TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Aks tider....

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#127036  av sleeper

Alec skrev:Merker ikke dødvekten når jeg kjører ihvertfall, men det er selvfølgelig ikke like lett å få rumpa til å slippe med så breie dekk :lol: ...
Men kjøpte de først og fremst så breie for å fylle heeelt ut til kanten, må innrømme det..., men fy søren som dekka sitter på veien og da...
Men nå som nye dekk er anskaffet så blir det banekjøring på meg neste gang :twisted:
ta en aks test med sommerfelgene og så tester du med noen lette 15" på!
du kommer til og merke STOR forskjell!!

#127152  av Alec

Har tatt aks test med 16", der er de originale og fulgte med bilen. Problemet da var at jeg sto å spinte i flere sekunder før jeg dro avgårde, det sjedde hver gang utenom når jeg nesten ikke ga gass.... Så jeg vet ikke jeg men... Kan veldig godt være fullt mulig da!!! :D

#127171  av kennethx

Alec skrev:Har tatt aks test med 16", der er de originale og fulgte med bilen. Problemet da var at jeg sto å spinte i flere sekunder før jeg dro avgårde, det sjedde hver gang utenom når jeg nesten ikke ga gass.... Så jeg vet ikke jeg men... Kan veldig godt være fullt mulig da!!! :D
Hvis du tenker banekjøring, så er ikke 0-100 SÅ interesant, men heller 70-120. Prøv og se forskjellen der :)

#127183  av kaimagne

Dalan skrev:
CelicaTurbo skrev:Magne slapp såvidt gjennom desibeltesten med 98db :lol:
Ikke vits å ha no særlig mindre enn det som er lovlig vel? 8)
De bare lo når jeg rusa motoren... 77 dB på drøye 4000 rpm's... Dagens nest laveste, fikk jeg høre. De vet selvsagt ikke at standstøy skal måles på 5850 rpm på T-Sport, men den hadde nok passert greit uansett... ;)

Men ligg foran meg i en tunnel når jeg passerer 8000! :twisted: Du kommer til å se i bakspeilet etter det du tror er en motorsykkel!

#127184  av 2fastgt4

Alec skrev:Har tatt aks test med 16", der er de originale og fulgte med bilen. Problemet da var at jeg sto å spinte i flere sekunder før jeg dro avgårde, det sjedde hver gang utenom når jeg nesten ikke ga gass.... Så jeg vet ikke jeg men... Kan veldig godt være fullt mulig da!!! :D
vi med 4wd glemmer lett at disse 200sx ikke har veigrep og da blir forholdet litt anerledes.
Har selv en kammerat med 200sx med stivt understell og 18" med225 breie dekk,den spinner den også selv med org motor :D
no fens :D

#127192  av TheStig

ja jeg har alltid sagt at 0-100 er bortkastet tid.. feks er 50-150 mer rett å bruke

#127198  av Alec

Enig i 0-100 tester ikke er så interresant, men det er bare det at det er den testen folk vet mest om, ALLE veit at en ferrari tar 0-100 på under 5 og at en suzuki jimny bruker det tredobbelte....
4wd meg og 4wd meg der, se på oss vikinger med sx, tar vinteren godt imot jeg jeg :lol:

Kennethx: skal prøve 70-120 en dag jeg, sjekke åssen det funker!

2fastgt4: skjønner at du må erte oss med rwd når det gjelder feste, men med 200sx får du både i pose og sekk, veigrep til 1000 og spinning når det passer.... :wink: Altså ikke det samme som en gammel amcar...

kaimagne: NÃ¥r kommer turtallsperra di inn??? :D

#127213  av TheStig

hehe, altså, rwd og 4x4 er to forskjellige eiere.. 4x4 mannen sitter helt sikkert og ser rally i helgene på tv2 klokken 11 og gjerne reprisen på eurosport klokken 9 neste morgen.. det er iallefall meg :D

Jeg hater fwd, synes rwd er bra på sommer og 4x4 er helt rått

Tingen med rwd er at det ikke er brukende til noe i de vintermånedene som er.. Og her er de mange. Og jeg vet at mange finner det morro å slenge med rwd men akkurat det er jeg lei av. Har nok utforsket det området fullt ut. Tingen er at det går for treigt, og de som nøyer seg med rwd er nok de som ikke har gutts til å bruke en 4x4 skikkelig for det krever mye.. Ikke enkelt å ligge sidelengs i 150kmt når alle 4 dekkene vil være med å styre :)

#127218  av 2fastgt4

godt du tar litt ironi Alec :D
skal innrømme at jeg ikke hadde kjøpt celica med den viten jeg har i dag.

gt4 er nok en bedre bil på de fleste måter,men igjen så er det lettere og billigere å skru en 200sx.Fun factoren er også lettere å opnå på en 200sx.

På den andre siden så har jeg kommet så langt med GT4 at det er ingen vits i å bytte.
Når det gjelder bane kjøring og drifting så klarte jeg vel å bevise på japse treffet at jeg har potensiale til å drifte med 4wd selv om det er vanskeligere og jeg ikke får så mye dekkrøyk som dere.

selvfølgelig har jeg et enda større potensiale for å bli bedre :D
har vert på mange treff men dette er det andre treffet som jeg frivillig ligger bredt i svinga.

og jeg er helt enig i at 0-100kmt er uinteresant.

#127219  av Alec

the stig:
hehe, du sier noe, 150 km/t og firehjulssladd :shock: , det er noe jeg kaanskje kunne stått over...
Men hey, ser på rally på tv2 jeg og da!! :P
rwd ikke er brukandes i vintermånedene :shock: da skal du få låne min, diffsperre og godt med gamp. Skal love deg at du har det temmelig morro der... :wink:
Ps: No offense til dere fwd celica-eiere, men rwd/4wd GIR en noe bedre kjøreopplevelse og en mye høyere morrofaktor!!!

Minuset med 4wd er at det er et skjørt system, du føler aldri at du har nok power(hørt mange med 4wd si det)
Drivverket tåler ikke like hard juling...
Men nå tenkte jeg spesielt cosworth rwd vs cosworth 4wd...
(ikke heelt samme kvalitet, men det er vel noe i det? 8) )

2fastgt4:
Ja, 200sx er nok garantert lettere å skru på. Bare å bytte tennplugger på gt4 er jo et helvete...
pluss at tuningdeler til 200sx er det så sykt mye av at det er helt drøyt.
Enda et pluss med 200sx er at de er så lette å trimme. (filter, eksos og boostcontroller=290-300 hk, gjelder S14)
Men gt4 er søren meg bra bil det og!!! Ikke et dumt valg...

#127223  av TheStig

blir ikke helt det samme nei.. 4x4 cossi gir seg på 350hk, mens gt4 kassen skal tåle 550hk så..

Har leket litt og virker ikke akkurat som 4x4 systemet på gt4 er skjørt akkurat. Kan ikke si det samme om cossi, Impreza og gti-r. Som tidligere nissan eier og entusiast har jeg kjørt mye nissan og gti-r er vel på lik linje med mazda 323 plaget med kassene. I original stand holder de greit men ikke med litt trim.
En kompis løste det med rettskårne drev.. men men, en annen historie det

Men kan love deg at din har blitt like kjedelig for meg som alle andre rwd(no offence) .. Tidligere taxi hadde 400nm og sperre.. Bor litt øde så leket nok med den. Utover det har privatbilen til farsan 200 hk osv.. Nytter lite når det bare spinner. Saken er at det er null aks UT av svingene og da er morroa borte.. Spesiellt når man kommer med en hårnålsving, - Bremser den i oppsett, gasser rundt svingen med hekken helt ut og så NOTHING ! men men

Du hadde skjønt hva jeg mente om du bodde langs rallyveier dekt med deilig nysnø 7 mnd i året :)

#127252  av kennethx

TheStig skrev:blir ikke helt det samme nei.. 4x4 cossi gir seg på 350hk, mens gt4 kassen skal tåle 550hk så..
Har nå knust diff bak og girkasse på min GT4 med 282 hk jeg =P

#127254  av TheStig

som nevtn endel gangern før, du teller ikke :p ... Makan til hærverk skal man lete lenge etter :P

#127265  av kaimagne

Alec skrev:kaimagne: NÃ¥r kommer turtallsperra di inn??? :D
Den butter på ca 8300. Det gjelder jo å gire like før den kobler inn da. Men det herlige er da lander den på nytt løft, innenfor godsonen som starter på 6200 rpm... ;) Genial girkasse!

Her er en filmsnutt av en som bremser bilen... Hør på lyden når den kommer til 6200 rpms... Det ser ut som hele bilen rykker til. Og det skjer faktisk i virkeligheten også, det kan jeg love deg! http://www3.telus.net/celica/100-0026_MVI.AVI

Har ikke funnet dynosheet ennå, men skal poste det så fort jeg finner et... ;)

#127305  av Alec

Virker som dere er fornøyde med bilene deres iallefall, utenom kennethx, eller han elsker sikkert bilen sin han og, men på en liiitt annen måte skjønner jeg :lol:

theStig: du er altfor negativ mot rwd, tenke seg til at noen ikke klarer å kose seg med det???? :wink:

Når jeg mener at 4x4 er forholdssvis skjørt så tenker jeg på akslinger osv... Men kan jo tenkes at gt4 er laget for å tåle godt med juling og det er jo ikke å forakte... :D

kaimagne: hørtes rått ut det der, men tror det ikke får jeg får se det/oppleve det... (hint, hint) :twisted:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 13