TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Magnes BlÃ¥ 95 Mr2.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #446007  av magnesmurf

Audun F skrev:
magnesmurf skrev:Orginalt innpress er 45. Maks tilatt avvik i fohold til innpress er samlet 15mm (endring av sporvidde), det utgjør 7,5 mm på hver side. Når innpresset er 35 er det 10mm per side, 20mm til sammen. Altså litt utenfor hva som er tillatt.
Men tror de fleste på EU kontroll ser de 3mm ekstra gjennom fingerene. Så lenge det ser ut som stemmer med orginalt innpress.
Og har orginale felger hvis jeg må inn på kontroll.
Weird. I vognkortet mitt står det innpress 0. Jeg sjekka opp en del andre MR2'er via sia til vegvesenet, og jeg mente de aller fleste hadde 35 som innpress (hvis ikke 0). Ved en sjekk nå ser jeg at de fleste som ligger på finn har enten 45 eller 0. Jeg ser av dataene hos vegvesenet så har DU innpress 39 av alle ting. Igjen - weird. MR2 wiki sier at det er 45, så du har helt sikkert rett Magne.

Jeg kommer til å be om papirer fra Toyota på innpress for min bil - eller lignende slik at jeg kan få godkjent de nye felgene mine i alle fall... Selve basen skulle jo ikke være så forskjellig mellom de forskjellige årgangene til MK2? Right? Dessverre så ser jeg at framfelgene mine star oppført med ET 30...

Beklager diskusjoner i tråden din :wink:
Diskuteres så mye rart her, at det er ikke noe problem :wink:

Mr2 mkII, uansett år mellom 89 og 99 og uansett motor har 45 inpress både foran og bak. Har også orginale felger liggende, og det står et45 stemplet inni disse felgene, og har brosjyre til 90,91, 92, 93, 94 og 98 modell liggende. Står også der.
De som er listet som 0 hos vegvesnet har ikke fått registrert noen opplysninger om dette. Det er desto bedre, da er det bare å holde kjeft og sette på det du vil. Da kan de ikke påpeke noe avvikende. Har du 30 innpress på felgene og det står null i vognkortet får du nok ingen problemer ved en evt kontroll.
Kjøp en orginal brosjyre på ebay på bilen. Det burde holde som dokumentasjon. Ikke ta det opp med BT hvis det ikke er nødvendig. Er nok en stor fordel å ha innpress 0, akkurat som hk 0 eller blank i vognkortet ;)

Når det gjelder mitt innpress på 39 ble bilen registrert med uorginale felger, og godkjent med disse. De hadde 39 innpress.
 #446043  av 3rlend

magnesmurf skrev:Har forresten bestemt meg for å gå tilbake til orginale skiver i speedometer på min mr2. Meget mulig de som sitter der nå kommer for salg etterhvert, hvis noen er interessert.
takk gud :mrgreen:
lasse skrev: Er jo flere her inne med trøbbel med sine 3sgte, men mye av det skyldes manglende vedlikehold og for mye ladetrykk/feil trimming...
hvor er smileyen som vinker med hånda? :mrgreen:
men i mitt tilfelle er det ladetrykket :D
kjøper man en org turbo motor og lar den være rimelig orginal så blir man ikke plaget.
men å begynne med 2 bar i turbotrykk er oppskrift på ras :D
 #446046  av magnesmurf

3rlend skrev:
magnesmurf skrev:Har forresten bestemt meg for å gå tilbake til orginale skiver i speedometer på min mr2. Meget mulig de som sitter der nå kommer for salg etterhvert, hvis noen er interessert.
takk gud :mrgreen:
Lettet over at jeg tilbakestiller bilen til mer orginal stand?
Eller særdeles interessert i å slå kloa i speedometerskivene? :wink:
 #446047  av 3rlend

personlig så synes jeg alt fra led/plasma digital skiver er lite pent :)
så de orginale tror jeg kler bilen kjempe mye bedre :)
 #446050  av magnesmurf

Dette er jo bare andre skiver da, uten noe spesielt lys.
Men fant også ut at de orginale nok passer bedre. Hvertfall blir det bedre lys i de.
 #446051  av GhostRider88

3rlend skrev:personlig så synes jeg alt fra led/plasma digital skiver er lite pent :)
så de orginale tror jeg kler bilen kjempe mye bedre :)
Enig :) Denne bilen kler den originale stilen, og den er så gjennomført med interiør som matcher eksteriøret.
 #446057  av magnesmurf

Da var skiftet av speedometer skiver utført.
Så nå er det nesten orginalt igjen.
Beholdt ringene rundt speedometer skivene, og satte på et par klistremerker på de orginale skivene, men dette var i såpass orginal stil, at i mine øyne er det greit.
"oppgraderte" fra LED til halogenbelysning igjen, da halogenpærer sprer lyset mye bedre. Var drittlei punktbelysningen som LED ga. I tilegg ble det røde pærehetter med rødt lys isteden for de orginal som gir grønt lys.

Beklager dårlige mobilbiler.

#446073  av Audun F

magnesmurf skrev:[...]I tilegg ble det røde pærehetter med rødt lys isteden for de orginal som gir grønt lys.[...]
Hvor fikk du tak i de røde lysa? (ja, har litt lyst på de der selv også) :mrgreen:
 #446079  av magnesmurf

De røde lysa er bare vanlige pærer av typen som allerede sitter der (w5w) med røde pærehetter tredd over pærene. Orginalt er det grønne hetter. De røde kjøpte jeg en gang i tiden på thorshov bilrekvisita, og var bare noe jeg hadde liggede.
Orange pærer gir nesten samme resultat hvis du ikke finner røde hetter, og orange pærer finnes jo overalt i form av vanlige blinklyspærer.
Ellers finnes sikkert sånne hetter på ebay, hvis mdu vet hva de heter på engelsk :P
 #446112  av mr292

Røde glassokkelpærer var tøfft. bedre enn med led pærer. med mindre man har tusenvis av de (som noen har gjort på utenlandske mr2 forum)

Jeg fant noe, men ser ut til at det er dårlig utvalg av slikt til t10/5w5 pærer på ebay. (kanskje noen er bedre på å lete)
http://www.ebay.com/itm/Red-Silicon-Wed ... 3a823c5fc9

og ett par med farget glass:
http://www.ebay.com/itm/T-10-12V-5W-Wed ... 02&vxp=mtr
 #446118  av magnesmurf

mr292 skrev:Røde glassokkelpærer var tøfft. bedre enn med led pærer. med mindre man har tusenvis av de (som noen har gjort på utenlandske mr2 forum)

Jeg fant noe, men ser ut til at det er dårlig utvalg av slikt til t10/5w5 pærer på ebay. (kanskje noen er bedre på å lete)
http://www.ebay.com/itm/Red-Silicon-Wed ... 3a823c5fc9

og ett par med farget glass:
http://www.ebay.com/itm/T-10-12V-5W-Wed ... 02&vxp=mtr
De pærehettene så ut til å stemme bra. Har også et slikt sett med fargede pærer. De gir lite lys og lyser mer rosa enn rødt.
Ellers går det jo ann å høre på thorshov der jeg kjøpte mine, og se om de fortsatt fører slike pærehetter.
 #446406  av magnesmurf

Har bestilt litt småplukk.
Mobilholder som tar utgangspunkt i å festes i selve lighteruttaket, med innebygd strømforsyning. Plassere mobil slik til at den ikke er i veien, men lett tilgjenglig.
Ny holder til gps, som flytter denne bort fra frontruta og eliminerer den dårlige sugekopp patenten.
I prinsippet kan gps nå plasseres nesten overalt da det er klype patent på den nye holderen.

Har også bestemt meg for å bestille felger i tilsvarende design som jeg har, bare bredere bak, så fort jeg får råd.
 #447038  av magnesmurf

Felger er bestilt.
Har også fått et par japanske brosjyrer på mr2. Både fra 94 og 98. Artig å se hva man fikk der borte av utgaver og versjoner.
Translate på mobilen er en fin ting :D

Har også fått en tysk brosjyre på 94 modell, tilsvarende min egen bil.
 #447040  av GhostRider88

magnesmurf skrev:Felger er bestilt.
Har også fått et par japanske brosjyrer på mr2. Både fra 94 og 98. Artig å se hva man fikk der borte av utgaver og versjoner.
Translate på mobilen er en fin ting :D

Har også fått en tysk brosjyre på 94 modell, tilsvarende min egen bil.
Digger slike brosjyrer. Vurderte å kjøpe noen som nylig lå ute på ebay, men må prioritere penger til litt mer viktige ting... som beams rearcut :wink:

Sleng gjerne ut noen bilder av magasinet/sider når du får de. Sikkert noe om G-limited versjonen som ble levert med beams i japan :)
  • 1
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 103