TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • MR2 Gti 1990

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #385100  av trd2000gt
 
nice!
fikk veldig lyst til å sende midtkonsollen min til trekking jeg og!
setene ble bra, likte logoen :D
 #385122  av christer
 
Har ikke sett denne tråden før nå.
Var sikker på at du hadde solgt bilen. har ikke sett den på lenge, men skjønner jo hvorfor nå.
liker spesielt godt interiøret, svart og grått/sølv er en sinnsykt god kombinasjon.
men vil ikke det svarte og grå/sølv krasje litt med svart og rød i midtkonsoll og seter?
 #385133  av Skarholm
 
trd2000gt skrev:nice!
fikk veldig lyst til å sende midtkonsollen min til trekking jeg og!
setene ble bra, likte logoen :D
takk for det! vi likte det veldig godt vi også :D kan anbefale deg å bestille gjennom LSC Interior du også hvis du vil få trekt om midtkonsollen din! De var sinnsykt god på service ;) Vi fikk oppdateringer om hvordan ting lå an, vi fikk tilsendt bilder, vi ble enige om en god pris, og vi fikk oppdateringer på hvor langt pakken vår var kommet og sånt! Så ja, de er absolutt til å anbefale for andre som vil trekke om seter og midtkonsoll og sånt :)
 #385138  av Skarholm
 
christer skrev:Har ikke sett denne tråden før nå.
Var sikker på at du hadde solgt bilen. har ikke sett den på lenge, men skjønner jo hvorfor nå.
liker spesielt godt interiøret, svart og grått/sølv er en sinnsykt god kombinasjon.
men vil ikke det svarte og grå/sølv krasje litt med svart og rød i midtkonsoll og seter?
Bilen lå ute for salg for en stund tilbake, for Daniel hadde egentlig ikke rå til å ha den mer. (Ja, det er damen til Daniel som skriver nå :p) Men beholdt den ettersom jeg ikke ville at han skulle selge den, og jeg kjøpte meg inn i den! Så nå er det ikke lenger bare Daniel sin bil, men min også :D Hehe! Og etter jeg kjøpte meg inn i den lå vi store planer om å style opp bilen, og det er vi nå på god vei til ;)

Vi prøvde det grå/sølv interiøret i bilen før vi hadde bestemt oss for å kjøpe svart og rødt skinninteriør til setene og midtkonsollen, så har tenkt å gå tilbake til svart interiør igjen nå (tenkte å lakkere det i sånn svart piano lakk). Vi synes det så bra ut vi også, sånn før vi fikk de nye setene og sånt, men tenker likt som deg - det kræsjer med de svarte og rød setene og midtkonsollen!
 #386713  av Skarholm
 
leiira skrev:hvordan går det her da ;) ?
Jo jeg kom hjem fra Tyskland forige helg, men har demontert mye, skal legge ut bilder senere i dag.
 #387890  av Skarholm
 
Da er det vel på tide å hive opp noen bilder av hva jeg har fått gjort siden jeg kom hjem fra Tyskland. Men har jo mistet mange bilder nå da, men her er i allefall 2. Neste mandag har vi fått en avtale med en karroseri arbeider, som skal hjelpe oss på vei slik at det blir litt mer fortgang på prosjektet, slik at den blir ferdig til vi skal på treffet 4 juni;)
Vedlegg
har fått demontert bakre list, holdt på å knekke hele greien
har fått demontert bakre list, holdt på å knekke hele greien
IMG_1113.jpg (261.28 kiB) Vist 2178 ganger
IMG_1109.jpg
IMG_1109.jpg (206.96 kiB) Vist 2178 ganger
 #390573  av Skarholm
 
Det begynner å bli en stund siden vi oppdaterte dere nå! Sorry for det, men har stresset med å finne noen som kunne lakkere bilen vår ettersom han som egentlig skulle gjøre det til slutt ikke kunne likevel (han hadde verken plass eller tid til å gjøre noe med bilen). Men nå har vi klart å få tak i noen som kunne gjøre det for oss, så forrige lørdag leverte vi fra oss bilen. Skal si de får litt av et tidspress på seg, med tanke på at vi skal ha bilen ferdig til treffet 4. juni! Men nå det er sagt, så må vi nå få si at det var utrolig deilig å få levert bilen fra seg til noen som har peiling, og noen som faktisk kan gjøre den ferdig slik vi vil ha den! :D Vi var ganske lei av at den bare stod i garasjen og vi ikke lenger visste hva vi skulle gjøre med den videre - kompetansen stoppet liksom opp.

På fredag var vi forresten oppom og kikket på bilen, for å se hvor langt de var kommet og for å velge hvilken/hvilke farge(r) vi skal ha på bilen. Vil ikke avsløre så alt for mye om den nye look'en, det kan jo forbli en overraskelse til vi møtes på treffet 4. juni ;) Hehe! Men kan si at vi har valgt ut to forskjellige farger.. Så kan jo dere vente i spenning med å få vite hvilke farger det er, og hvordan "designet" på bilen blir ;) Vi gleder oss hvertfall MASSE til å få bilen tilbake og endelig kunne ta oss en tur i den igjen! Det begynner å bli nærmere 1 år siden sist - med andre ord; ALT for lenge siden!!
Vedlegg
frakting av bilen! (jada, vet det ser flott ut med ett vinterdekk og ett sommerdekk på samme side - not!)
frakting av bilen! (jada, vet det ser flott ut med ett vinterdekk og ett sommerdekk på samme side - not!)
IMG_2657.jpg (175.49 kiB) Vist 2154 ganger
når vi stakk innom på fredag så bilen slik ut..
når vi stakk innom på fredag så bilen slik ut..
IMG_2691.jpg (151.21 kiB) Vist 2154 ganger
alle småbulker o.l. var fikset på..
alle småbulker o.l. var fikset på..
IMG_2692.jpg (132.78 kiB) Vist 2154 ganger
så nå var den klar til å sprayes med fyller - noe som skulle gjøres senere samme dag..
så nå var den klar til å sprayes med fyller - noe som skulle gjøres senere samme dag..
IMG_2693.jpg (179.88 kiB) Vist 2154 ganger
Sist redigert av Skarholm den 17 mai 2011 19:36, redigert 1 gang totalt.
 #390608  av Skarholm
 
Audun F skrev:Dette blir spennende! Husk at lakken må få herde litt før dere tar den i bruk da, så det blir ganske hektisk før treffet vil jeg tro ;)
det blir det ja :D og vi er klar over at lakken må få herde litt før vi tar den i bruk :p men takk for "påminnelsen" ;) derfor håper vi at de skal få begynt å lakkere den så fort som mulig! vi har jo en del monterings-arbeid igjen også før den er klar.. må få montert trekkene i dørene, de nye setene og midtkonsollen.. anlegget må også gjøres litt med! så ja, det blir veldig mye å gjøre når vi får bilen tilbake!!.. må bare krysse fingrene for at vi klarer å bli ferdig!! :)
 #392852  av Skarholm
 
Da var det vel på tide å oppdatere litt igjen! Bilen har vi fått tilbake fra lakkering, og vi er egentlig ganske fornøyd.. Har et par ting vi vil ta opp med folka, som vi synes burde vært gjort bedre, og satser på at vi kan få ordnet opp i det :) Vi fikk bilen tilbake fra lakkering kvelden før vi skulle ha den utstilt på Vårmønstringen i Bergen (på Lagunen), så det ble mye jobbing med bilen den kvelden/natten! Holdt på helt fra vi fikk bilen, og til klokken var rundt halv to på natten, og så var det på an igjen med de gjenstående småtingene morgenen etter før vi kjørte til Vårmønstringen. De siste delene som ble lakkert på bilen ble faktisk lakkert den kvelden vi fikk bilen tilbake, så de var ikke en dag gamle en gang når vi var og stilte ut bilen! Og på Vårmønstringen klarte vi jammen meg å komme på 2. plass under "øvrige bilmerker" - vi var superførnøyd!! :D Hadde ikke trodd at vi skulle klare å dra den pokalen i havn :p

To dager etter Vårmønstringen i Bergen var det klart for Toyota Sportscar treff på Fagernes :) Vi måtte jo nesten få med oss dette treffet også. Er kjekt å møte folkene du sitter å skriver med her inne på forumet, og faktisk få se hvem personen bak de forskjellige brukernavnene og bilene er :wink: Og vi angrer ikke ett sekund på at vi ble med på treffet! Det ble jo 13 biler samlet på campingen til slutt.. Og vi kunne vel ikke vært heldigere med været enn vi var! Solen skinte jo som bare det.. Fine biler, greie folk med samme glød og interesse for biler som oss, og fint vær - bedre blir det bare ikke :D Vi hadde det kjempe kjekt!! :D

Laster opp litt nye bilder av bilen.. Både fra før den var ferdig hos lakkerer og etter. Legger også ut litt bilder fra Vårmønstringen og treffet på Fagernes :wink: (Bildene kommer i flere innlegg ettersom det kun er mulig å laste opp 5 bilder per innlegg.)
Vedlegg
her har bilen vært lakkert en gang, og blitt pusset ned igjen..
her har bilen vært lakkert en gang, og blitt pusset ned igjen..
mr2 hos lakkerer.JPG (349.38 kiB) Vist 2099 ganger
mr2 hos lakkerer 2.JPG
mr2 hos lakkerer 2.JPG (197.69 kiB) Vist 2099 ganger
her er bilen ferdig hos lakkerer (kvelden før Vårmønstringen).. øyelokk/hovedlykter, skilter, grøftelys osv er ikke montert ennå.. interiør er heller ikke montert!
her er bilen ferdig hos lakkerer (kvelden før Vårmønstringen).. øyelokk/hovedlykter, skilter, grøftelys osv er ikke montert ennå.. interiør er heller ikke montert!
mr2 ferdig hos lakkerer.JPG (224.59 kiB) Vist 2099 ganger
her er bilen klar for vårmønstring :)
her er bilen klar for vårmønstring :)
mr2 morgenen før Vårmønstring.JPG (280.96 kiB) Vist 2099 ganger
mr2 morgenen før Vårmønstring 2.JPG
mr2 morgenen før Vårmønstring 2.JPG (263.8 kiB) Vist 2099 ganger
 #392853  av Skarholm
 
Her er noen bilder av bilen vår fra Vårmønstringen i Bergen :D
Vedlegg
Vårmønstring 2.JPG
Vårmønstring 2.JPG (224.56 kiB) Vist 2099 ganger
Vårmønstring.JPG
Vårmønstring.JPG (217.64 kiB) Vist 2099 ganger
Vårmønstring 3.JPG
Vårmønstring 3.JPG (181.94 kiB) Vist 2099 ganger
2. plass :D
2. plass :D
Vårmønstring 2. plass.JPG (191.74 kiB) Vist 2099 ganger
Vårmønstring 2. plass 2.JPG
Vårmønstring 2. plass 2.JPG (184.53 kiB) Vist 2099 ganger
 #392861  av ad92
 
Utrolig fin og strøken mr2 dere har stelt i stand! Virkelig noe å være stolt av, inspirer faktisk meg til å få ræva i gir på min og gjør noe!! selv om den er ganske OK :lol:

Håper pengene og arbeidet blir verdt det, noe jeg er sikker på! Kan dere dele hvor dere fikk tak i rev6 baklykter? Forsto det slik at de var ute av produskjon for lenge siden, men de er jo så ufattelig rå at jeg klør i fingrene!! :lol:

Kommer til å bestille fra LSC interior jeg og, har snakket litt med han og han er kjempe hyggelig og serviceinnstilt. Ser jo på produktet dere fikk at han kan sakene sine.
 #392927  av Skarholm
 
ad92 skrev:Utrolig fin og strøken mr2 dere har stelt i stand! Virkelig noe å være stolt av, inspirer faktisk meg til å få ræva i gir på min og gjør noe!! selv om den er ganske OK :lol:

Håper pengene og arbeidet blir verdt det, noe jeg er sikker på! Kan dere dele hvor dere fikk tak i rev6 baklykter? Forsto det slik at de var ute av produskjon for lenge siden, men de er jo så ufattelig rå at jeg klør i fingrene!! :lol:

Kommer til å bestille fra LSC interior jeg og, har snakket litt med han og han er kjempe hyggelig og serviceinnstilt. Ser jo på produktet dere fikk at han kan sakene sine.
Tusen takk for fin tilbakemelding! :D Kjekt å høre at vi inspirerer deg til å sette i gang med å gjøre ting på din egen bil. Slik var det vel med oss også.. Etter å ha sett hva andre her inne på forumet hadde gjort med sine biler, så fikk vi til slutt den siste gnisten vi trengte for å komme i gang med vår bil. Selvfølgelig måtte jo økonomien også være på plass, for det er ikke akkurat gratis å lakkere bilen, skifte interiør, kjøpe nye felger osv. Hehe :P

Rev6 baklyktene bestilte vi hos en på eBay som jevnlig legger ut disse lyktene. Så der må du rett og slett bare følge med på eBay (både den engelske og den amerikanske siden). Eller, hvis du er god til å støpe, så kan du støpe din egen baklykt-form i glassfiber, og kjøpe lyktene hos Hella. Men det er nok stress! :P

Når det gjelder skinninteriør og sånt, så anbefaler vi virkelig å bestille det hos LSC Interior ja, slik som vi har gjort. De er som du allerede har merket hyggelige og serviceinnstilte, og har du spørsmål underveis så får du gode svar kjapt, og de er flinke til å oppdatere etterhvert som ting blir gjort. Bilder av produktene får du også før de sendes til deg. Og ja, de kan virkelig sakene sine. Produktene vår ble hvertfall kjempe bra! Vi er utrolig fornøyd :)
 #392932  av hmsilset
 
Så veldig bra ut mr2n din :) Meget pent interiør også!
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11