TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• StianØverland's 1991 MR2 3s-gte prosjekt

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #352173  av stianøverland

done :)

tror jeg har fått tenningsbank, kommer en brrrrrrr lyd på varierende turtall. høres ut som noe som ligger å vibrerer. har fyllt full tank med 99vpwr i dag, men ingen forskjell. skal prøve å bytte plugger til tirsdag når det åpner igjen rundt omkring. har ikke rørt tenning eller noe sånt slikt. den kom bare helt uta det blå for 4 dager siden. og den kommer stadig vekk på alle mulige turtall
 #353160  av Ace

Kult med flere mr2'er i grenlandsdistriktet. Kult fargevalg. Og at det er 3sgte er jo bare pluss =)

Men en ting , du må få deg noe til å holde det bagasjerommet ditt oppe istedet for å bruke alt rask man har i garasjen :P
Har en slik triscan gassfjær liggende her hvis du ville hatt det .. men da må du stikke innom å plukke opp .... Bor i porsgrunn.

Det er vel en grunn til at det finns så mange bmw'er her. Folk har sans for å ha en bil som gir god kjøreegenskaper og kjøreopplevelse. Har bmw i tillegg til toyota'en og har ingenting vondt å si om den :P Er vel heller de som skal style bmw'ene sine til å ligne mer på andre biler her i distriktet som kunne tatt seg en bolle :P
Sist redigert av Ace den 14 apr 2010 10:14, redigert 1 gang totalt.
 #353188  av TrustNo1

stianøverland skrev:done :)

tror jeg har fått tenningsbank, kommer en brrrrrrr lyd på varierende turtall. høres ut som noe som ligger å vibrerer. har fyllt full tank med 99vpwr i dag, men ingen forskjell. skal prøve å bytte plugger til tirsdag når det åpner igjen rundt omkring. har ikke rørt tenning eller noe sånt slikt. den kom bare helt uta det blå for 4 dager siden. og den kommer stadig vekk på alle mulige turtall
Muligens sjekke at regreima ikke har hoppa over en tann?
 #353590  av stianøverland

lyden var at det lå en platebit mellom aludekselet og motorlokket som lå å vibrerte. det kom akkurta samme lyd som tenningsbank :p men da er det problemet løst.

over til neste problem motorlampa begynte å lyse og etter en diagnose viste det seg at bankesensoren er gåen. men "master" har vert en reddende engel å ville selge meg sin GM sensor. så da er bilen snart på vei igjen :)

noen som har skiftet denne før ? vet den sitter under innsugsmanifold ved sylinder nr 3. men hvordan er den å komme til uten å ta av innsuget ? det ser veldig trangt ut så blir nok til å pelle det av. hvis ingen har noen andre gode råd ? :)
 #354118  av mr292

om du har tilgang til bukk/smøregrav blir det lettere.tok av ledningen fra min i går, og det gikk helt greit når jeg sto under bilen. MEN så har jeg tatt av alt av understell å eksos da så det er jo mye lettere å komme til da.
mulig at bakakslingen blir litt i veien.
 #354252  av stianøverland

var veldig enkelt å komme til når jeg fikk bilen i været :) fikk den ut dag , og ny kommer mest sansynlig i posten i morra :) så blir godt å få den på veien igjen :)
 #354305  av mr292

skulle ønske jeg kunne ut å kjørt nå, sol som bare det.
bare delene ligger strødd over alt på skoleverkstedet ^^
toppen er uten ventiler, og bunnpanne, veiv og stempler kommer straks også til å bli plukket ut.
 #354310  av castman

Knall tøff bil du har her :D Er i porsgrunn nesten annehver dag så må vel være mulig og få kikket litt på denne en dag :)
 #354384  av Andrepedersen

castman skrev:Knall tøff bil du har her :D Er i porsgrunn nesten annehver dag så må vel være mulig og få kikket litt på denne en dag :)
har du tråd av bilen din her på forumet castman? :P
 #354419  av castman

Andrepedersen skrev:
castman skrev:Knall tøff bil du har her :D Er i porsgrunn nesten annehver dag så må vel være mulig og få kikket litt på denne en dag :)
har du tråd av bilen din her på forumet castman? :P
bitte liten i hvertfall på show og shine
viewtopic.php?f=62&t=31347
 #355019  av stianøverland

jaja, bare stikke innom jobben en dag det :) hadde vert morro å sett bilen din også, litt spesielt med 205 istede for alt det andre :P vet om en på jobben som kommer til å bli både blå å grønn av misunnelse :P hehe :)

viggo's lakkering i håndtverksveien i porsgrnn :)
 #355497  av stianøverland

fått bilen til å gå skikkelig, den slepper alt trøkk på 2000rpm. får feilkode på bankesensor, skiftet den og justert tenninga med lampe. gått over alt av slanger og rør i hele bilen. skjekket lmm. skiftet plugger og så gikk den nye bankesensoren igjen etter 5 min kjøring. eneste jeg vet er dårlig er fordelerlokket. men det kan ikke ha så mye å si. og jeg gidder ikke kjøpe en bankesensor til før jeg vet hva som er galt.

får legge inn litt nyere bilder =p

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9