TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nytt spesialvÃ¥pen avslører biltrimmere...

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #330861  av erling

marlboro1310 skrev:En MR2 MK2 med Gen3 turbo er f.eks så godt som UMULIG å få godkjent, uansett hva man gjør..
I og med at det eksisterer typegodkjenning på 2 liter turbo med 204 hk i mr2 i norge, skal ihvertfall DET være mulig, OM man klarer å kvele papirene ut fra toyota. Skulle tro det gikk an å få noe utav dem ved å betale det de trenger i timen for å tilrettelegge dokumentasjonen. Toyparts har vel fått dette til minst en gang, og ihht tanken bak Statens vegvesens "Spesialistgruppe For Ombygde, Oppbygde og Reparerte kjøretøy" (SFOOR) er: å få et enhetlig regelverk slik at det ikke skal være noen forskjell på hvor i landet en bil blir godkjent. Og dersom èn bil er godkjent SKAL det være enkelt å repetere. I den grad ting er enkelt hos biltilsynet da..... Det fleste vil vel bli avfeid ved første møte, og gå slukøret hjem å trimme i skjul. Skal en få til noe må det skrives brev og gis gass, slik som amcargjengen gjør, de har fått utrettet en hel masse. Forresten jobber min far i biltilsynet, og dette er så og si ordrett det som han har sagt om dette. :)
 #330864  av hmsilset

erling skrev:
marlboro1310 skrev:En MR2 MK2 med Gen3 turbo er f.eks så godt som UMULIG å få godkjent, uansett hva man gjør..
I og med at det eksisterer typegodkjenning på 2 liter turbo med 204 hk i mr2 i norge, skal ihvertfall DET være mulig, OM man klarer å kvele papirene ut fra toyota. Skulle tro det gikk an å få noe utav dem ved å betale det de trenger i timen for å tilrettelegge dokumentasjonen. Toyparts har vel fått dette til minst en gang, og ihht tanken bak Statens vegvesens "Spesialistgruppe For Ombygde, Oppbygde og Reparerte kjøretøy" (SFOOR) er: å få et enhetlig regelverk slik at det ikke skal være noen forskjell på hvor i landet en bil blir godkjent. Og dersom èn bil er godkjent SKAL det være enkelt å repetere. I den grad ting er enkelt hos biltilsynet da..... Det fleste vil vel bli avfeid ved første møte, og gå slukøret hjem å trimme i skjul. Skal en få til noe må det skrives brev og gis gass, slik som amcargjengen gjør, de har fått utrettet en hel masse. Forresten jobber min far i biltilsynet, og dette er så og si ordrett det som han har sagt om dette. :)
får man bot i tillegg til hk avgiftene også avskilting på en 2 eller 3 gen turbo da eller?
 #330865  av KeNsA

celicat23 skrev:Dette er vel ett lite prøve prosjekt fra statens innkrevningssentral og senter for udugelighet. Det kreves jo ikke mer enn og ta 1 eier med blodtrimma bil for å betale for hele den rulla. Så begynner de og tjene gode penger der oppe, så tar det ikke lange tiden før biltilsyn flere steder i norge har akkurat det samme. Det er som med alt annet fra staten: det handler utelukket om å tjene penger, ikke noe mer.

Se på politiet: ikke ressurser til å løse noe som helst. Men alltid ressurser til og ha UP kjørende rundt å dele ut bøter. For hva tjener man penger på? I vertfall ikke å hjelpe folk. Politiet jgjør akkurat som de vil. Til og med når avisene skrev at medlemmer av gruppen som har med gjenger og gjøre dro hjem til diverse gjengmedlemmer og truet de (dette er POLITIET som drar hjem til folk og TRUER de!) fordi det var noen rykter om at noen i politiet skulle taes, så ble det ikke noe oppstyr. Er bare heeeeelt greit at politiet kommer på døra di og truer deg.

Uansett.. Hvis noen er litt seriøse om det her så burde de sjekke med en advokat lovligheten rundt dette. Føler det ikke er helt rimelig at politiet skal sette seg inn i bilen og tvinge noen til å kjøre til biltilsynet. Eller som de har gjort her i området: stoppe deg og så "eskortere" deg til biltilsynet.

Noe av det beste er vel at hvis du har betalt effekt avgift for 150hk, og bilen blir bremset til 100 så får du ikke igjen 50.000kr som staten har tatt for mye av deg. Men blir du bremsa til 200hk så må du betale 50.000kr fortere enn fortest.

Kommunist landet Norge. Staten er størst. Betal skatter og avgifter, og se glad ut. Ikke still spørsmål ved noe, og rettighetene dine har du så lenge det er til staten sin fordel.

Helt riktig..da jeg var på etterkontroll spurte jeg om å få tilbake penger, men han sa det ville koste meg mere penger å prøve å få pengene tilbake, enn det jeg kom til å få tilbake...skjønte dere den? hehe, ble rart å skrive det sånn! hehe
 #330870  av denydyno

Hei

Akkurat ja! Å få tilbake penger det er ikke bare bare nei... latterlig opplegg! Har ordna diskusjons forum på www.denydyno.tk nå så skriv gjerne der. Regner med BT følger med på denne siden etter at den var på nyhetene.... Har også invitert BT om og følge med der så kanskje vi kan få de til og forstå! :lol:
 #330871  av Zepticon

denydyno skrev:Hei

Akkurat ja! Å få tilbake penger det er ikke bare bare nei... latterlig opplegg! Har ordna diskusjons forum på http://www.denydyno.tk nå så skriv gjerne der. Regner med BT følger med på denne siden etter at den var på nyhetene.... Har også invitert BT om og følge med der så kanskje vi kan få de til og forstå! :lol:
Får dem ikke til å forstå noe som hellst på den måten der!
Det eneste man oppnår er fiendlighet.
Grunnen til at amcar gjengen er kommet dit dem er er at det ikke er 18 år gammle "staten er en pikk" folk som har jobbet lenge med å få ting gjennom. Mens den typiske japse/tysker eier er 18-25 år gammle ferskinger med bly i skoen og adrenalin i toppen, og viser fingeren til onkel blå om muligheten er der.

Skal noen komme noe som hellst vei med Japsebiler så må det organisering til. Og man må få stoppet alt drittpraten som mans er feks i tråden som denne. Greit at det er noe sannt i noe av det, men om man skal ha noe håp om å endre de fordommene politiet og myndigheter har mot Japsebiler, så er ikke dette veien å gå.

Om dere ser på insatsen som amcarfolka har lagt i dette, både med tanke på advokater, dokumentasjon, press fra amerikasnke amabasaden osv, så skjønner man at det ikke er "bare" å kjøre ned å få regget en amcar.
 #330877  av chris

Zepticon skrev: Om dere ser på insatsen som amcarfolka har lagt i dette, både med tanke på advokater, dokumentasjon, press fra amerikasnke amabasaden osv, så skjønner man at det ikke er "bare" å kjøre ned å få regget en amcar.
De har også lagt ned mye penger i dette.. penger mange ikke har..
 #330882  av Zepticon

chris skrev:
Zepticon skrev: Om dere ser på insatsen som amcarfolka har lagt i dette, både med tanke på advokater, dokumentasjon, press fra amerikasnke amabasaden osv, så skjønner man at det ikke er "bare" å kjøre ned å få regget en amcar.
De har også lagt ned mye penger i dette.. penger mange ikke har..
Er fullstendig klar over dette, penger til tester, papirer, advokater etc...
Men det er ikke noe som en og en har gjort, govarbeidet er gjort av Amcar NOrge eller hva dem heter.

Men, når man ser hvor mye stæsj enkelte putter nedi motorene sine, så er det tydelig at enkelte her også har penger nok. Men, Amcar folka er organiserte, de har en paraplyorganisasjon som er STOR og som tjener penger på medlemskap, penger de kan bruke på å ha folk 100% ansatt til å gjøre nettopp dette.
 #330884  av hmsilset

Det vil si at for å godkjenne mange originale turbo motorer på en bil uten turbo f.eks, så må vi slikke disse folka(ikke de som utfører den,men toppene) oppover ryggen+ å betale dyrt og starte en egen orginisasjon for å gjøre ting lovelig? Det er jo akkurat det vi må gjøre.Blir som organisert kriminalitet synes jeg da.Noe som passer staten Norge godt, da de legger opp til at de skal ha 100% kontroll på alle plan,og skal vi endre lovene så må vi betale for det, som om vi hadde å gjøre med en mafia.Bryr meg ikke kjempemye om akkurat dette med trimming jeg, men vi er iferd med å bo i ett veldig korrupt land på mange områder.
 #330887  av ke25-toyoglide

Zepticon skrev: Får dem ikke til å forstå noe som hellst på den måten der!
Det eneste man oppnår er fiendlighet.
Grunnen til at amcar gjengen er kommet dit dem er er at det ikke er 18 år gammle "staten er en pikk" folk som har jobbet lenge med å få ting gjennom. Mens den typiske japse/tysker eier er 18-25 år gammle ferskinger med bly i skoen og adrenalin i toppen, og viser fingeren til onkel blå om muligheten er der.

Skal noen komme noe som hellst vei med Japsebiler så må det organisering til. Og man må få stoppet alt drittpraten som mans er feks i tråden som denne. Greit at det er noe sannt i noe av det, men om man skal ha noe håp om å endre de fordommene politiet og myndigheter har mot Japsebiler, så er ikke dette veien å gå.

Om dere ser på insatsen som amcarfolka har lagt i dette, både med tanke på advokater, dokumentasjon, press fra amerikasnke amabasaden osv, så skjønner man at det ikke er "bare" å kjøre ned å få regget en amcar.
WOW, kunne ikkje sagt det bedre selv. Dette viser at du er en voksen mann og ikkje bare på alder med en voksen. :lol:
Skulle ønske det var mye mindre byråkrati, men er sjeleglad for at det ikkje bare er å hive en supramotor i en KE20 uten å oppgradere resten og tenke på vekt +++. Det ser eg på som en potensiell drapsmaskin. (morsomt så lenge det varer.)
Og at en skal få tilbakebetalt penger for at bilen har mindre hk enn oppgitt.... Bare tull, det er ikkje staten som sier at du har 200hk i bilen. Det er det importør som sier. Har du problem med det så ta kontakt med importør.
Viss ikkje hadde eg kjøpt et råskinn og og nedchippa den og fått 200.000.- igjen i avgifter og selvfølgelig oppchippa den igjen etterpå. Originalbil men spart 200.000.-
 #330902  av sindrejl

celicat23 skrev:
Uansett.. Hvis noen er litt seriøse om det her så burde de sjekke med en advokat lovligheten rundt dette. Føler det ikke er helt rimelig at politiet skal sette seg inn i bilen og tvinge noen til å kjøre til biltilsynet. Eller som de har gjort her i området: stoppe deg og så "eskortere" deg til biltilsynet.
Jeg nekter å tru at de faktisk kan gjøre noe slikt ja, men er visst en regel som sier at "du må stille kjøretøyet til kontroll om statens vegvesen krever det" eller noe slikt. Men jeg hadde parkert bilen der de hadde stoppa meg, tatt nøklene og begynt å gå. De kan ikke TA meg for det, helt urimelig. Isåfall måtte dem etter laaaaaaaang krangel krevd at jeg stilte opp senere..
 #330976  av bose

jeg gleder meg til den dagen jeg blir stoppa for no sånt! :mrgreen:

Nei makan....
Håper bare ikke at dem blir så inderlig dumme at dem stiller med mobile dynoer, rett utenfor porten til rudskogen under gatebil eller andre treff....
 #330978  av chris

bose skrev:jeg gleder meg til den dagen jeg blir stoppa for no sånt! :mrgreen:

Nei makan....
Håper bare ikke at dem blir så inderlig dumme at dem stiller med mobile dynoer, rett utenfor porten til rudskogen under gatebil eller andre treff....
Det er jo ikke dumt av de. De er jævlig smart om de gjør det. Blir bonus på ansatte i biltrangsynet og julebord og styr da. Masse ekstra kroner i kassen.
 #331015  av sindrejl

denydyno skrev:Bare vent...det kommer til og skje!!
de hadde jo teknisk kontroll så nært utenfor porten som det går an å komme, til Sommertreffet på ACR.. fordømte rasshøl.. Det ender bare med at folk grisekjører bilene sine på hjembygda istedetfor å få det ut av systemet i trygge omgivelser!
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 14