TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #396809  av inzane2012

må si jeg gleder meg litt til helga nå :) Reiser til Ring Knutstorp i morgen tidlig for å hjelpe til under lørdagens løp, er Ferrari Masarati Raceday sammen med svenskenes høgste GT-klasse :)
 #396943  av ad92

Off, byttet bremsesko bak på en sierra med trommelbremser. Skal si meg virkelig lettet over at mk2 ikke kom med trommel bremser :lol: Ett helvette med alle de fjærene!
 #397052  av celicat23

Da skal yaris'en få selskap...

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=30021111

Henter den i morgen. Vet ikke enda om den skal erstatte yaris'en, eller om jeg skal ha den i tillegg til yaris'en. Time will show.... Uansett så er det min første BMW noen sinne, og gleder meg til å prøve det.

I tilfelle annonsen blir fjernet så legger jeg ved bilde.
11_1835547971.jpg
11_1835547971.jpg (25.87 kiB) Vist 736 ganger
Skal bare gjøre litt små ting... Blir vel andre felger og senking til sommeren, og muligens nye front & baklys. Men utover det så er det bare vedlikehold & kos.
 #397085  av ArildM

Gratulerer, spesiell bil :) Tror det er en sånn bil man enten elsker eller hater formen på :wink:
 #397091  av celicat23

Takker :)
ArildM skrev:Gratulerer, spesiell bil :) Tror det er en sånn bil man enten elsker eller hater formen på :wink:
Har absolutt ingen illusjoner om at dette er en bil alle liker formen på :wink: Jeg var faktisk en av de som hatet utseende på denne modellen når den kom, syns den så helt idiotiske ut. Men over tid så har jeg vent meg til den, og nå rett og slett liker jeg den...så godt at jeg kjøpte en! :D Syns også det er litt ekstra gøy når man skal prøve ett nytt merke så er det med en litt spesiell modell. Ikke noe super eksotisk, men er ikke akkurat en bmw 318 IS heller :)

Gleder meg til å få litt erfaring med den, og planlegge litt fremover hvordan å gjøre den "min". Felgene som sitter på er helt greie, men ikke helt min smak. Vurderer å hive vinterdekk på akkurat de, men er litt usikker på hvor lenge jeg kommer til å like og kjøre på dårlig brøyta veier med 40 profil 18" dekk... Samtidig så vil jeg at bilen skal være 100% godkjent sånn den står, så senkesett og felger som skal på til sommeren skal være TUV godkjente. Senking tenker jeg blir KW justerbart, og en av yndlingsfelgene mine (http://www.german-wheels.com/produkte/d ... 4&sdi=true) kommer i 8,5x18 og 10x18 med TUV sååååååå... :D Men får se...Planer er til for å forandres. Har sett bilder av Z3'er med BBS LM kopier i 19" og det ser ekstremt fett ut :mrgreen:

Har ikke hørt på stereo'n, men ser for meg at den skal oppgraderes. Men bare med bedre høytallere i orginale hull, og MAX en bass i hjulbrønnen eller noe diskre som det. Blir ikke noe basskasse stående og diskant i dørstolper osv osv. Og bare en helt enkel cd-radio. Er ingen tilhenger av skjermer med dvd og dill. Liker alpine spillerene, for de ser litt old school ut.

Gleder meg til å møte vinteren med bakhjulstrekk igjen.. Det har jeg ikke gjort på 14år, da med rykende fersk sertifikat og trans-am med automatgir. Tror bmw'n blir enda mer gøy! ....hvis den ikke blir stående i garasjen da, mens yarisen får slite med veisalt og dritt :lol:
 #397092  av inzane2012

men du Marius, felger trengs jo ikkje godkjennes så lenge innpresset ikke går over den 7.5mm grensa, ikke er så breie at dekkmønsteret stikker uten for hjulbuen, og rulleomkretsen på hjulet ikke er større eller mindre enn 5% av orginal dimensjon :P

uansett, så gratulere med ny bil! er det der den M cupèen?
 #397094  av celicat23

Husker ikke ordrett loven på det, men er noe sånt. Men har du vært ute for snut & biltilsyn her på østlandet så vet du at loven gjelder kun for deg, og for dem så gjelder kun det de TROR der og da når de stopper deg - så like greit å ordne alt med TUV osv.

M coupe'n er en 3.2 liter, denne er 2.8. Men samme breie skjermer osv som på M'en etter hva jeg kan se. Så skal M'en være litt stivere, og har vel noen andre støtfangere og litt sånn små ting. Har ikke, som vanlig, satt meg så mye inn i ting :lol:
 #397123  av EXS

celicat23 skrev:Da skal yaris'en få selskap...

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=30021111

Henter den i morgen. Vet ikke enda om den skal erstatte yaris'en, eller om jeg skal ha den i tillegg til yaris'en. Time will show.... Uansett så er det min første BMW noen sinne, og gleder meg til å prøve det.

I tilfelle annonsen blir fjernet så legger jeg ved bilde.
11_1835547971.jpg
Skal bare gjøre litt små ting... Blir vel andre felger og senking til sommeren, og muligens nye front & baklys. Men utover det så er det bare vedlikehold & kos.

shooting brake <3
 #397159  av celicat23

Vært å henta bilen i dag, en 2 timers kjøretur. Og dro ut en tur nå i kveld for å prøve og ta noen bilder av den (som ble bare fail....). Unger i baksete på andre biler peker og vrir seg, rånere vil kjøre om kapp, og folk har ikke bare medlidenhet i blikket når jeg kommer nå kontra når jeg kommer med yaris'en :mrgreen: Gøy bil, og veldig strøken. Såpass strøken at jeg får vondt inne i meg av å tenke på og bruke denne som bruksbil i vinter :( Er vel en fare for at yaris'en blir beholdt og kebab ekspressen blir stående i garasjen. Og det var jo ikke meninga :oops:
  • 1
  • 746
  • 747
  • 748
  • 749
  • 750
  • 1174