TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Rafinus Mr2 Mk1

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #417213  av Rafinus

Denne ble desverre solgt i forrige uke :cry: :cry: :cry:
kunne desverre ikke ha den lengre pga Plass.

Bilde

men kan hldigvis kose meg med Go bilen 8) 8) 8)

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

og nybilen, her er siste mod, chrome baby Chrome :mrgreen:

Bilde

Denne kommer nok litt nermere bakken til neste år, som DanielJ sa en RX200 :lol: :lol: :lol: :lol:
 #417270  av DanielJ

Ja det er jo det dem er :roll: RX200 til dem blir senka!
 #417489  av Rafinus

Da var avgjørelsen tatt. Pga at jeg er midt i et huskjøp nå så blir det dessverre ikke noe Høsttreff på meg i helga.
Ønsker alle som skal dit en goood tur og gi på litt før meg og :D
Satser på å komme Raskere !!!! Tilbake på vårtreffet :twisted:
 #417512  av 3rlend

kjeeeedelig
men gratulerer med hus :)
 #417988  av Rafinus

Advarsel!! Jeg er en liten drømmer men bruker å gjøre alvår av tankene mine :lol: :lol: :lol:

Har satt meg et budsjett på 20,000 som skal brukes på mr2n i vinter og har to oppsett som jeg vurderer og har regnet på 8)

Oppsett 1 :
Orginal Bluetop med åpen ITB manifoild fra silvertop, 264 kammer, justerbare camdrev og ny motorstyring.
Motoren er ferdig overhalt men trenger ny eksosmanifoild.

Oppsett 2 :
4agze med 264 kammer, 0,5mm eller 0,8mm toppakning, justerbare camdrev og forstørret reimhjul på veivakselen trenger ikke ny motorstyring på dette oppsettet har jeg fått beskjed om :mrgreen:
trenger overhalingsdeler fra Twosrus men
Med den motoren jeg har fått tilbud på kommer oppsettet på godt under 20,000
Men er Myyye mer arbeid,men jeg kan bruke bilen mens jeg overhaler den andre motoren.

Og Bruke Bluetopp motoren som reservemotor :)

Ny motorstyring m/ følere for å gjøre dette sikkert å bruke kommer på samme pris som hele 4agze'en som jeg vurderer å kjøpe, da har jeg ikke regnet med eventuell bremsing av motoren:/

Er ute å lufter mine planer og håper på at jeg kan få fullført et av disse oppsettene før vårtreffet.
Bare å begynne å sette av penger :lol:
 #417989  av MR2i

4AGZE er jo uten tvil morsommere.. :)
 #417992  av ArildM

4AGZE:
[youtube][/youtube]

4AGE20v:
[youtube][/youtube]

Ser jo at 4AGZEen dabber av når den får turtall siden komressoren er så restriktiv, samtidig så har den jo moment som en v6 motor på bunn. Som en daily driver kompressor, banebil og mye turtall, 4AGE med ITB all the way.
 #417998  av Mr2mr2

Ganske OT,
men når jeg ser videoen med 4AG-ZE gleder jeg meg bare enda mere til bilen min blir ferdig..... og enda enda mere til jeg får lappen :D

RÃ¥ mr2 du rafinus :D
 #418000  av MR2i

Turbo er nok bedre enn kompressoren, da man fortsatt har turtallet..
 #418002  av ArildM

Jupp, men da må man ha motorstyring igjen :)
Men turbobil er hærlig det også da :)
 #418035  av Rafinus

Hmmmm må tenke litt på dette.

Fikk beskjed om at kryssboltene på org. 4age ikke takler mer en 160hp
Disse er allerede forsterket på 4agze + orginale smidde stempler.
Ser også mulighet til å sette en liten turbo på for å hjelpe kompressoren på topp etter hvert med orginal hjerne,
Ser teorien i å stille inn wastegaten slik at Turboen ikke leverer mer trykk enn kompressoren, den bare leverer det på enden av turtallsregistret der kompressoren ikke strekker til, men det får bli etter hvert i såfall.

Men har lagt mye penger allerede i 4age'en, å den motoren med ITB har en helt hærlig lyd selv om den ikke slår 20V 8)
+ åpen ITB ser tøft ut 8) 8) 8) 8)

Mr2mr2 takk for at du liker mr2'n min 8) 8) :D

Fikk beskjed om at det kanskje blir innflytting i huset denne måneden Yeeey :mrgreen: 8) :mrgreen:
 #418652  av Rafinus

Buhuuuu
Gikk forbi fronten til Mr2n her en dag og oppdaga at skiltet framme var borte :cry:
Skruvene var skrudd ut og skiltet manglet. Om dette har skjedd under kjøring eller noen har vært så frekk og tatt det vet jeg ikke :?

Så da er det vel bare å anmelde saken og levere inn det andre skiltet.

Så da blir det ikke mr2 tur på meg til vegvesenet har fått laget nytt registreringsnummer + laget skiltene + få sendt dem til :x :cry: :cry: :cry:

Litt spesielt nå når man får helt nytt registreringsnummer :?
 #418663  av inzane2012

Hæ? Får du helt nytt reg nr vist noen f.eks stjeler skilta dine??
 #418666  av ArildM

FÃ¥r du nytt regnummer? Det var nytt for meg. Spesiell sak da..
 #418694  av Rafinus

Er vanlig prosedyre nå når biltilsynet har tatt i bruk nysystemet sitt
Se:
http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Eie+og+ ... jennemerke

Var å så i huset idag og når jeg skulle kjøre derifra så bestemte Lexusen seg for at den ikke ville være helt villig lengre. Tok meg en tur på jobb og fikk feilkode på missfire cyl 6.
Så må vel handle inn nye tennplugger, tør ikke tenke på når det ble gjort sist :/

Så da får jeg ty til reservebilen en Corolla cupé 1986 Mod
Som forøvrig nettopp rundet 100,000 Km. Og er i tilnermet Strøken stand
Som vi arvet fra min bestemor :D ikke alle som har hatt en bestemor som vasket bilen sin HVÆR gang hun har vert ute å kjørt den :mrgreen:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 19