Audun F skrev:Diskuteres så mye rart her, at det er ikke noe problemmagnesmurf skrev:Orginalt innpress er 45. Maks tilatt avvik i fohold til innpress er samlet 15mm (endring av sporvidde), det utgjør 7,5 mm på hver side. Når innpresset er 35 er det 10mm per side, 20mm til sammen. Altså litt utenfor hva som er tillatt.Weird. I vognkortet mitt står det innpress 0. Jeg sjekka opp en del andre MR2'er via sia til vegvesenet, og jeg mente de aller fleste hadde 35 som innpress (hvis ikke 0). Ved en sjekk nå ser jeg at de fleste som ligger på finn har enten 45 eller 0. Jeg ser av dataene hos vegvesenet så har DU innpress 39 av alle ting. Igjen - weird. MR2 wiki sier at det er 45, så du har helt sikkert rett Magne.
Men tror de fleste på EU kontroll ser de 3mm ekstra gjennom fingerene. Så lenge det ser ut som stemmer med orginalt innpress.
Og har orginale felger hvis jeg må inn på kontroll.
Jeg kommer til å be om papirer fra Toyota på innpress for min bil - eller lignende slik at jeg kan få godkjent de nye felgene mine i alle fall... Selve basen skulle jo ikke være så forskjellig mellom de forskjellige årgangene til MK2? Right? Dessverre så ser jeg at framfelgene mine star oppført med ET 30...
Beklager diskusjoner i tråden din

Mr2 mkII, uansett år mellom 89 og 99 og uansett motor har 45 inpress både foran og bak. Har også orginale felger liggende, og det står et45 stemplet inni disse felgene, og har brosjyre til 90,91, 92, 93, 94 og 98 modell liggende. Står også der.
De som er listet som 0 hos vegvesnet har ikke fått registrert noen opplysninger om dette. Det er desto bedre, da er det bare å holde kjeft og sette på det du vil. Da kan de ikke påpeke noe avvikende. Har du 30 innpress på felgene og det står null i vognkortet får du nok ingen problemer ved en evt kontroll.
Kjøp en orginal brosjyre på ebay på bilen. Det burde holde som dokumentasjon. Ikke ta det opp med BT hvis det ikke er nødvendig. Er nok en stor fordel å ha innpress 0, akkurat som hk 0 eller blank i vognkortet

Når det gjelder mitt innpress på 39 ble bilen registrert med uorginale felger, og godkjent med disse. De hadde 39 innpress.
Ingen er tøffere enn toget! Hilsen lokføreren 
1995 Mr2 Gti.
2014 Lexus IS 300h F-sport.

1995 Mr2 Gti.
2014 Lexus IS 300h F-sport.