. Blitz technospeed 03 i 8,5x17 forran og 10x17 bak. PAsset ganske bra synes jeg, men bilen er for høy. Men det får den bare være en stund, er greit å ha litt bakkeklaring foreløpig :)

Før:
Bilde

Etter:
Bilde

Grei klaring til calipter:
Bilde

God felgkant bak:
Bilde

Nye og gamle:
Bilde

Har også kjøpt noen instrumenter for oljetrykk/temp og vanntemp. Billige greier fra biltema, men de gir vel en indikasjon. :P Plukket også med noen dioder som skal kobles inn sammen med org oljetrykkslampe...
Bilde
Bilde

Bestillte også aluforinger til diffen i dag :)
 #287585  av Christian

Da har jeg spolt ut 3 sett bakdekk, og må si jeg synes bilen føles bra nå. Noen småting som ikke er på stell, men de kommer seg nok. Gleder meg til å teste på skikkelig bane 1mai :twisted:

En ting som bekymrer meg litt er oljetrykket...bilen har stoppet for meg 3 ganger, alle gangene i kraftig rotasjon. Turtall og annet tilsier at den ikke burde stoppet. Starter igjen med en gang. Har 2jz motoren en innebygget sperre via oljetrykksensor? Er selfølgelig oøje til max merket. (2mm over)
Usikker på om oljelampa lyser, pga mye stress bak rattet :lol:

Har tatt endel video, men siden dustekameraet jeg har kjøpt meg lagrer alle filmer som .mov sliter jeg med redigeringen. Laster nyere Pinnacle som bare det nå :x
 #287622  av ArildM

FÃ¥r tak i convertere i fra Mov til andre formater om du leter litt 8)

Ellers så ser dette bra ut ja :wink:
 #287635  av demon

prøv å napp ut releene til abs og traction contollen. :P meg å andy_celica slet med dette vi og.
 #287670  av Christian

demon skrev:prøv å napp ut releene til abs og traction contollen. :P meg å andy_celica slet med dette vi og.
Er det dette som gjør at bilen stopper? :shock:

Abs fungerer på bilen, men tc må være koblet ut. TC off blinker i dash hele tiden, og skjer ingen ting om jeg trykker på knappen. Og det uler og spinner som bare det 8) :mrgreen:
Sist redigert av Christian den 25 apr 2008 20:20, redigert 1 gang totalt.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 28