TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 3rlends Mr2 Turbo! Promqueen!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #398413  av Rangle
 
Det er koblet slik at lyset i instrument må slukke før den lader. Du har ikke ei pære som er gåen eller byttet ut til annen pære, diode, led ogl?
 #398426  av 3rlend
 
Takk for svar :)
jeg studerte stikket til dynamoen litt nærmere nå.
dermed så jeg en ledning som så noe uorginal ut. (kabelsko, strips osv)
denne fulgte jeg rundt motoren, bak IC, gjennom coupe å fram til batteriet.
bak/under batteriet har en eller annen forrige eier leket flink, å bestemt seg for å montere en 35A sikring :x
bytt sikring, vips bil i orden!
hadde ikke trengt å byttet dynamo -.-
 #398448  av Rangle
 
Ville ha sjekket ut hvordan denne ledningen skal være, og hvorfor det er satt på en 35A sikring der hvis det ikke skal være noe dær orginalt.
Samtidig om det er en ledning f.eier har lagt opp utenom at det skal være ledning i det stikket.

Mange flinke VG1 elektrikere i landet :wink:
 #398560  av 3rlend
 
Jeg lurer på en ting :P

var å kjørte istad, skulle ta en liten 200 - run.
men så merker jeg at ladetrykket går opp til 0.8 bar ( det er ok )
men så synker det ned til 0.39-0.44, det er meget merkelig, det skjer i hvert gir.
å det skjer på rundt 4000-4500rpm å ut registeret. er ikke helt sikker :P

lurer på om dette er normalt? i min verden virker det helt ulogisk!

-,-
 #398567  av Rangle
 
Har du montert BC?
 #398573  av Rangle
 
Får sjekke innstillinger, ingenting der, får du feilsøke. Sjekke solenoiden ogl
 #398589  av Rangle
 
Hvis du ikke forstår Apexi'en helt, prøv å napp den ut, koble wg på "vanlig" måte og se om du får dumping av trykk.
Han holder iallefall WG for mye åpen.
Vet du hvordan BC er koblet, slik at folk kan studere dette? Blir for tungvint å synse, og ofte kan det bli mer feil og hodegnikking enn nødvendig :P
 #398607  av 3rlend
 
det går vacum fra wg in på et t-stykke, derfra til solenoiden, (regner med det er den)
solenoiden er i en kontakt. kontakten går frem til selve BC, åsså er det 7 ledninger koblet opp til hjernen. andre del på t-stykket går til innsugsmanifolden :P

Har LENGE vurdert å bare kvitte meg med saken å heller kjøpe en kjempe enkel, manuell BC. er ikke vits å ha fancy pancy bc som jeg kan justere alt på når jeg ikke forstår noe :P
 #398778  av Rangle
 
Får håpe du får det til!
Ikke gå for noe enkle greier, slik som enkelte av "volvo" vennene i "fjordene" :wink:
Det er enda dårligere løsning, null kontroll da
 #398796  av 3rlend
 
"det enkle er ofte det beste"
ja, ble noe bedre, men sliter ennå med at trykket synker drastisk når jeg kommer opp på turtall.
får forske videre etter torsdag :P
(blakk og lite bensin og lønninga kommer på torsdag) :P
 #398877  av 3rlend
 
har funnet ut litt av hvert :)
BC sto i "self learn" modus.
slo den av.
og justerte opp til 1 bar.
merket som før ingenting skjedde, så jeg justerte på denne solenoid saken "duty".
tjohei!:D fikk mer trykk å mer stabilt trykk. sensasjon!
men jeg får ikke mer en 0.86 bar, solenoid duppeditten står på 90% / max altså.
er dette på noen som helst måte farlig ? å hva kan jeg gjøre for å oppnå mer trykk? :P
takker for svar :mrgreen:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 64