Yngve 1 - 0 Satans Vrangvesen

Fikk medhold i at jeg ikke trengte å bytte til originalt sete og at jeg ikke trengte å fjerne de originale stigtrinna på LC'en.
Jeg skrev:Var innom stasjonen i Arendal for å godkjenne ombygging fra 2-seters varebil til 2-seters personbil på min Toyota Land Cruiser LJ70 (PN80153). Dette gikk i og for seg greit, men fikk beskjed om at jeg måtte skaffe dokumentasjon på at bilen ble levert originalt med stigtrinn og at jeg måtte skaffe originale stoler.
Har nå skaffet bilde fra brosjyren av bilen (har fått på mail av toyota) der man ser at den er levert med stigtrinn. Holder dette som dokumentasjon? Er det normalt at man må dokumentere originale deler?
Fikk som sagt også beskjed om å skaffe original stol, den som står i nå stod i når jeg kjøpte bilen, jeg vet ikke hva slags bil den kommer fra. Kikket på lovdata (http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-1994 ... 8-018.html) og har problemer med å se hvilke paragraf som sier noe om at setet må være originalt. I følge §18-2 er alle disse datoene før bilen ble produsert, og da er den vel fritatt for dette? Betyr dette at jeg slipper å bruke penger på å få tak på nytt sete?
Einar Kalaoja skrev:Hei,
Du for medhold…….
- Sete: Siden det er 86 modell er ikke kravene så strenge, hvis sete sitter godt fast. Og de orginale festene er brukt. Er det greit.
-Stigtrinn: Du må enten fjerne festene, eller montere stigtrinnet. (På den siden hvor stigtrinnet ikke var).
Deretter bestille etterkontrolltime ved å ringe 06650.
Ta med denne mailen som dokumentasjon.
Det er så gøy å ha rett

Spesielt når regelrytterne i SV er de som har feil