Side 8 av 10

Re: Diskusjon rundt bremsing...

Legg innLagt inn:20 jun 2008 22:38
av Mr Baloo
sindrejl skrev:
Mr Baloo skrev:Hmm...
Var jo noen videoer der ...Jeg kan godt tenke meg at ingen av de var representative for hva Tevo-Supraen er god for, men det var no vitterlig en Volvo 240 som la igjen Tevo i en sky av blårøyk.
Og etter hva jeg har hørt, så var der en Lexus med stroket 2jz som kjørte med grunntrykk, (1,2), den skubbet Tevo runde på runde....vet ikke hvor mye hester det kan være i den jeg men ca 600 kan vel være et ok estimat.
Venter no enda på videoer fra Tevo, da tenker jeg på type Polly Motorsport, VS, Toyparts, Jonus, Dalback-videoer. Eller noen rundetider eller noe annet som kan sette meg på plass. En ok tid/topphastighet i SilverState eller Nevada Open Road Challenge skulle virkelig stoppet kjeften min...
den lexusen du snakker om ble bremset på rundt 900hk ++ faktisk.. heftig bil det :)
Men herre min hatt! Om du leser eierens egen tråd om denne bilen, så kan du lese at den ikke kjørte med maks effekt. Men det er jo det som er problemet her på forumet, at ingen klarer å holde fokus rundt temaet.

Re: Diskusjon rundt bremsing...

Legg innLagt inn:21 jun 2008 09:57
av sindrejl
men jøsse jesus du er bra skrudd da :D :D Gidder ikke ned på ditt nivå iallefall

Re: Diskusjon rundt bremsing...

Legg innLagt inn:21 jun 2008 10:24
av hmsilset
Tørr ikke bremse bilene mine i benk jeg.Blir på en måte på samme grunn som når jeg lar være å ta maks i benkpress :D
Blir ikke sterkere av å peise på for full guffe en gang selv om resultatet er bra,og skader risikerer man.

Om noen her på forumet sier de har benka bilen og fått 200 eller 2000hk på hjula så tror jeg på demHjelper ikke å begynne å si: Var den kalibrert da? Hadde du racefuel da? osv osv.. Samme hva bilen har og hvilke innstillinger den har så er hk hk :)

Re: Diskusjon rundt bremsing...

Legg innLagt inn:22 jun 2008 03:02
av Larsen
hmsilset skrev:Tørr ikke bremse bilene mine i benk jeg.Blir på en måte på samme grunn som når jeg lar være å ta maks i benkpress :D
Blir ikke sterkere av å peise på for full guffe en gang selv om resultatet er bra,og skader risikerer man.

Om noen her på forumet sier de har benka bilen og fått 200 eller 2000hk på hjula så tror jeg på demHjelper ikke å begynne å si: Var den kalibrert da? Hadde du racefuel da? osv osv.. Samme hva bilen har og hvilke innstillinger den har så er hk hk :)
Regner med at du trår gassen i bånn på veien opp mot rødlinja gjør du ikke? Benken blir jo akkurat den samme belastningen.

Re: Diskusjon rundt bremsing...

Legg innLagt inn:22 jun 2008 12:36
av hmsilset
Larsen skrev:
hmsilset skrev:Tørr ikke bremse bilene mine i benk jeg.Blir på en måte på samme grunn som når jeg lar være å ta maks i benkpress :D
Blir ikke sterkere av å peise på for full guffe en gang selv om resultatet er bra,og skader risikerer man.

Om noen her på forumet sier de har benka bilen og fått 200 eller 2000hk på hjula så tror jeg på demHjelper ikke å begynne å si: Var den kalibrert da? Hadde du racefuel da? osv osv.. Samme hva bilen har og hvilke innstillinger den har så er hk hk :)
Regner med at du trår gassen i bånn på veien opp mot rødlinja gjør du ikke? Benken blir jo akkurat den samme belastningen.
Nei,jeg trør gassen svært skjeldent i bånn opp til rødlinja.Gjort det noen ganger såklart,men det er fordi jeg nettopp har fått inn 3gen motor :D Er bare det at jeg synes filmer med benking kan se litt ekstreme ut.Det kan være fordi det er temmelig råe biler jeg har sett for det meste også da :wink:

Re: Diskusjon rundt bremsing...

Legg innLagt inn:22 jun 2008 13:13
av Mr Baloo
HEI...Lag deres egen tråd om hva dere tør og ikke tør. Blir litt for off-topic.

Re: Diskusjon rundt bremsing...

Legg innLagt inn:22 jun 2008 19:02
av Mr Baloo
"Her er dyno-arket til bilen, 937,4 hk på hjula så langt.
Dette ble gjort på 109 oktan racefuel, 2,1 bar og turtallssperre på 7500 omdr./m.
Kammene ble justert underveis og det endte med at vi fikk 40 hk mer på 0,9 bar enn før justering.
Neste runde på dynoen blir turtallssperra flytta 1000 omdreininger opp til 8500.
Da håper vi å passere 1000 hk på hjula med ca. 2 bar trykk :)"

Dette er hentet fra Prosjekttråden til FullCarbon-Supraen til TEVO/Japan Tuning.
Merkelig at dette ikke er kastet inn i denne tråden.
Det ligger også bilde av benkingen. Denne grafen på oppgitt oppsett virker svært fornuftig. Det er derfor moro å lese at på denne mappen har de 650hk på 6500omin, mens toppeffekt kommer på 7500omin/ca 1000hk). Altså har de mistet nesten 300hk på 6500omin siden sist. :oops:
Og når det til slutt viser seg at man må kjøre på høyoktan og øke Omin med 1000, så er vel denne diskusjonen død, for nå har de jo selv bevist at de forrige tallene ikke stemte.

Re: Diskusjon rundt bremsing...

Legg innLagt inn:22 jun 2008 19:43
av Larsen
Mr Baloo skrev:HEI...Lag deres egen tråd om hva dere tør og ikke tør. Blir litt for off-topic.
Sist gan jeg sjekke så lå denne tråden på off-topic delen. Denne tråden her er alerede så langt ute å kjøre at den burde ha gått i glemme boka for lengst. Da folk enda poster meningsløse kommentarer her så tilater jeg meg å gjøre det samme!

Re: Diskusjon rundt bremsing...

Legg innLagt inn:22 jun 2008 20:32
av Skylar
Tror du har mistforstått hva som menes med Småprat\off topic ?
Bare for at du skal forstå det så kan jo eg fortelle deg min oppfatning.

Her inne kan du kan du lage en tråd om HVA som helst så lenge det er innenfor reglene til forumet.
Og hvis eg har forstått det riktig så går ikkje eg inn på en mappe som heter mus og snakker om hunder.

MEN, vi har en tråd her inne under Småprat\off topic som heter off-topic, og der inne, igjen hvis eg har forstått det riktig så kan vi prate om alt der inne.

Så eg tror nok at selv om vi er under Småprat\off-topic så bør vi holde oss til emnet i tråden.

Re: Diskusjon rundt bremsing...

Legg innLagt inn:22 jun 2008 20:54
av Larsen
Hadde dette vært en seriøs diskusjon om noe relatert til bil så burde den vel ligge på annet mappen.
Nummer to. Den tråden her er rækjørt for flere månder siden.
Nummer tre. Kommentarene til hmsilset og jeg la inn var i høyeste grad relatert til temaet.

Re: Diskusjon rundt bremsing...

Legg innLagt inn:22 jun 2008 22:33
av Mr Baloo
Larsen skrev:Hadde dette vært en seriøs diskusjon om noe relatert til bil så burde den vel ligge på annet mappen.
Nummer to. Den tråden her er rækjørt for flere månder siden.
Nummer tre. Kommentarene til hmsilset og jeg la inn var i høyeste grad relatert til temaet.
Å kalle noen dum som et brød, vil i dette tilfellet være en fornærmelse mot brødet. Med mindre du kan komme med et innspill som kan belyse sakens kjerne, så ber jeg deg heller logge inn på MikkeMus.com.

Re: Diskusjon rundt bremsing...

Legg innLagt inn:22 jun 2008 22:43
av Larsen
Da håper jeg noen oppegående moderatorer kan sperre denne tråden en gang for alle og eventuelt får fjernet brukere her som bare har bidrat med å slenge dritt siden kontoen ble opprettet.

Re: Diskusjon rundt bremsing...

Legg innLagt inn:22 jun 2008 23:12
av Stiffy
amen...

Re: Diskusjon rundt bremsing...

Legg innLagt inn:23 jun 2008 07:17
av sindrejl
Mr Baloo skrev:
Larsen skrev:Hadde dette vært en seriøs diskusjon om noe relatert til bil så burde den vel ligge på annet mappen.
Nummer to. Den tråden her er rækjørt for flere månder siden.
Nummer tre. Kommentarene til hmsilset og jeg la inn var i høyeste grad relatert til temaet.
Å kalle noen dum som et brød, vil i dette tilfellet være en fornærmelse mot brødet. Med mindre du kan komme med et innspill som kan belyse sakens kjerne, så ber jeg deg heller logge inn på MikkeMus.com.
Noen som har skrevet hele "20" meldinger her inne på forumet har absolutt ingen rettigheter til å mene hva hva dem synes er off topic og å "eie" tråder. Pell dere bort skitsækka, nå er vi lei. Melder nå fra til moderator for stenging av tråd

Re: Diskusjon rundt bremsing...

Legg innLagt inn:23 jun 2008 10:50
av Christian
Mr Baloo skrev:..Dette er hentet fra Prosjekttråden til FullCarbon-Supraen til TEVO/Japan Tuning.
Merkelig at dette ikke er kastet inn i denne tråden.
Det ligger også bilde av benkingen. Denne grafen på oppgitt oppsett virker svært fornuftig. Det er derfor moro å lese at på denne mappen har de 650hk på 6500omin, mens toppeffekt kommer på 7500omin/ca 1000hk). Altså har de mistet nesten 300hk på 6500omin siden sist. :oops:
Og når det til slutt viser seg at man må kjøre på høyoktan og øke Omin med 1000, så er vel denne diskusjonen død, for nå har de jo selv bevist at de forrige tallene ikke stemte...
Larsen og andre : Er jo litt interesant også da :wink:
Og selv om dere tydeligvis er på tevo siden, bør det faktisk være lov til å stille spørsmål som ikke er "populære" :roll: