TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #399167  av inzane2012

angrykid skrev:Om tre uker blir jeg å hente gamle mr2'en min hjem igjen.. :) Mitt hjerte smiler igjen etter mange år uten mr2 i hus..

Nå skal den forhåpentligvis shines og settes i stand, overhale motor slik at man forminsker oljeforbruk, og lage skikkelig lufting til motoren, slik at oljeforbruk ikke oppstår så fort. :)

Noen tips til hvor jeg kan finne tak i nye seter til bilen, eventuelt hvor de syr nye setetrekk så ville jeg vært evig takknemlig. :)
Velkommen tilbake Sture! Hyggelig å få deg tilbake til "familien" :)
du kan sjekke ut det nye resurssforumet, og mr2 forumet der, ligger mye ny info der :)
 #399173  av Scotty

celicat23 skrev:
Scotty skrev:Noen her som har tips til 55-60" TV under 12k?
http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/ ... 55pfl6606t

Grei pris.

*edit* whops... tilbud kun i dag, søndag.
etter å ha sett litt rundt tror jeg valget faller for denne.. http://www.elkjop.no/product/lyd-bilde/ ... v-60pv250n

Eneste "minus" er ikke 3D (synes det bare er slitsomt, foretrekker 2D) og kun 2 HDMI (løses enkelt med hub)
 #399204  av mr2storbrua

Yngve 1 - 0 Satans Vrangvesen :) Fikk medhold i at jeg ikke trengte å bytte til originalt sete og at jeg ikke trengte å fjerne de originale stigtrinna på LC'en.
Jeg skrev:Var innom stasjonen i Arendal for å godkjenne ombygging fra 2-seters varebil til 2-seters personbil på min Toyota Land Cruiser LJ70 (PN80153). Dette gikk i og for seg greit, men fikk beskjed om at jeg måtte skaffe dokumentasjon på at bilen ble levert originalt med stigtrinn og at jeg måtte skaffe originale stoler.

Har nå skaffet bilde fra brosjyren av bilen (har fått på mail av toyota) der man ser at den er levert med stigtrinn. Holder dette som dokumentasjon? Er det normalt at man må dokumentere originale deler?

Fikk som sagt også beskjed om å skaffe original stol, den som står i nå stod i når jeg kjøpte bilen, jeg vet ikke hva slags bil den kommer fra. Kikket på lovdata (http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-1994 ... 8-018.html) og har problemer med å se hvilke paragraf som sier noe om at setet må være originalt. I følge §18-2 er alle disse datoene før bilen ble produsert, og da er den vel fritatt for dette? Betyr dette at jeg slipper å bruke penger på å få tak på nytt sete?
Einar Kalaoja skrev:Hei,

Du for medhold…….

- Sete: Siden det er 86 modell er ikke kravene så strenge, hvis sete sitter godt fast. Og de orginale festene er brukt. Er det greit.

-Stigtrinn: Du må enten fjerne festene, eller montere stigtrinnet. (På den siden hvor stigtrinnet ikke var).

Deretter bestille etterkontrolltime ved å ringe 06650.

Ta med denne mailen som dokumentasjon.
Det er så gøy å ha rett :mrgreen: Spesielt når regelrytterne i SV er de som har feil :wink:
 #399206  av ErikG

I morra begynner endelig garasjen på Viasat4!!! Har sett første episode og det er masse toyota med i denne serien!!
 #399209  av Julebrus

Sv lager bare masse dumme regler for og stoppe alt som har med bil, og frihet å gjøre. dem vil helst ha hest og kjerre :twisted:

kommunister har aldri sagt noe riktig :mrgreen:
 #399244  av Drafter

ErikG skrev:I morra begynner endelig garasjen på Viasat4!!! Har sett første episode og det er masse toyota med i denne serien!!
ser mer frem til snobber og pappagutter på gumball3000
 #399245  av ErikG

Drafter skrev:
ErikG skrev:I morra begynner endelig garasjen på Viasat4!!! Har sett første episode og det er masse toyota med i denne serien!!
ser mer frem til snobber og pappagutter på gumball3000
Sett første episoden av gumball3000 og den ser feet ut. Gleder meg til å følge begge seriene.
 #399246  av ArildM

Erik & Mackan hadde jo en Gumball runde, passer fint å varme opp med mens dere venter på den Norske versjonen :)

Syyyyyyyyykt bra Episode av Breaking Bad i dag!
  • 1
  • 760
  • 761
  • 762
  • 763
  • 764
  • 1174