I og med at RS-R lager gode senkefjærer til lexus, og klarer å beholde komforten i den type bil, ville jeg kikket litt ekstra på fjærene de leverer til mr2. De senker jo 20mm.
At mr2-ben ikke leverer disse burde være en bagatell. Vi klarer fint å skru sammen et fjærbein på egen hånd. Gjorde jo tross alt det på min egen bil
Ellers lager jo eibach også senkefjærer til mr2. De senker 20-25 mm og burde være fult mulig å få tak i for mr2-ben i og med at han kan skaffe demperene.
Ha også i bakhodet at folk skriver mye rart på forum. Meninger vil alltid være individuelle, så noen kan mene at fjærer er knallharde, mens andre kan synes de er veldig myke.
Anbefaler deg å få tak i konkrete tallverdier for sammenlikning når det kommer til hardhet på fjærene.
Etter litt googling fant jeg disse tallene:
Ser ut som om TEIN S tech, rs-r og eibach fjærene bare er litt stivere enn standard, er progressive og senker ca 20-25mm?
Here's all the spring rate data that I have:
Stock Springs (1991 MR2 Turbo):
Front: 130 lb/in (linear)
Rear: 209 lb/in (linear)
TRD Springs:
Front: 168 lb/in (progressive) 1 inch drop
Rear: 308 lb/in (progressive) 1 inch drop
Eibach Springs (Pro-Kit):
Front: 100-210 lb/in (progressive) 1 inch drop
Rear: 140-303 lb/in (progressive) 1 inch drop
Tokico Springs:
Front: 126 lb/in (progressive) 0.75 inch drop
Rear: 141 lb/in (linear?) 0.75 inch drop
H&R Springs:
Front: 230-260 lb/in (progressive) 1.5 inch drop
Rear: 235 lb/in (linear) 1.4 inch drop
Suspension Techniques Springs:
Front: 98-150 lb/in (progressive) 1 inch drop
Rear: 179-235 lb/in (progressive) 1 inch drop
Tein S-Tech Springs:
Front: 140 lbs/in
Rear: 269 lbs/in
Tein HT Springs:
Front: 224 lbs/in
Rear: 504 lbs/in
RSR Down Springs SUS (progressive)
Front: 176lb/in. 0.8" drop
Rear: 279lb/in. 1.0" drop
RSR Heavy Duty Race (progressive)
Front: 201lb/in. 0.8" drop
Rear: 346lb/in. 1.0 drop
Info funnet her: http://www.mr2.com/forums/archive/index.php/t-3901.html
At mr2-ben ikke leverer disse burde være en bagatell. Vi klarer fint å skru sammen et fjærbein på egen hånd. Gjorde jo tross alt det på min egen bil

Ellers lager jo eibach også senkefjærer til mr2. De senker 20-25 mm og burde være fult mulig å få tak i for mr2-ben i og med at han kan skaffe demperene.
Ha også i bakhodet at folk skriver mye rart på forum. Meninger vil alltid være individuelle, så noen kan mene at fjærer er knallharde, mens andre kan synes de er veldig myke.
Anbefaler deg å få tak i konkrete tallverdier for sammenlikning når det kommer til hardhet på fjærene.
Etter litt googling fant jeg disse tallene:
Ser ut som om TEIN S tech, rs-r og eibach fjærene bare er litt stivere enn standard, er progressive og senker ca 20-25mm?
Here's all the spring rate data that I have:
Stock Springs (1991 MR2 Turbo):
Front: 130 lb/in (linear)
Rear: 209 lb/in (linear)
TRD Springs:
Front: 168 lb/in (progressive) 1 inch drop
Rear: 308 lb/in (progressive) 1 inch drop
Eibach Springs (Pro-Kit):
Front: 100-210 lb/in (progressive) 1 inch drop
Rear: 140-303 lb/in (progressive) 1 inch drop
Tokico Springs:
Front: 126 lb/in (progressive) 0.75 inch drop
Rear: 141 lb/in (linear?) 0.75 inch drop
H&R Springs:
Front: 230-260 lb/in (progressive) 1.5 inch drop
Rear: 235 lb/in (linear) 1.4 inch drop
Suspension Techniques Springs:
Front: 98-150 lb/in (progressive) 1 inch drop
Rear: 179-235 lb/in (progressive) 1 inch drop
Tein S-Tech Springs:
Front: 140 lbs/in
Rear: 269 lbs/in
Tein HT Springs:
Front: 224 lbs/in
Rear: 504 lbs/in
RSR Down Springs SUS (progressive)
Front: 176lb/in. 0.8" drop
Rear: 279lb/in. 1.0" drop
RSR Heavy Duty Race (progressive)
Front: 201lb/in. 0.8" drop
Rear: 346lb/in. 1.0 drop
Info funnet her: http://www.mr2.com/forums/archive/index.php/t-3901.html
Ingen er tøffere enn toget! Hilsen lokføreren 
1995 Mr2 Gti.
2014 Lexus IS 300h F-sport.

1995 Mr2 Gti.
2014 Lexus IS 300h F-sport.