Side 8 av 64
Re: 3rlends Mr2 Turbo! litt hjelp kanskje? :S
Legg innLagt inn:08 sep 2011 19:52
av Rangle
Det er koblet slik at lyset i instrument må slukke før den lader. Du har ikke ei pære som er gåen eller byttet ut til annen pære, diode, led ogl?
Re: 3rlends Mr2 Turbo! litt hjelp kanskje? :S
Legg innLagt inn:08 sep 2011 21:47
av 3rlend
Takk for svar

jeg studerte stikket til dynamoen litt nærmere nå.
dermed så jeg en ledning som så noe uorginal ut. (kabelsko, strips osv)
denne fulgte jeg rundt motoren, bak IC, gjennom coupe å fram til batteriet.
bak/under batteriet har en eller annen forrige eier leket flink, å bestemt seg for å montere en 35A sikring
bytt sikring, vips bil i orden!
hadde ikke trengt å byttet dynamo -.-
Re: 3rlends Mr2 Turbo! litt hjelp kanskje? :S
Legg innLagt inn:09 sep 2011 09:29
av Rangle
Ville ha sjekket ut hvordan denne ledningen skal være, og hvorfor det er satt på en 35A sikring der hvis det ikke skal være noe dær orginalt.
Samtidig om det er en ledning f.eier har lagt opp utenom at det skal være ledning i det stikket.
Mange flinke VG1 elektrikere i landet

Re: 3rlends Mr2 Turbo! litt hjelp kanskje? :S
Legg innLagt inn:09 sep 2011 10:24
av 3rlend
haha

Jeg kan garrantere deg at jeg ikke er noe flinkere !
noen som har et koblingsskjema?
Re: 3rlends Mr2 Turbo! Back in town!:D
Legg innLagt inn:11 sep 2011 12:56
av 3rlend
Jeg lurer på en ting
var å kjørte istad, skulle ta en liten 200 - run.
men så merker jeg at ladetrykket går opp til 0.8 bar ( det er ok )
men så synker det ned til 0.39-0.44, det er meget merkelig, det skjer i hvert gir.
å det skjer på rundt 4000-4500rpm å ut registeret. er ikke helt sikker
lurer på om dette er normalt? i min verden virker det helt ulogisk!
-,-
Re: 3rlends Mr2 Turbo! Back in town!:D
Legg innLagt inn:11 sep 2011 16:35
av Rangle
Har du montert BC?
Re: 3rlends Mr2 Turbo! Back in town!:D
Legg innLagt inn:11 sep 2011 17:11
av 3rlend
er montert apexi avcr bc.
skal ut å forske på dette nå

Re: 3rlends Mr2 Turbo! Back in town!:D
Legg innLagt inn:11 sep 2011 17:41
av Rangle
Får sjekke innstillinger, ingenting der, får du feilsøke. Sjekke solenoiden ogl
Re: 3rlends Mr2 Turbo! Back in town!:D
Legg innLagt inn:11 sep 2011 20:02
av 3rlend
å der kommer vi inn på et tema som jeg er blank på...
Re: 3rlends Mr2 Turbo! Back in town!:D
Legg innLagt inn:11 sep 2011 21:38
av Rangle
Hvis du ikke forstår Apexi'en helt, prøv å napp den ut, koble wg på "vanlig" måte og se om du får dumping av trykk.
Han holder iallefall WG for mye åpen.
Vet du hvordan BC er koblet, slik at folk kan studere dette? Blir for tungvint å synse, og ofte kan det bli mer feil og hodegnikking enn nødvendig

Re: 3rlends Mr2 Turbo! Back in town!:D
Legg innLagt inn:11 sep 2011 23:08
av 3rlend
det går vacum fra wg in på et t-stykke, derfra til solenoiden, (regner med det er den)
solenoiden er i en kontakt. kontakten går frem til selve BC, åsså er det 7 ledninger koblet opp til hjernen. andre del på t-stykket går til innsugsmanifolden
Har LENGE vurdert å bare kvitte meg med saken å heller kjøpe en kjempe enkel, manuell BC. er ikke vits å ha fancy pancy bc som jeg kan justere alt på når jeg ikke forstår noe

Re: 3rlends Mr2 Turbo! Back in town!:D
Legg innLagt inn:13 sep 2011 10:50
av 3rlend
http://www.nissansilvia.com/forums/inde ... pic=167038
TADAAA
lenge leve google
skal prøve å justere BC noe bedre idag, polering om jeg fårtid/gidder

skal ihvertfall vaske bilen

så kommer det vel noen nye bilder

Re: 3rlends Mr2 Turbo! Back in town!:D
Legg innLagt inn:13 sep 2011 16:24
av Rangle
Får håpe du får det til!
Ikke gå for noe enkle greier, slik som enkelte av "volvo" vennene i "fjordene"
Det er enda dårligere løsning, null kontroll da
Re: 3rlends Mr2 Turbo! Back in town!:D
Legg innLagt inn:13 sep 2011 20:11
av 3rlend
"det enkle er ofte det beste"
ja, ble noe bedre, men sliter ennå med at trykket synker drastisk når jeg kommer opp på turtall.
får forske videre etter torsdag

(blakk og lite bensin og lønninga kommer på torsdag)

Re: 3rlends Mr2 Turbo! Back in town!:D
Legg innLagt inn:14 sep 2011 21:36
av 3rlend
har funnet ut litt av hvert

BC sto i "self learn" modus.
slo den av.
og justerte opp til 1 bar.
merket som før ingenting skjedde, så jeg justerte på denne solenoid saken "duty".
tjohei!:D fikk mer trykk å mer stabilt trykk. sensasjon!
men jeg får ikke mer en 0.86 bar, solenoid duppeditten står på 90% / max altså.
er dette på noen som helst måte farlig ? å hva kan jeg gjøre for å oppnå mer trykk?

takker for svar
