TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prosjekt Store ambisjoner og liten forstand.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.

#94280  av GT_rider

Pent.. Hadde du ikke sagt det var gamle deler, så hadde jeg aldri sett det :D

#94455  av PwRmAd

Ser jo bra ut detta Arne! Er det single wiper du tenker på? Enkelt, bare å borre et nytt hull i stag armen til midtviskeren så den feier over hele vinduet. Så kaster du resten på passasjer siden 8)

#94474  av FireWalk

Gleder meg til å se dette prosjektet ferdig :) fortsett å legg ut bilder! artig med detaljerte bilder av prosjektets fremgang 8)

#95225  av Arne rebel

PwRmAd:Da prøver jeg det...
FireWalk : Du må huske å dokumetere selv når plasten skal på :wink:

Lakkerte en del deler som skal i hjulopphenget og montert de sammen provisorisk fordi jeg føler det på meg at det må en del justeringer til for å få allt til å stemme med alle fire hjulene.
Vedlegg
Delene er litt "freshere" nå enn på bildene i starten på denne tråden.
Delene er litt "freshere" nå enn på bildene i starten på denne tråden.
P3190384.JPG (209.63 kiB) Vist 773 ganger
Et lite knippe av understellet.
Et lite knippe av understellet.
P3180392.JPG (489.01 kiB) Vist 763 ganger

#95226  av GT_rider

Begynner å ta form dette her :) Hvor lenge tror du det blir til den kommer på veien da??

#95229  av Arne rebel

GT_Rider: Hadde håpet i slutten av påsken, men av erfaring kommer det sikkert ett eller annet problem i veien :roll:

#95232  av GT_rider

Har av en eller annen merkelig grunn samme erfaring. Lurer på hvorfor mon tro :roll:

#95272  av Christian

Gleder meg til å se denne ferdig ja. Noen småproblemer får du nok, men kjenner jeg deg rett er den nok rimelig klar innen påsken er ferdig :D

#95339  av Arne rebel

Da støtte jeg på de første problemene....Når jeg heiste bilen ned på hjulene skrevet den værre enn en senket Bmw forran. Bak ville den ikke senke seg like mye som fremme, mangelt ca 4cm. Fremme byttet jeg tilbake til aw11 sin innfesting til karosseriet, så rettet det seg. Får ta noen kontrollmål og eventuelt space ut slik at innpresset blir sånn nogenlunde likt bak og framme. Camberen bak tror jeg ikke ble så værst, nå før jeg senker ca 5cm til har jeg ca 2mm forskjel opp og nede på en 14" felg når jeg bruker et vater opp etter siden. Fremme har jeg ca 3mm. Bak må jeg flytte innfestingen til støtdemperen i karosseriet lengre opp slik at det blir vandring på støtemperen, ikke som nå at den stopper på gummien i toppen på støtdempertårnet. Da får en fyre igang sveiseaperatet :?
Vedlegg
Camberen bak, før den skal senkes ca 4-5cm.
Camberen bak, før den skal senkes ca 4-5cm.
P3190385.JPG (223.86 kiB) Vist 768 ganger

#95363  av GT_rider

Virker jo som du har svar på de fleste problemene du støter på :) så om det dukker op enkelte småting, så virker ikke det som noe heft for deg nei :wink:

#95688  av Arne rebel

GT_Rider: Tror jeg heller har ambisjonene og liten forstand....
Etter at jeg fjernet gummien som hindrer at demperen bånner, målte jeg på nytt og fant ut at det var kun 3cm vandring før demperen bånnet. Hele vandringen på demperen er ca 16cm. Løsningen min ble å kappe løs den platen som demperen er festet i (som igjen er festet med 3stk bolter i støtdempertårnet) snu den og feste den på oversiden med et avstandstykke i mellom. Da fikk jeg 5cm ekstra over tårnet pluss 3cm under slik at demperen nå står på midten når bilen står på bakken, altså lik vandring opp og ned 8) Sveiset sammen bagasjelokk med motorlokk.
Vedlegg
Demperene stikker ca 5cm over støtdempertårnet.
Demperene stikker ca 5cm over støtdempertårnet.
P3220388.JPG (304.15 kiB) Vist 774 ganger
Bagasjelokk sveiset sammen med motorlokk, må lakkes da malingen tok fyr.
Bagasjelokk sveiset sammen med motorlokk, må lakkes da malingen tok fyr.
P3220387.JPG (152.42 kiB) Vist 771 ganger

#96637  av Arne rebel

Oppdatering: Idag kjørte jeg den første turen etter at en del småfeil som gearvaier og gassvaier som var for korte og måtte hentes fra sw20en. Bilen føltes "tight" og fin men når jeg kom til en dump dro den fronten til sides....den føltes nervøs når jeg svingte også. Grunnen ligger kanskje i at hubben på aw11en bygger litt lengre ut enn sw20 hubben. Etter litt måling fant jeg ut at framhjulene ligger 2,8cm lengre inn enn bakhjulene. Dvs 5,6 cm mindre sporvidde framme. Camberen var også nesten i "vater". Monterte sw20 innfestingene som går i fra hubben og til karoseriet fordi de er 3,5cm lengre pr.stk. enn aw11en sine. Dette medfører en veldig camber...men fikk ikke prøvekjørt da jeg målte feil på endeleddene. Er litt skuffa.... :cry:

#96693  av jan-erik

Arne rebel skrev:Oppdatering: Idag kjørte jeg den første turen etter at en del småfeil som gearvaier og gassvaier som var for korte og måtte hentes fra sw20en. Bilen føltes "tight" og fin men når jeg kom til en dump dro den fronten til sides....den føltes nervøs når jeg svingte også. Grunnen ligger kanskje i at hubben på aw11en bygger litt lengre ut enn sw20 hubben. Etter litt måling fant jeg ut at framhjulene ligger 2,8cm lengre inn enn bakhjulene. Dvs 5,6 cm mindre sporvidde framme. Camberen var også nesten i "vater". Monterte sw20 innfestingene som går i fra hubben og til karoseriet fordi de er 3,5cm lengre pr.stk. enn aw11en sine. Dette medfører en veldig camber...men fikk ikke prøvekjørt da jeg målte feil på endeleddene. Er litt skuffa.... :cry:
Med de ambisjonene og pågangsmotet du viser fjortjener dette å ende med suksess!! Håper virkelig du får til dette, og at resultatet blir en glimrende banebil.

#96695  av CelicaTurbo

det er ihvertfall meget modig å starte et slikt prosjekt :)

#96701  av jumbo

Er ikke lang vei mellom å være uredd og stokk stein dum... :lol:

Bare bøller, blir knallbra :) Artig med folk som har baller og evner til å hoppe i det såpass grundig som dette :D
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 32