JK86 skrev:hmm. men etter o0g ha sett hva du har prestert hittil så er vel ikke dette noe problem og fikse. detta prosjektet her er jo helt vilt. keep up the good work. når er planen for og vise herligheten i all offentlighet?
Takker for det

Det meste lar seg fikse, er bare snakk om hvor mye skallebank man har etterpå. Satser på å få den på veien en stund før saltebilen kommer og eter oss opp ihvertfall
kennethx skrev:
Ser du ikke noen merker i girkasse huset? En aldri så liten "porting" ? 
Lørnings skrev:Hadde det ikke vært enklere å slipe litt i kassa enn å lage en spacer?Blir fort vanskelig med akselen som flyttes og sånn, gjør det ikke?=) Ellers gleder ihvertfall jeg meg til en oppstartsvideo snart! 
Tenkte på det og, du ser merke på bildet der, den buen nede på veggen i huset..
Men etter noen kontrollmålinger idag fant jeg ut at:
-Fidanza V6-sv.hjul og 3s-ge sv.hjul bygger 2,2-2,5mm lenger ut fra blokk enn 3s-gte sv.hjul (31,8/34+mm)
-S54 kassen (3s-ge) er 2mm dypere (romsligere) enn E153 kassen (3s-gte) (78/76mm)
-Trykkplata på Xtremeclutchen min bygger 1,5mm mer enn orginal turbotrykkpl. (41,5/40mm)
-S54 og E153 har samme dybde inn mot blokka iforhold til Starter/tannkrans
Siden jeg satt med worst case oppsettet av alle disse var det max 0,5mm klaring igjen til huset.. Jeg hørte jo ingenting mens jeg dro rundt starteren, kun når den fyra igang. Så virker som trykkplata "skyter litt rygg" når sentrifugalkreftene kommer med litt mer omdreining enn startrotasjon.
Konklusjon er at siden tannkransen for starteren og hele clutchen er lengre ute på v6 sv.hjulet enn på turboen, ble det riktigst å bruke shim. Girkassen flyttes da nærmere det sted den er tiltenkt mtp splines og utløserlager. Høyre drivaksel vil også flytte seg på sim-ringsporet som følge av dette, men det bør ikke bli et problem.. Så i kveld lagde jeg 1stk shim på 1mm og slengte opp kassen igjen. Så får jeg se hvordan det funker etter å ha montert opp resten av greiene imorgen.

-Moderator-
1990 MR2 GTi
1993 MR2 RHD Hardtop banebilprosjekt
1995 Audi S6 4,2