TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Magnes BlÃ¥ 95 Mr2.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #443258  av ArildM

Blir nok bra :)
 #443263  av magnesmurf

Luftet bremsene på nytt. Det fungerte dårlig. Fikk ut en del luft, men fortsatt svampete pedal.
Eneste jeg har gjort er å løsne bremseslanger fra calipere, for å få av de gamle demperene. Så skal ikke kunne ha oppstått noen nye lekkasjer. Sjekket uansett rundt det som har vært av, og der er det tørt.
Neste skritt er å kjøpe en skikkelig bremselufter, eller å få en mekainker til å gjøre jobben.
 #443288  av magnesmurf

Tok bilen på en prøvetur nå.

Virket som om bremseproblemene forsvant etter at bilen fikk stå litt etter siste gang systemet ble luftet. Så det som var igjen av luft har forsvunnet :D

Kan også konkudere med at det nye understellet var litt stivt, men godt å kjøre på. Bilen er heller ikke for lav 8)
 #443298  av ArildM

Bra :-) Sw20 er nydelig å kjøre :-) greit å ikke ha for stive biler i norges land... :wink:
 #443333  av magnesmurf

Ikke noe stor forskjell i høyden fra gammel fjæring, men den ligger mye bedre på veien :)

#443360  av ArildM

Ser meget bra ut :-) ikke akkurat noe senkesett,men jeg synes ikke 40mm h&r fjærene mine senker så mye de heller :-)
 #443363  av magnesmurf

De skulle bare senke 25mm, men kan ikke påstå at det synes egentlig.
Er uansett fornøyd med bedre respons og oppførsel på veien fra bilen :D

Nå trenger jeg bare nye dekk for å matche understellet.
 #443398  av Andrepedersen

Utrolig fin mr2. Denne er sjeldent godt holdt også ser jeg :)
 #443399  av magnesmurf

Jeg gjør det jeg kan for å holde den ved like :)

Det er vel en av de peneste orginale mr2 i norge.
Men den kunne nok trengt en liten touch up for å bli helt strøken. Mye steinsprut i lakken, samt litt rust i ene hjulbuen.
 #443444  av GhostRider88

Andrepedersen skrev:Utrolig fin mr2. Denne er sjeldent godt holdt også ser jeg :)
Kan skrive under på den etter å ha sett den "live" i fjor sommer :) Helt nydelig innevendig som utvendig. Det som er av nips er en del av skjarmen etter min mening. Tross alt en 19 år gammel bil.

Min har også litt steinsprut i lakken, men som er utbedret med touch-up pen (originalfargen black 202 bestilt fra min lokale lakkerer). Har dog ikke rust, og har helt rustpanikk :O
 #444004  av magnesmurf

Byttet girolje idag.
Greit å småpusle med litt annet i varmen, når sola steiker så hardt at man ikke kan vaske bilen 8)
 #444022  av GhostRider88

magnesmurf skrev:Byttet girolje idag.
Greit å småpusle med litt annet i varmen, når sola steiker så hardt at man ikke kan vaske bilen 8)
8)
 #445837  av magnesmurf

Sitter å funderer litt nå som bilden er "pakket bort" i vinterdvale.

Har klart å oppdrive et TRD kit, støpt fra en orginal TRD bil. (formene er bakt av den orginale bilen)
Med andre ord et kit som har så nær perfekt passform man kommer.
Det er ikke gratis, å hverken kjøpe eller montere. Men jeg har alltid vært litt forelsket i TRD bilene.
Siden det kun er produsert 37 stk av den orginale, er det nær sagt umulig å få kloa i en slik.

Hva mener folket om replica biler? Er det å ødelegge en meget brukbar bil hvis man monterer noe slikt på en hel pen mr2?
Eller er den en forbedring av en allerede pen bil?

Sitter å leker litt med tanken. Må uansett sveise den ene hjulbuen, og isteden for en orginal hjulbue kan jeg like gjerne slenge på TRD utgaven. Og da må jo resten av bilen også gjennomføres.
Snakker i så fall om å lage en bil som ligger så tett opptil de orginale trd bilene som mulig. Beholder interiøret som det er, men bygger bilen med TRD kit, og den får hellakkering. Troligvis i orginal blåfarge, nesten garantert i en blåfarge som ligger ganske nære hvertfall.

Er dette å ødelegge en av de bedre eksemplarene av mr2 som finnes her, eller bil den bli enda litt bedre?
Bilen trenger uansett en restaurering light, da lakken ikke lenger er strøken langs sidene, det er litt rust i ene hjulbuen, og bilen har hele tiden hatt en del små kjøpesenter bulker så lenge den har vært i mitt eie.

Alternativet til TRD kit, er bare å få lakket den opp og reparere hjulbuen.
Da gjerne i en pen blåfarge og kanskje med en 98+ vinge.

Ikke bestemt meg for noe som helst enda, og må selvfølgelig snakke litt med BT osv i tilegg.
Men er litt interessert i hva folket her inne mener.
Er litt forskjell på å ta en bil i god stand og modifisere den (i mine øyene) radikalt, sammenliknet med å ta et gammelt vrak av en mr2 som er ihjel kjørt, og fullstendig overhale og bygge opp den til bilen man selv ønsker.

Bilde
Bilde
Bilde
 #445862  av 3rlend

jeg er både for og imot :)
replica bodykit har ikke noe å si i min verden så lenge det ser orginalt ut og passformen/linjene ser bra ut!
og når du sier du har en del som må gjøres så hvorfor ikke gå all the way?

mine negative tanker.
greit trd bilene kom med 3sge orginalt, men den bilen ser brutal ut og fortjener noe mer en 175hk. merk. i mine øyer :) vi alle er forskjellige!

tanke 2:P 98 vingen blir for "slapp" til trd kittet. da er valget wingless eller den svære trd spoilern, som kun kler trd biler å ikke vanlig mr2 :P

oppsummert: ingen tvil om at det blir skamrått uansett :) men da må man jo følge linja mtp felger, riktig senk osvosv :P

edit: å behold den blå!
 #445863  av magnesmurf

Tanken var i så fall hele kittet med TRD vinge, og orginale blå fargen.
Alternativet er å kun få bilen opplakkert uten TRD kittet, og evt bytte til 98+ vingen.

Går også i tankene rundt beams sammen med TRD kittet. Da blir bilen litt mer spesiell, selv om den ikke går styggfort med den motoren heller.
Men litt mer fan av sugemotor enn turbo. Begge deler er morro, men jeg føler at sugemotor lar seg kontrolleres litt mer.
Og beamsen presterer en del bedre enn den vanlige 3sge motoren, spesielt i mellomregistert.

Ingenting bestemt enda, men kan få utført jobben av noen som har bygd om en del slike biler før, og TRD kittet er støpt av et orginalt fabrik kit, så linjene stemmer 100%. Må selvfølgelig senkes like mye som orginale TRD bilene og sette på passende hjul med riktig innpress i forhold til bredere skjermer, men det er ikke noe stort problem.

Alt koster, men selve kittet inkludert montering og lakkering kommer på rundt 55k.

Ingenting avgjort enda, som nevnt, og er litt skeptisk med tanke på at bilen blir 50% glassfiber, men synes virkelig formen på TRD bilene er sexy. Det får bilen til å se vesentlig mer barsk ut 8)
  • 1
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73
  • 74
  • 103