TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #385691  av ke25-toyoglide

Kjekk bil, og fin bil. ikkje dum den.
Men når det kjem til henger........
Tipper egenvekten ligger rundt 1700kg.
Tipper at tillatt totalvekt på bil er minst 2200kg.
Og tipper at bilen har lov å dra like tung henger som som egenvekten på bilen. (1700kg)
Uten Be, så har du ikkje lov å dra mer enn 1300kg :!:
tillatt totalvekt på bil + tillatt totalvekt på henger skal ikkje overstige 3500kg.
Spiller ingen rolle om bilen er tom, eller om hengeren er tom.
Det er tillatt totalvekt som gjelder :!:
Eneste unntaket som er ,. er 750 kg hengeren, den kan du alltid ha med deg-
Viss du har C1 :!: , (Lett lastebil) så spiller det ingen rolle.
Så lenge du kjøre personbil, så er det max 3500kg, eller så må du ha BE.
Viss tillatt totalvekt på bil er 2500kg, så er det max 1000kg henger..... osv.'
 #385703  av ad92

Konge bil det der! Svogern min har en sånn som har blitt ganske fin, hellakering og custom framfanger, kanalbeskyttere osv osv :) Kjørt den selv noen ganger, har ikke kjørt noe som er så framkommelig noen gang :twisted:
 #385715  av mr2storbrua

ke25-toyoglide skrev:Kjekk bil, og fin bil. ikkje dum den.
Men når det kjem til henger........
Tipper egenvekten ligger rundt 1700kg.
Tipper at tillatt totalvekt på bil er minst 2200kg.
Og tipper at bilen har lov å dra like tung henger som som egenvekten på bilen. (1700kg)
Uten Be, så har du ikkje lov å dra mer enn 1300kg :!:
tillatt totalvekt på bil + tillatt totalvekt på henger skal ikkje overstige 3500kg.
Spiller ingen rolle om bilen er tom, eller om hengeren er tom.
Det er tillatt totalvekt som gjelder :!:
Eneste unntaket som er ,. er 750 kg hengeren, den kan du alltid ha med deg-
Viss du har C1 :!: , (Lett lastebil) så spiller det ingen rolle.
Så lenge du kjøre personbil, så er det max 3500kg, eller så må du ha BE.
Viss tillatt totalvekt på bil er 2500kg, så er det max 1000kg henger..... osv.'
Fant frem en enkel og oversiktlig forklaring av reglene nå:
  • Hengerens totalvekt er lik eller mindre enn bilens egenvekt med fører.
  • Bilens og tilhengerens tillatte totalvekt mÃ¥ ikke overstige 3.500 kilo.

Men, så kommer det to unntak du må ta hensyn til:
  • Tilhengeren mÃ¥ ikke overstige tillatt hengervekt (stÃ¥r i vognkortet).
  • Hengeren og bilens vekt mÃ¥ ikke overstige bilens tillatte vogntogvekt (stÃ¥r i vognkortet).

Dersom du ønsker å trekke en tilhenger som er tyngre enn dette, må du ta kurs for å få oppført en «E» på førerkortet.
Du har altså rett i det du skriver, så får ut å se hva som er tillatt totalvekt på bilen. Men dette var isåfall bare en bonus, og ikke avgjørende for handelen. Har ikke hatt behov for å dra den på henger enda, er jo en toyota :wink: I verste fall får jeg bare ta E'en også...

Skal bli gøy å få den på veien da, må nok få testa den litt før vinteren også :wink:
 #385850  av ArildM

Slenger inn et bud bare for å laise opp prisen litt :lol:
 #386005  av FireWalk

Jeg hadde nylig min 30 bursdag men lot være å snakke så høyt om det. Syntes ikke det er en gratulasjonenes dag. Mer som kondolansenes dag.. :p
 #386017  av inzane2012

FireWalk skrev:Jeg hadde nylig min 30 bursdag men lot være å snakke så høyt om det. Syntes ikke det er en gratulasjonenes dag. Mer som kondolansenes dag.. :p
GRATULERE MED OVERSTÃ…TT

hehe :) tsk, 30 er da vel ikke noe å skjemmes over vel? du begynner jo bare å bli en erfaren mann da :P hehe
 #386062  av Drafter

"YOULL NEVER SEE ME AGAIN"

Legg merke til hva han gjør med fjernkontrollen..
Før han anfall på gulvet og går tilbake i skapet der han hører hjemme..

Likte 1.10 delen best jeg.

Sikkert flere som har sett den før.
Om den er fake eller ikke kan vel diskuteres.
 #386063  av celicat23

BATTLE LOS ANGELES er faen meg kjedelig.. Skikkelig super-duper amerikansk mega-patriot smørje. Er så full av klisjeer at det er helt jævelig. Orka ikke se den ferdig engang.
 #386064  av Drafter

celicat23 skrev:BATTLE LOS ANGELES er faen meg kjedelig.. Skikkelig super-duper amerikansk mega-patriot smørje. Er så full av klisjeer at det er helt jævelig. Orka ikke se den ferdig engang.
Så du er kanskje den "typen" som liker å se bollywood filmer du da?
Det er jo bare wannabe transformers film..
 #386070  av inzane2012

celicat23 skrev:BATTLE LOS ANGELES er faen meg kjedelig.. Skikkelig super-duper amerikansk mega-patriot smørje. Er så full av klisjeer at det er helt jævelig. Orka ikke se den ferdig engang.
jeg sitter å lider meg gjennom 24 nå, tenkte jeg måtte bare se ferdig alle sesongene, og akkurat nå skjønner jeg ikke helt hvorfor jeg vil meg selv så vondt :) for DER er jaggu den amerikanske patriotismen på topp nivå! :P
 #386093  av ArildM

Har begynt på Trailer Park Boys igjen jeg, aldri ledd så mye av en serie før :mrgreen:
 #386122  av celicat23

Drafter skrev:
Hva i all verden er det du prøver å si? Mener du jeg er en utlending (er vel ingen andre som liker bollywood?) fordi jeg ikke liker OMFG WE ARE SO FUCKING AWESOME SAVING THE WORLD AGAIN AS SUPER FUCKING HEROS! GO TEAM USA! USA! USA!

Que?
 #386131  av kvass_st215

celicat23 skrev:
Drafter skrev:
Hva i all verden er det du prøver å si? Mener du jeg er en utlending (er vel ingen andre som liker bollywood?) fordi jeg ikke liker OMFG WE ARE SO FUCKING AWESOME SAVING THE WORLD AGAIN AS SUPER FUCKING HEROS! GO TEAM USA! USA! USA!

Que?
la oss nå ikke hisse oss opp\ disse hverandre over en amerikansk aksjonsfilm. Vi har alle forskjellig smak, og strengt tatt er det vel bare å ta en slik film for det den er..
 #386148  av Drafter

celicat23 skrev:
Drafter skrev:

Que?
Har ikke kalt deg utlending jeg, men har jo aldrii hørt en nordmann si "que" før.. hva nå i all verden det betyr..
  • 1
  • 701
  • 702
  • 703
  • 704
  • 705
  • 1174