Re: Scoop's 1992 MR2 B&Y *NYE BILDER*
Legg innLagt inn:08 jun 2014 12:32
Oppdatering 8/6, Speil
NB, mobilbilder, derav dårlig kvalitet
Kjapp liten miniupdate fra solsengen på østlandet, ferdigstilte speilhusene i stad, så de fungerer på rett side av veien (ift. vinkling av speilene). Utseende ble ikke heeelt etter Scoop-standard, men jeg er likevel fornøyd med resultatet!

Oversiktsbilde av div JDM USDM speil og braketter. Dette er ikke engang alle!

Kjapt bilde av problemstillingen, tappen i braketten med hvit maling på toppen, er sannsynligvis til for ikke å blande USDM (braketten, med rett vinkling for venstrerattet bil) og JDM (Speilhuset med innfellbar motor, ment for høyrerattede biler).
Løsningen ble å borre et hull til tappen, i stedet for å kappe den av. Såvidt som jeg forstod har den absolutt ingen betydning for mekanismen.

Kjapt bilde av hvordan et USDM speil med USDM brakett ser ut (uten motor) Rett og riktig.

USDM til venstre, JDM hus med USDM brakett til høyre. Ikke helt rent og pent, men det er ikke synlig med mindre man bøyer seg under og ser oppover, MENS jeg kjører (lykke til)
. Når jeg står parkert er naturligvis speilene felt inn
.

Orginalt hull (venstre), borret hull (høyre).

Bilde av tappen som krever borring/kutting.
Ble en kjapp update, lite som skjer her for tiden. Det er i lakkboksen action skjer nå, skal innom snart og forhåpentligvis knipse noen bilder av dramatikken
.
NB, mobilbilder, derav dårlig kvalitet

Kjapp liten miniupdate fra solsengen på østlandet, ferdigstilte speilhusene i stad, så de fungerer på rett side av veien (ift. vinkling av speilene). Utseende ble ikke heeelt etter Scoop-standard, men jeg er likevel fornøyd med resultatet!


Oversiktsbilde av div JDM USDM speil og braketter. Dette er ikke engang alle!


Kjapt bilde av problemstillingen, tappen i braketten med hvit maling på toppen, er sannsynligvis til for ikke å blande USDM (braketten, med rett vinkling for venstrerattet bil) og JDM (Speilhuset med innfellbar motor, ment for høyrerattede biler).
Løsningen ble å borre et hull til tappen, i stedet for å kappe den av. Såvidt som jeg forstod har den absolutt ingen betydning for mekanismen.

Kjapt bilde av hvordan et USDM speil med USDM brakett ser ut (uten motor) Rett og riktig.

USDM til venstre, JDM hus med USDM brakett til høyre. Ikke helt rent og pent, men det er ikke synlig med mindre man bøyer seg under og ser oppover, MENS jeg kjører (lykke til)



Orginalt hull (venstre), borret hull (høyre).

Bilde av tappen som krever borring/kutting.
Ble en kjapp update, lite som skjer her for tiden. Det er i lakkboksen action skjer nå, skal innom snart og forhåpentligvis knipse noen bilder av dramatikken
