Side 8 av 18

Re: Petters MR2 Mk2(!)

Legg innLagt inn:02 mar 2011 23:07
av MRPETTER
ArildM skrev:Så kjent ut den garasjen på bilde nummer 2 8) Dette blir bra, følger spent med videre :)
Takk for det Arild :mrgreen:

Var ute i garasjen istad og knipset noen bilder: )
Ryddet opp og gjorde det klart for å begynne imorgen: ) liker å ha det litt "ryddig" da jeg skal demontere en bil 100%: )
Å si at jeg gleder meg som en liten unge er en sterk underdrivelse :mrgreen:

Bilde
Interiøret begynner å bli ribbet, mangler stort sett bare dashbordet: )

Bilde
Likte ikke helt at forrige eier hadde kappet vekk dette for å få plass til stereo :evil:
Her skal det F. meg ingen stereo inn, bare toyota lyd som skal dure i ørene :D

Bilde
Her har det vært bulk, og en kilo sparkel : (

Bilde
RUST!

Bilde
Her har også forrige eier gjort noe som irriterer meg, nemlig kappet hull til VERDENS STYGGEST bremselys!

Bilde
Klar til å bli demontert og bygget opp igjen: )


For de som er som meg, nemlig veldig opptatt av å bruke bra verktøy så vil jeg bare legge til at IDG verktøy er noe av det råeste og beste jeg har vært borti: ) rett og slett supert!: )

Re: Petters MR2 Mk2(!)

Legg innLagt inn:03 mar 2011 00:17
av inzane2012
godt å se du er komt i gang nå :) blir spennendes å følge med videre!

men en bitteliten ting petter, prøv å ikke legg ut så store bilder, tar lenger tid å laste sidene, pluss det blir vanskeligere å lese vist det blir mye tekst og bilder :)

Re: Petters MR2 Mk2(!)

Legg innLagt inn:03 mar 2011 00:51
av MRPETTER
inzane2012 skrev:godt å se du er komt i gang nå :) blir spennendes å følge med videre!

men en bitteliten ting petter, prøv å ikke legg ut så store bilder, tar lenger tid å laste sidene, pluss det blir vanskeligere å lese vist det blir mye tekst og bilder :)
Var ikke helt meningen, men vet ikke hvorfor de ble slik: / de første er riktig: )

Re: Petters MR2 Mk2(!)

Legg innLagt inn:03 mar 2011 02:03
av inzane2012
hehe, ok, skal spare advarselen, men NESTE gang det skjer ! :) hehe

Re: Petters MR2 Mk2(!)

Legg innLagt inn:03 mar 2011 11:31
av ad92
Dette blir råååbra!!!!!!! :D

Re: Petters MR2 Mk2(!)

Legg innLagt inn:03 mar 2011 13:39
av Andrepedersen
Var det så jævla mye sparkla da? Hehe, har sett værre! Husker denne bilen låg ute til salgs for ca 70k?!

Re: Petters MR2 Mk2(!)

Legg innLagt inn:03 mar 2011 15:44
av MRPETTER
Andrepedersen skrev:Var det så jævla mye sparkla da? Hehe, har sett værre! Husker denne bilen låg ute til salgs for ca 70k?!
Neida, var vel ikke så mye sparkel som jeg skal ha det til ;P hehe
Det gjorde den ja: )
ad92 skrev:Dette blir råååbra!!!!!!! :D
Håper da det: ) bra du har troen du å: )

Re: Petters MR2 Mk2(!)

Legg innLagt inn:03 mar 2011 15:49
av MRPETTER
Bilde
Her var det en radiator som har sett sine bedre dager gitt :shock:
Fant også ut hvorfor bildene ble så store igår, så det kommer ikke til å skje igjen boss: ) hehe

Re: Petters MR2 Mk2(!)

Legg innLagt inn:03 mar 2011 21:39
av inzane2012
MRPETTER skrev: Fant også ut hvorfor bildene ble så store igår, så det kommer ikke til å skje igjen boss: ) hehe
good :) haha

Re: Petters MR2 Mk2(!)

Legg innLagt inn:03 mar 2011 23:06
av MRPETTER
Nå er det store spørsmålet om jeg skal smekke inn en andre eller tredje generasjons 3sgte og få dette godkjent før trimming, siden jeg kjenner en fra Hedmark området som skulle hjelpe meg og få det godkjent: ) eller, hvertfall 2.gen. da: )
Eller om jeg bruker 3sge blokka og toppen som utgangspunkt :roll:

Vet uansett at 500hk ikke er i nærheten av å bli godkjent, men hadde vært moro og hatt turboen i vognkortet om ikke noe annet: )

Re: Petters MR2 Mk2(!)

Legg innLagt inn:03 mar 2011 23:40
av john_e
MRPETTER skrev:Nå er det store spørsmålet om jeg skal smekke inn en andre eller tredje generasjons 3sgte og få dette godkjent før trimming, siden jeg kjenner en fra Hedmark området som skulle hjelpe meg og få det godkjent: ) eller, hvertfall 2.gen. da: )
Eller om jeg bruker 3sge blokka og toppen som utgangspunkt :roll:

Vet uansett at 500hk ikke er i nærheten av å bli godkjent, men hadde vært moro og hatt turboen i vognkortet om ikke noe annet: )
Spørs hvor mye tid og energi du gidder å bruke på godkjenning hvis du uansett skal kjøre med 500hk da ;)
Men.. 5SGE-T (5SFE blokk, 3SGE topp + Turbo) hadde vært utrolig tøft :D

Re: Petters MR2 Mk2(!)

Legg innLagt inn:04 mar 2011 12:19
av MRPETTER
john_e skrev:
MRPETTER skrev:Nå er det store spørsmålet om jeg skal smekke inn en andre eller tredje generasjons 3sgte og få dette godkjent før trimming, siden jeg kjenner en fra Hedmark området som skulle hjelpe meg og få det godkjent: ) eller, hvertfall 2.gen. da: )
Eller om jeg bruker 3sge blokka og toppen som utgangspunkt :roll:

Vet uansett at 500hk ikke er i nærheten av å bli godkjent, men hadde vært moro og hatt turboen i vognkortet om ikke noe annet: )
Spørs hvor mye tid og energi du gidder å bruke på godkjenning hvis du uansett skal kjøre med 500hk da ;)
Men.. 5SGE-T (5SFE blokk, 3SGE topp + Turbo) hadde vært utrolig tøft :D
Det er en mulighet, enten blir det 3sge-t : )

Re: Petters MR2 Mk2(!)

Legg innLagt inn:04 mar 2011 15:21
av MRPETTER
Jeg kommer til å bruke toppen fra 3sge: )
Blokk kommer jeg tilbake til senere: )
Dette kommer i toppen:

- Brian Crower 272 Eksoskam og 272 inntakskam
- 1mm større ventiler fra Brian Crower
- Stivere Ventilfjærer, men er ikke sikker på merket enda
- Nye og sterkere bolter
- 6262 Precision Turbo(virker som det beste valget for mye hester på en 2-2,2 liter)
- Custom eksosmanifold
- Ikke helt bestemt meg for innsug enda

Håper dette blir bra: )
Aller først blir det porting av toppen, og lakkering: )

Re: Petters MR2 Mk2(!)

Legg innLagt inn:04 mar 2011 16:02
av ArildM
Ikke lenge før du ender opp slik som på avataren din? 8)

Re: Petters MR2 Mk2(!)

Legg innLagt inn:04 mar 2011 18:20
av Mr_Storbrua
john_e skrev:
Spørs hvor mye tid og energi du gidder å bruke på godkjenning hvis du uansett skal kjøre med 500hk da ;)
Men.. 5SGE-T (5SFE blokk, 3SGE topp + Turbo) hadde vært utrolig tøft :D
Det blir da 5S-GTE.. 5s heter blokka.. så har alle de andre bokstavene betydninger for turbo, innsprøytning osv..

Men han karen fra hedmark området.. Jobber han på bt eller?
Visst du leser litt på forumet her, så er det veldig mange som enkelt skal godkjenne turbo i mr2.. Å er vel ikke så mange som faktisk har fullført..

Men alltids gøy om det er noen som skulle fått det til..

3.gen får du vel ikke godkjent, da du ikke får tak i avgasspapir til den, eller åssen det var. Men tror kanskje det er mulig og få godkjent 2.gen..

Lykke til uansett.. følger med på denne tråden :)