Side 8 av 10
Re: HS CELICA GT4
Legg innLagt inn:29 nov 2013 22:47
av God
Sikter etter ca. 400 på hjula jeg også.
Jeg skal krysse fingrene mine også og håpe på at kjølesystemet mitt gjør jobben sin. Radiatoren min ser bra ut, så jeg skal være litt optimistisk.

Re: HS CELICA GT4
Legg innLagt inn:30 nov 2013 08:25
av sykoturbo
Radiatoren min så også grei du men er ikke så grei inni sikkert det kan være mye avleiring og koksing i som gjør den tettere.
Snakka med radiator sørvice om dette.
Re: HS CELICA GT4
Legg innLagt inn:30 nov 2013 11:40
av God
Jeg hadde et defekt varmeregister i 2011 og da brukte jeg tetningsmiddel i kjølesystemet noe jeg angrer på i ettertid.. Makan til sevje skal du lete lenge etter.. Leverte varmeregister radiatoren til radiatorservice og de sveiste den på nytt. Hadde ikke noen problemer med lekkasje i ettertid.
Håper ikke at den sevja ligger å tetter vanngjennomstrømmingen nå da.

Re: HS CELICA GT4
Legg innLagt inn:30 nov 2013 14:23
av sykoturbo
Jeg skal kjøre foll rens av motor med den gamle radiator og så skifte til ny radiator så jeg ikke tetter den nye. Du kan ha problem med den gøga di der.
Re: HS CELICA GT4
Legg innLagt inn:30 nov 2013 15:13
av God
Ja, må nok flushe systemet med et rensemiddel. Noen forslag?
En jeg kjenner brukte en sun-oppvask tabelett og det funka som bare det. tok vekk all rusten og skitten i kjølevannet.
Blir nok en litt mer fornuftig metode på min bil da men.

Re: HS CELICA GT4
Legg innLagt inn:01 des 2013 20:14
av sykoturbo
Har ikke montert radiator. For den er til en t20 så er for høy og festene er forskjellige.

Re: HS CELICA GT4
Legg innLagt inn:01 des 2013 21:15
av God
sykoturbo skrev:Har ikke montert radiator. For den er til en t20 så er for høy og festene er forskjellige. 
Det var leit. Er stor forskjell på t18 og t20 radiatorene desverre.
Du har jo Mishimoto radiatorene, men har hørt mange blanda meninger om den.. Har hørt alt i fra skjeve rammer, lekkasje og feil plassering av boltfester til kjølevifta. Der igjen, så har du jo dem som har kjørt med radiatoren i årevis uten problem.
Forresten så er delenummeret til Koyo st185/st205 radiatoren "PA010726" i følge turbocelica.nl
Link:
http://www.turbocelica.nl/performanceparts.htm
Re: HS CELICA GT4
Legg innLagt inn:01 des 2013 21:53
av sykoturbo
Takker skal sjekke i mora ellers blir det ny orginal fra sylinder sørvice.
Re: HS CELICA GT4
Legg innLagt inn:02 des 2013 19:02
av sykoturbo
De blei ny org. Bjørnstad bil hadde ikke til st 185.
Re: HS CELICA GT4
Legg innLagt inn:02 des 2013 19:26
av God
Funker godt den originale også. Pass på så du ikke får N/A radiatoren fra st182 da den er mindre enn turboutgaven sin radiator.

Re: HS CELICA GT4
Legg innLagt inn:02 des 2013 21:54
av sykoturbo
Han fikk skilt nr. i dag og jeg sa jeg skulle han den største di hadde til denne bilen.
Får ny radiator i mora etter planen og sender den andre heim igjen.
Takk for dele nr. forresten.
Har kjørt med den nye termostat (76,5Grader) og de ser ut til at han holder seg ved 81 grader på normal kjøring ved 0grader. Kunne ikke dra på for hadde fjernet olje Caths tanken for den skal stå høyere i motorrom og trengs og sveises/bygges om.
Kommer med oppdateringer når noe nytt er på gang her.
Bilen er vinterlagret fra i går men vist jeg føler for tar jeg et rykk på han igjen. Ellers venter jeg på + grader igjen til våren.
Re: HS CELICA GT4
Legg innLagt inn:02 des 2013 22:38
av God
Høres lovende ut! Er best å holde bilen unna salt sørpa i vinter.

Re: HS CELICA GT4
Legg innLagt inn:03 des 2013 12:12
av sykoturbo
Har jo bare sommer dekk til bilen.
Re: HS CELICA GT4
Legg innLagt inn:03 des 2013 12:42
av God
Huff, ja da er det ikke spøk. Jeg fikk med 15" sommerdekk, piggdekk på orginal felg + 17" OZ Superturismo på kjøpet.

Jeg må nok desverre ut å kjøre litt med bilen i vinter, men holder meg unna hvis det er for mye snø og salt.. Heldigvis er det minimalt med salting i boligfeltet her jeg bor.

Re: HS CELICA GT4
Legg innLagt inn:06 jan 2014 22:28
av God
Er det noen fremgangen her da?
