TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #394966  av FireWalk

Har faktisk akkurat kjøpt meg ny gaming-rigg. Er ikke mange månedene igjen før battlefield 3 kommer nå, så da måtte jeg ha noe nytt som kan kjøre spillet på max. Er da vel ingen skam i å inrømme at man til tider er litt spillegal. :p
Var så klart ikke kun derfor jeg kjøpte den. Den stasjonære jeg hadde begynte å dra på åra, og laptopen klarer ikke dra de heftigste spillene lenger.

Er en vannkjølt I7 960 @ 4,2 ghz. 8 gb ram. Radeon HD 6970 skjermkort. 128 gb SSD disk til operativsystem. Funker fett til mitt bruk iallefall! :) også måtte jeg jo så klart pimpe opp med litt bling.. kan ikke ta i noe jeg uten å modifisere det. :p

ArildM: Hva slags SSD Disk har du siden du fikk så høy score på den? jeg kjøpte jo denne maskinen for bare noen uker siden og kjøpte da det som ifølge tester skulle være blant de raskeste ssd diskene. Også får jeg bare 7,3? :(
Vedlegg
SSD Disken som gir laveste resultat.
SSD Disken som gir laveste resultat.
i7-4.jpg (183.3 kiB) Vist 882 ganger
kabinett
kabinett
i7-1.jpg (1.36 MiB) Vist 882 ganger
vannkjølt. 100% load på cpu når bildene ble tatt. Kjører distributed.net klienten. :)
vannkjølt. 100% load på cpu når bildene ble tatt. Kjører distributed.net klienten. :)
i7-2.jpg (1 MiB) Vist 882 ganger
i7-3.jpg
i7-3.jpg (969.31 kiB) Vist 882 ganger
 #394970  av ArildM

Merkelig at du ikke fikk høyere på SSDen din, hvilken type er det?
Er en Intel510 120Gb jeg har, måtte installere litt forskjellige drivere før den kom seg, lå vel på 6.9 før den plutselig gikk opp til 7.8, merket ingen praktisk forskjell i ytelse.

Tenkte også at minnekontrolleren på de i7 prosessorene der skulle gi høyere ytelse enn på 1155 sokkelen siden det er trippelkanal, men det beviser vel bare at de tallene der ikke er noe annet enn ren skrytefaktor når man kommer opp på et høyt nivå. Kan kanskje gi en grei indikator på ytelse om man kjøper en pc til 3-6k men i denne klassen blir tallene bare vissvass etter min mening.

Misunner deg skjermkortet ditt da, blir litt svakt med bare ett 6870 kort når man kjører eyefinity og 6100x1080 i oppløsning :)

Enten måler hovedkortet mitt feil, eller så er det noe feil med kjølinga mi for min ligger på 70-80 grader ved 100% load på alle kjerner @ 4.6Ghz... :? Har trippelsjekket kjølepastaen også. Justerte heller ned volten og gikk tilbake til 4.5Ghz.

EDIT: Har du bare 2 rambrikker??? :shock: Må jo ha 3stk om du skal få utnyttet trippelkanalminnet som hovedkortet ditt har! :)
 #394977  av FireWalk

Mulig intel har en bedre kontroller i sine disker. Det finnes vel bare 4 produsenter av SSD kontrollere, så de fleste gir ganske like resultater. Intel lager sin egen. Jeg har en Crucial disk. Hvilke drivere måtte du legge inn? Og hvilken CPU har du? jeg kjører en klient som dekrypterer 24/7 og har derfor valgt å være litt forsiktig med overklokkingen. Merker at maskinen har en tendens til å bli noe ustabil over 4,2 ghz. Liker heller ikke kjøre på med så høy spenning på cpu og minne, så valgte å heller gå litt ned igjen jeg også.
Har du den orginale intel kjøleren? den er crap.. jeg satte inn min og fikk 84 grader på cpu under load! Endte med at den faktisk klokket seg litt NED for å holde temp nede! Og da har jeg som du ser mye gjennomstrømning i kabinettet også! 3x 120 og 1x 140 kabinett vifter. Kjøpte vannkjøling og nå ligger tempen på max 68 grader under full load, overklokket og etter flere døgn på max load. Idle temperaturene ligger på rundt 25 grader, og ved vanlig arbeid ligger den oppe i 30-40 grader.

Har mulighet for 24 gb ram på det hovedkortet ja, men brukte så mye penger på maskinen så teknte at 8 gb holder i massevis for meg! blir primært brukt til spilling :D Får slenge inn en 4gb brikke til om det skulle vise seg at jeg trenger litt mer. :P Tror ikke minnehastigheten har så mye å si på I7 plattformen. merket faktisk ingen forskjell på systemet med forskjellige hastigheter på minnet. :)
 #394979  av ArildM

Intel bruker faktisk en Marvel kontroller på 510 disken! Første SSD fra Intel med kontroller fra annen produsent! Sto mellom den og en Sandforce basert disk, men falt på Intel siden komplett hadde den på lager. Har en Corsair C300 60Gb disk i bærbaren og den gir 7.3 på ytelsestallene i Windowsindeks.

Har Corsair H60 vannavkjøling, men har konfigurert systemet lydløst og med støydemping i alle paneler så det er nok derfor temperaturen blir såpass høy. Kunne nok ha klart 4.6Ghz men da måtte jeg justere en del på volt. Den klarte 4.5Ghz med en lett oppjustering av CPU volt og kun det, og da falt også temperaturene en del så jeg er mer komfortabel med å kjøre den slik. Den CPUen du har er vel ikke kjent for å klokke like mye, men har vel mere cache og mer avansert hovedkort? Husker ikke i farta.

Hovedkortet ditt har 3 kanaler for minnet, slik som en vei har 3 felt. Du bruker bare 2 brikker, eller 2 av feltene du har tilgjengelig. Skulle heller ha kjøpt deg et 3x2Gb sett eller et 3x4Gb sett tilpasset hovedkortet ditt, men neida, du merker neppe noen enorm forskjell på dette :) Merket litt forskjell når jeg bytta fra 1333->1600mhz på rammen min, var en enkel setting i BIOS for det.

Kjører i7 2600k prosessor, ufattelig god CPU. Er knallfornøyd med mitt system jeg også, PCen jeg bytta ut var fra 2008 så jeg regner med den jeg kjøpte nå holder like lenge :)

Er også glad for at jeg kjøpte meg et Asus Xonar lydkort, FY FANDEN, for en forskjell med et skikkelig lydkort kontra et innebygget ett! Ergo viktig for meg siden PC'en spiller musikk stort sett hele tiden når jeg er hjemme :)

Men nå skal jeg ut å vaske bil :)
 #394986  av FireWalk

hehe.. jeg har ikke oppgradert stasjonær pcen siden 2005. og da var det pga battlefield 2 kom og jeg måtte ha ny pc for å få kjørt det :P Nå som battlefield 3 kommer så tenkte jeg igrunn bare å oppgradere skjermkort, hovedkort, cpu og minne... men neida! det ballet på seg og jeg endte opp med å bruke 13000 kr på deler.. men men! :) er iallefall storfornøyd med ytelsen enn så lenge :p
 #394988  av inzane2012

nå var det jaggu godt å komme hjem igjen fra Ring Knutstorp... Jeg og han jeg hadde med meg ned dit bestemte oss for å reise hjem i går kveld, så da blei det kjøring i ca 14 tima før vi va komt heim igjen...

fikk tatt bilder av ett par kule biler der nede og som jeg tenkte å legge ut når jeg fant fram usb kabelen til mobilen...
 #395021  av FireWalk

inzane2012 skrev:13tusen du kunne brukt på bilen det der Eirik :) battlefield kan du game på xbox eller ps3 uansett :P
Hehe! har verken xbox eller ps3 :p
Og kommer egentlig ikke på noe mer jeg kan bruke penger på når det gjelder bilen. Ingenting som er ødelagt heller.. så da går pengene på litt andre ting for tiden. Har gledet meg til dette spillet helt siden det ble anonsert! :D

Se denne! og husk å sette på max grafikk!:

:wink:
 #395023  av FireWalk

Har lekt meg litt med det men jeg har bare 2x 24" skjermer og en 54" koblet til og da blir det ikke helt ideelt oppsett for spilling. Slet nok som det var med å få til extended desktop på 2 skjermer og samtidig duplisere tven og hoved skrivebordet samtidig. :p
Men er sikkert fett om man har nok skjermer.
I SC2 f.eks har folk forøvrig blitt bannet fra serverene pga bruk av dette da det regnes som fjusking.
Men ser unektelig bra ut i skytespill ja! :)
 #395034  av FireWalk

inzane2012 skrev:hvordan vet blizzard at folk bruker eyefinity da?
Det aner jeg ikke. Mulig spillet rapporterer om slike instillinger i kommunikasjon med serveren. Så bare det stod noe om det på forumet der :)
  • 1
  • 739
  • 740
  • 741
  • 742
  • 743
  • 1174