I den annonsen med den supraen så skurrer denne setningen litt for meg.
Da motor er bygget for å tåle 9500rpm er det montert lengre råder enn originalt.
Stemplene er da litt kortere enn originalt. Dette er gjort for å få ned stempelhastigheten
Ved mindre stempler og lengre råder får man ned vekten på den massen som skal stoppe opp ved Ø/D og N/D for å reduser tiden stemplet bruker å "Snu" Pga mindre masse som skal stoppe/starte for at det skal bli lettere for motoren å gå på høyere turtall.
Hvis han skal ha ned
Stempelhastigheten er det jo bare og stille motoren litt ned på tomgang
Har jeg rett eller har jeg rett
Tidlig oppe Arild =) Her sitter jeg og venter på at Wax en tørker på MR2'n slik at det blir en solskinnstur i dag

1986. MR2 4A-GE 20v Blacktop (Søndagsbil)
http://ts-ogn.no/index.php?option=com_j ... 61&t=39525
1990. MR2 GTI (banebil)
1990. Celica GT4 (oppussingsprosjekt)
1999. Lexus IS200 (bruksbil)