TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Magnes BlÃ¥ 95 Mr2.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #447042  av magnesmurf

Masse info om japanske beams utgaven i 98 borsjyren.
har allerede fått brosjyrene, så skal prøve å ta noen bra bilder som jeg kan sende deg på tryneboka etterhvert. 8)
 #447046  av GhostRider88

magnesmurf skrev:Masse info om japanske beams utgaven i 98 borsjyren.
har allerede fått brosjyrene, så skal prøve å ta noen bra bilder som jeg kan sende deg på tryneboka etterhvert. 8)
Gleder meg :)
 #447066  av magnesmurf

Specs på de nye felgene.
foran, 17x7 innpress 38.
bak 17x8, inpress 35.
Asa ar1 felger. Skal være billig merket til bbs slik som jeg har forstått det.

Blir nok 205 eller 215 foran og 235 eller 245 bak.

MÃ¥tte betille fra US. Tirerack.
mye styr med betaling da de kun godtok bankoverføring fra utlandet. Håper uansett det går i orden, så jeg får disse felgene.
har jo villet har splitspoke felger i ulik bredde foran og bak siden jeg fikk bilen.
 #447069  av lasse

Høres bra ut!
MR2 fortjener bredere felger bak.
Er faktisk ASA felger jeg har på min også :)
En velbrukt dekkmiks er jo 215 og 235-40-17", hatt det på tidligere 17" sett, kjører forsåvidt 205 og 235-40-17" på banehjula mine nå, og det funker gullegodt det også (vel å merke bil uten ABS, kan jo hende den krøller seg med for mye avvik på rulleomkrets...)
 #447073  av GhostRider88

Ser ut som perfekt felgdimensjon for mr2 det der 8)

Bare å glede seg til (mr2)sommeren starter :)
 #447081  av magnesmurf

lasse skrev:Høres bra ut!
MR2 fortjener bredere felger bak.
Er faktisk ASA felger jeg har på min også :)
En velbrukt dekkmiks er jo 215 og 235-40-17", hatt det på tidligere 17" sett, kjører forsåvidt 205 og 235-40-17" på banehjula mine nå, og det funker gullegodt det også (vel å merke bil uten ABS, kan jo hende den krøller seg med for mye avvik på rulleomkrets...)
Aldri tenkt på det med abs. Må vel bare prøve og håpe det går bra.
 #447082  av ArildM

Heldigvis uten ABS på mine, mindre å få feil på :) Men MR2 er jo levert med smalere dekk foran enn bak 205 og 225, så det bør da absolutt ikke være noe problem? :) Rulleomkretsen bør vel heller ikke være noe problem, ikke at jeg kan nok om ABS, men ser ikke for meg at den tar hensyn til akkurat det? Eller vil ABS fungere relativt i henhold til hvor lenge den bremser på hvert hjul i forhold til rulleomkrets? Tenkte bare systemet pumpebremset jeg basert på hvilket hjul som har mista grepet?
 #447086  av magnesmurf

Går jo på hvor stor forskjell det er i rotasjoner mellom de forskjellige hjulene, og da kan forskjellig omkrets på hjulene foran og bak ha innvirkning. Men forskjellen er forhåpentligvis så liten at det ikke har noe å si.
 #447114  av 3rlend

har 215 fremme og 235 bak på min. 40/17.
Jeg har abs, har måttet stått på bremsa noen ganger og et par banekjøringer. merker ingenting unormalt :)
 #447117  av magnesmurf

Tror faktisk jeg skal vurdere dette litt. Men muligheter for 205/45 foran og 245\40 bak er der.
MÃ¥ sette meg ned med en brukbar dekk kalulator en dag.
 #447230  av magnesmurf

Har funnet ut at det blir 205\45-17 foran og 235\40-17 bak.
Det er så likt som bare mulig i rulleomkrets. Skiller vel ca 0,3%. Mindre enn orginalt, så da skal nok ABS tåle det.

Kikker etter DIN koppholder til å ha sammen med stereo.
Det som passer mitt behov mest kommer fra en vw Lupo. Men litt skeptisk til vw deler i bilen.
Hva om den blir smittet? :P
 #447232  av ArildM

Tror det var det samme som sto på Smokey når jeg kjøpte'n :) Hvis ikke det var 215 foran? Uansett, funka meget bra :)
 #447248  av magnesmurf

Koppholder til DIN plassering under cd spiller er bestilt.
Får se hvor godt det lar seg løses med tanke på innfesting.

Bestiller ny cd spiller i løpet av de nærmeste dagene også.
 #447258  av magnesmurf

Felger er ankommet :D

Og alt ser ut til å stemme, så endelig, etter fem år, får jeg den type felger jeg vil ha i den størrelsen jeg vil ha 8)
Må prøvemontere en dag jeg har fri for å trippelsjekke at det stemmer.
 #447259  av ArildM

Har lett litt rundt på nettet de siste dagene etter at du postet ditt felgkjøp. Er jaggu ikke mye som stemmer med flush felgvalg for mr (akkurat de dimensjonene du har valgt), enten er det myye bredere og feil inpress, ellers så er det kjedelig 17x7" felg :oops: Om man skal ha noen kule felger med litt kant, så ser det ut til at du har gjort et meget godt valg, gleder meg til å se de på bilen :)
  • 1
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 103