Har i det siste hørt piping/uling i motorrommet, og har hatt en ide om at det var vannpumpen. kjente etter her i forige uke, og da kjente jeg tydelig slakk og lyden ble tydelig verre etter at jeg hadde vrikket litt på reimhjulet.
Men nå når jeg skulle i gang å skifte den, og tok av reimen så kjente jeg ikke den tydelige slakken, er litt men ikke like mye.
Er det vits å skifte den? er det bare det at slakken er vanskeligere å kjenne når reimen ikke belaster lageret? (reiner med det går an å skifte den uten å ta av reg. reim..? )
Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:19 jun 2013 14:32
av ArildM
Fult mulig å skifte den uten å ta av reg reima i alle fall
Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:19 jun 2013 19:50
av Mr2mr2
blir nok til at jeg bytter den uansett, nå når jeg først har kjøpt ny. ikke gale pris heller 500kr. kjøpt på jobben (meca) og så står det faktisk "made in Japan" så den passer bilen fint
Litt småutfordringer, siden bilen har et større reimhjul på veiven for bedre utveksling til kompressoren, så er ene skruen som fester dekselet til reg. reimen dekket til. så i morgen må jeg av ste å kjøpe/låne avtrekker så jeg får av reimhjulet
BILDEOPPDATERINGER KOMMER
Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:20 jun 2013 19:40
av Mr2mr2
Etter MYE banning i garasjen, kom jeg til slutt her
Etter litt research fant jeg ut at reg.reimen var ifra 2007, og det er vel 5 års intervall på de? + jeg skjente noe slakk i strammehjulet. bestemte jeg meg for å bytte den når jeg først va komt så langt..
Etter at jeg hadde senket motoren ned 5-7 cm, for å få reimhjulet av og forbi rammen er jeg nå klar for å skifte reg.reim
Fikk heldigvis bestilt den i dag, så mest sannsynlig kommer den på jobben i morgen (noe usikkerhet angående lagerstatus, men håper på det beste )
Ingen ting er som å ha sommerferie, og noe å skru på
Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:20 jun 2013 22:24
av ArildM
Hehe, litt av et virvarr med slanger og ledninger på 4AGZE, er jo latterlig stor plass på 20v motoren i forhold
Blir bra dette Reg reima skiftes på 150'000 eller 5år? Noe sånt
Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:24 jun 2013 16:32
av Mr2mr2
En liten usikkerhet her...
på strammehjulet er det den delen der fjøren skal festes på, ca 90 grader for den er det en "arm" til med et større hull i.
Skal dette hullet inn på den lille tappen på bloken? og stå låst der?
føler reimen blir litt stram om den plasseres der, og det virker som det ikke er noen justeringsmulighet?
Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:24 jun 2013 16:53
av Mr2mr2
Ser den skal stå innpå den tappen, synes alikevell at reimen var litt stram. fant og ut hvordan jeg kan slakke reimen litt.
Men dere som har skiftet reg.reim på mr2 mk1, har dere bare skrudd fast strammehjulet med den spenningen fjæren genererer?
Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:24 jun 2013 19:51
av Mr2mr2
Da var nesten alt montert.
strammet bare etter fjæren siden reimen strekker seg jo litt etter hvert...
oppstart i morgen
Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:24 jun 2013 21:19
av ArildM
Knall
Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:25 jun 2013 12:55
av Mr2mr2
Bilen startet som bare det
en liten video jeg tok i dag
love da instant boost
[youtube][/youtube]
Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:26 jun 2013 23:06
av Mr2mr2
Hadde en kjøretur i dag, for å være sikker på at alt funket før vi reiser til Geilo på fredag. Og av en eller annen grunn så virker det som om motoren går myye stillere
om det er innbilling, eller fakta vet jeg ikke, vet ikke hvorfor den skulle gå stillere
Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:26 jun 2013 23:36
av ArildM
Mindre reim støy om du har fått stramma opp alt skikkelig
Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:26 jun 2013 23:55
av Mr2mr2
mulig.
tror multireimene er litt strammere en før. så har jeg brukt "reimspray" på de for å unngå "belt slip"
mulig det er dette som utgjør forskjellen
Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:28 jun 2013 22:14
av Mr2mr2
Hadde første lengre kjøretur med mr2'n i dag
Gøy bil å kjøre
Eneste negative er at det er litt vibrasjonsstøy i bilen ifra litt "fast" eksosanlegg. Mulig at de røde poly motorfestene ikke gjør saken så mye bedre heller.
Skal iallefall endre litt på festene til eksosen
Ser temperaturen holder seg stabilt på motoren, selv med litt hard kjøring "oppover fjellet" å d e bra
Generellt sett så er bilen helt riktig på det tekniske
Re: My Mr2 Mk1 supercharger.
Legg innLagt inn:25 jul 2013 12:44
av Mr2mr2
Når jeg sitter her på fergekaien og koker i 27 grader og solsteik, må jeg si jeg heller ville hatt t-top eller soltak, enn "tin top"
Til neste sommer skal iallefall air condition'e fikses kjenner jeg