TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tonny's 1992 Turbo JDM (Solgt)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #357669  av predator

Eksosen ligger nå hos TNT gruppen i lillestrøm.
De skulle sende den videre til fortulling straks jeg har betalt tull, og det har jeg gjort nå.
Skal bli godt og få ny eksos og nye såler på bilen. Ta den ned fra bukkene, og kjøre seg en tur :mrgreen:
Har stått ei alt for lang stund nå.. :roll:
Neste på lista er nye Samco slanger til IC. De slangene jeg kjøpte på tess slipper ut trykket da de er for harde...
 #358458  av predator

Eksosen er kommet på bilen. :mrgreen:
Litt for høy støynivå etter min smak, men Får bli slik inntil videre.
Blir og skifte til Blitz senere, lell om jeg liker med 2 rør best. Noen som vet ett kvalitetsanlegg med 2 enderør?

Bilder av bilen med nye dekk og eksos :

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Likte veldig godt hvordan felgele sitter i front :mrgreen:
Blir kansje og space noen mm bake. FÃ¥r se...

Ellers er ny venstre framskjerm / venstre del av vinge / underdel av dashbord / deksel der girmansjetten sitter fast i og noen deler til på vei .
:mrgreen:
 #358459  av predator

Fronten (Greddy leppe) er også på vei. Eller , skal iallefall være det. Hvis jeg ikke får en ny utsettelse fra Bs-Bildeler på mandag da.. Leveringsdato siste brev var den 28. mai, men har enda ikke fått den.
Haster ikke da, skal ikke montere den før neste år , da jeg skal hellakkere bilen. (Tar alt samlet for og spare penger) Samt blir og bestille ny vinge bake til lakkeringen. (Rouge motorsport)

Neste på bilen bortsett fra og montere det jeg nevnte i forige post, blir og skifte ut alle slanger i motorrommet. Den lekker fortsatt fra Innsug til turbo, så skifter jeg alt for og være sikker :roll: Lei rykkinger når jeg trenger aks... :lol: Er ikke ofte det skjer nå da, mest i 3.gir når jeg båttner gassen etterhvert. Er mye finere med blå slanger også synes jeg. Prøve og få litt shining nedi der, så jeg slipper og skjemmes hvis noen spør meg pent om og få se :lol:
 #358491  av predator

john_e skrev:Eksosen ser knalltøff ut på bilen! :)
Ja, men blir hevvtullat hvis jeg skal dra til ARC med den. (Noe jeg skal) Bråker innmari da... Men hadde egentlig regna med det også da. Men det rister i bakken... :lol:
 #358637  av predator

I dag bestilte jeg masse blå slanger til motorrommet.
Blå oljeslange - blå siliconvacumslange og blå samco slange fra innsug til første røret på vei til IC
Kjøpte også 2" samco slange fra en hyggelig herremann på forumet (husker ikke nick)
SÃ¥ no skal motorrommet bli shina.

Hvilken motorvask anbefaler dere? (Merke) Det er meget møkkete nedi der, ser ut som oljesøl og en hel masse dritt.
 #358640  av sigheri

Begynner virkelig å ta form denne bilen!

Flott utført sålangt. Blir spennende å følge med videre!
 #358646  av predator

sigheri skrev:Begynner virkelig å ta form denne bilen!

Flott utført sålangt. Blir spennende å følge med videre!
Takk for det ja :D
Prøver og få bil ut av det, men var ikke så verst utgangspunktet heller :)
Det jeg liker minst på bilen, er motorrommet, så skal prøve og ta en shining nedi der snarest, når jeg får slangene jeg har bestilt.
 #360761  av predator

Fikk tak i ny sort venstre forskjerm i dag. Samt Venstre del av vinge / girmansjett m ramme og deksel som er på midtkonsoll. Fin girkule (Orginal) Div brytere og gummitopper til dørk (Da det manglet den frammi ved reservehjulet samt baki bagasjeromm i brønnene på sidene)

Men du steike h... kor ekkelt det var og ta av skjermen. Sleit med og ta av innerskjermen. Er det noen her inne som har tips til de klipsene som er på innerskjermen? Få de av hele.. Måtte ødelegge de som var på bilen jeg tok skjermen av.. Skrudde ut skruene, men de klipsa taklet jeg ikke.. :lol: Og alt av skruer.. Har ikke vært borti en bil med så masse skruer på en skjerm.. :roll:
Men nå har jeg iallefall alle delene som skal til for og få den strøken :mrgreen: Var fin og nylakka skjermen da ...
Så nå har jeg unnskyldning til og ta ei hellakkering neste år, for regner med det blir LITT fargeforskjell... (Selv om den er nesten nypolert)

Da er det og vente på finværet, så jeg kan montere delene...
Tar gjerne imot tips på de klipsa.. :D
 #360767  av trd2000gt

predator skrev:Fikk tak i ny sort venstre forskjerm i dag. Samt Venstre del av vinge / girmansjett m ramme og deksel som er på midtkonsoll. Fin girkule (Orginal) Div brytere og gummitopper til dørk (Da det manglet den frammi ved reservehjulet samt baki bagasjeromm i brønnene på sidene)

Men du steike h... kor ekkelt det var og ta av skjermen. Sleit med og ta av innerskjermen. Er det noen her inne som har tips til de klipsene som er på innerskjermen? Få de av hele.. Måtte ødelegge de som var på bilen jeg tok skjermen av.. Skrudde ut skruene, men de klipsa taklet jeg ikke.. :lol: Og alt av skruer.. Har ikke vært borti en bil med så masse skruer på en skjerm.. :roll:
Men nå har jeg iallefall alle delene som skal til for og få den strøken :mrgreen: Var fin og nylakka skjermen da ...
Så nå har jeg unnskyldning til og ta ei hellakkering neste år, for regner med det blir LITT fargeforskjell... (Selv om den er nesten nypolert)

Da er det og vente på finværet, så jeg kan montere delene...
Tar gjerne imot tips på de klipsa.. :D
Innerskjermene er noe herk å få på og av :p
Det jeg gjorde med klipsa var å heller kjøpe et sett med rustfrie karroseriskurer m/klips på biltema og bruke de stålklipsene istede. Mye mer solid og lettere å få på :)
 #360809  av predator

Ja, var ikke lett og få de av heile nei.. :roll:
Men må jo være en mulighet. Noen som har tips hvordan de klipsene/plastikk låsene fungerer?
"låsen" er jo på innsiden :roll: og man får jo ikke tak i den uten og ødelegge de først..
Kan jo ha de karosseriklipsa på biltema som reserveløsning, men beste hadde jo vært og fått til og beholde de orginale..
 #360823  av predator

Blir og bestille SSQV3 og HKS Evc-S Boostkontroller hvert øyeblikk.
Skal også skifte ut eksosen ENDA en gang. Til enten Berk - HKS eller Blitz, har ikke helt bestemt meg enda, om det ser likest ut med 2 eller ett enderør...
Så da blir det ett relativt nytt eksosanlegg til salgs her innpå. (By dere som vil) Men blir ikke og selge før det nye er på plass da...
 #361046  av predator

Var på EU i dag. 2 stk 2er feiler.
Ene var blinklys venstre forskjerm. (Visste om det, men bare skifte pæra)
Den andre var oljelekkasje motor. (Ta motorvask snarest, og se hvor den kommer fra. Regner med toppdeksel eller bunnpanne.)
 #361648  av predator

Endring i en av planene.
Den greddyleppa som jeg bestilte for over 3 mnd siden, har ikke blitt produsert enda.
Etter mange emailer fram og tilbake med BS Bildeler, har jeg valgt og avbestille den.

Så nå er jeg på jakt etter en annen leppe. si ifra hvis du har ei for salgs, kontkat meg på pm :)
Ser også etter ei i carbon, men tiden vil vise. Skal ikke ha den på før neste sommer.
Kontkat meg hvis dere har ei leppe for salgs da :mrgreen: pris og bilde.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 19