TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #403028  av harared

ArildM skrev: :shock:
Mye jobb og smi til noe slikt selv.
Hvis jeg skjønner det riktig går den på luft og ikke som en forbrenningsmotor?
 #403029  av Noxan8

celicat23 skrev:Er det mulig å få en alko-lås på visa kortet sitt? :?
max trekk kan du sette opp via banken, ellers så kan du jo låse det inne i et skap som krever at du låser opp igjenn med en IQ test, det er jo et kjent fenomen at jo mer alkohol som kommer inn, jo mer IQ går ut :mrgreen:
 #403034  av celicat23

Jeg trenger bare å huske at ting jeg har lyst på edru, som jeg har bestemt at er litt unødvendig å kjøpe, ikke nødvendigvis er livsviktig å kjøpe etter noen glass red bull&sprite&vodka :? Men men... Da er en hodetelefonforsterker på vei fra usa, og enda ett sett hodetelefoner på vei fra komplett.
 #403043  av ArildM

Rart det der gitt hehe. Pakken fra Komplett kan du jo sende i retur om du ikke vil ha den. Men det er vel noe innerst inne som kommer frem når man drikker og plutselig gir en lov til å kjøpe noe som man ikke trenger, men har lyst på :twisted:
 #403048  av mr2storbrua

inzane2012 skrev:Tidligere i sommer så blei jeg så forbanna på noen sykkelister som ikke ville bruke gang og sykkelstien som ligger rett vedsiden av veien så jeg gav dem en kjapp dusj med vindusspylerne når jeg kjørte forbi, ett par uker senere ringte politiet og fortalte at jeg var blitt anmeldt og måtte komme inn på avhør...
Var det du som "kjørte denne dumme bilen og sprøyta veske på meg"?
[youtube][/youtube]

:lol:
 #403050  av harared

Har han virkelig lagt ut det selv på youtube??
Er jo som å be om og bli hengt ut.
Hvis jeg husker rett er den vegstrekkningen i forbindelse med ferje over til Stavanger så skjønner godt folk blir forbannet hvis han ligger og lager kø...
 #403054  av Noxan8

EXS skrev:http://izismile.com/2011/11/28/race_bet ... wrong.html

lol, selv om du har rask bil så trenger man ikke være en god sjåfør :lol:

*le Klæbb :mrgreen:
 #403056  av ke25-toyoglide

Det stemmer nok at det er i forbindelse med ferje til stavanger.
Men det er ikkje sykkel og gangsti på stedet, og budskapet hans er eg heeelt enig i.
I verste fall kunne føreren blitt drapsmann. :shock:
Det er ingen problemer å kjøre forbi på den strekningen. så sant du ikkje er 90 og kjøre mopedbil.....
Då er det vel syklisten som må kjøre forbi :lol:
 #403057  av celicat23

ArildM skrev:Rart det der gitt hehe. Pakken fra Komplett kan du jo sende i retur om du ikke vil ha den. Men det er vel noe innerst inne som kommer frem når man drikker og plutselig gir en lov til å kjøpe noe som man ikke trenger, men har lyst på :twisted:
Greia er at jeg har blitt litt over middels interessert i god lyd med høretelefoner, så det har jo blitt noen innkjøp (asus xonar essence stx, ny cd-reciever, sony mdr xb700 og xb1000). Begynte å lese litt rundt og fant ut at hodetelefonforsterker skal være tingen. Helst en spl phonitor 2730 eller luxmann p-1u, som du kobler til noen audeze lcd-2, denon ah-d7000 eller hifiman he-5le. Og vips så koster hodetelefon oppsettet ditt en 20-25.000kr. Heldigvis så er jeg ikke HELT der enda, så en schiit asgard (schiit må være det kuleste firmanavnet, og de har bra humor om det http://www.schiit.com) ble bestilt etter å ha lest litt rundt. Er forholdsvis fornøyd med sony xb1000'ene (men det mangler noe i lydbilde), og har lest såpass mye positivt om beyerdynamic dt770 at jeg bestilte ett sett med 80ohm versjonen. Jeg liker at lyden er farget med litt bass, og ikke helt klinisk som f.eks. sennheiser, så jeg har klart å overbevise meg om at alt dette 10.000kr "rælet" er for jazz elskere og opera ronkere som er livredd lave frekvenser... Derfor skal jeg prøve å holde meg unna hifiklubben, for jeg vil ikke høre på denon ah-d7000 og finne ut at kanskje disse high end sakene har litt bass alikevel.. for da blir audeze lcd-2 bestilt ASAP!! :mrgreen: Og da må jeg jo bytte ut schiit asgard med schiit valhalla, for rørforsterker er jo neste steg i galskapen :lol:
 #403059  av Noxan8

celicat23 skrev:
ArildM skrev:Rart det der gitt hehe. Pakken fra Komplett kan du jo sende i retur om du ikke vil ha den. Men det er vel noe innerst inne som kommer frem når man drikker og plutselig gir en lov til å kjøpe noe som man ikke trenger, men har lyst på :twisted:
Greia er at jeg har blitt litt over middels interessert i god lyd med høretelefoner, så det har jo blitt noen innkjøp (asus xonar essence stx, ny cd-reciever, sony mdr xb700 og xb1000). Begynte å lese litt rundt og fant ut at hodetelefonforsterker skal være tingen. Helst en spl phonitor 2730 eller luxmann p-1u, som du kobler til noen audeze lcd-2, denon ah-d7000 eller hifiman he-5le. Og vips så koster hodetelefon oppsettet ditt en 20-25.000kr. Heldigvis så er jeg ikke HELT der enda, så en schiit asgard (schiit må være det kuleste firmanavnet, og de har bra humor om det http://www.schiit.com) ble bestilt etter å ha lest litt rundt. Er forholdsvis fornøyd med sony xb1000'ene (men det mangler noe i lydbilde), og har lest såpass mye positivt om beyerdynamic dt770 at jeg bestilte ett sett med 80ohm versjonen. Jeg liker at lyden er farget med litt bass, og ikke helt klinisk som f.eks. sennheiser, så jeg har klart å overbevise meg om at alt dette 10.000kr "rælet" er for jazz elskere og opera ronkere som er livredd lave frekvenser... Derfor skal jeg prøve å holde meg unna hifiklubben, for jeg vil ikke høre på denon ah-d7000 og finne ut at kanskje disse high end sakene har litt bass alikevel.. for da blir audeze lcd-2 bestilt ASAP!! :mrgreen: Og da må jeg jo bytte ut schiit asgard med schiit valhalla, for rørforsterker er jo neste steg i galskapen :lol:

å jeg trodde gresk var et vanskelig språk?
 #403062  av mr292

haha, ble mye gresk her innimellom, skal selv til å kjøpe meg headset, rundt samme prisklassen. var på besøk hos en kammerat og fikk prøve noen par.
fikk høre forskjellen med forskjellig software drivere/equalizere og det utgjorde stor forskjell.
selv med headset som f.eks "Beats by dr.dre" som har en litt for stiv pris etter min mening.
selv tror jeg at jeg ender på logitech g930 da jeg var godt fornøyd med lyden i dette også, samt at det er trådløst og kan brukes som "hørselværn" på jobb. med aktiv støydemping blir det også mere lyd, og mindre muttertrekker :P

anbefaler å prøve med software om du ikke har testet det, utrolig mye forbedring man kan få utav det altså :)
 #403065  av Julebrus

mr2storbrua skrev:
inzane2012 skrev:Tidligere i sommer så blei jeg så forbanna på noen sykkelister som ikke ville bruke gang og sykkelstien som ligger rett vedsiden av veien så jeg gav dem en kjapp dusj med vindusspylerne når jeg kjørte forbi, ett par uker senere ringte politiet og fortalte at jeg var blitt anmeldt og måtte komme inn på avhør...
Var det du som "kjørte denne dumme bilen og sprøyta veske på meg"?
[youtube][/youtube]

:lol:
Hvor mange ganger sier han, noen sprøyta på meg :lol:
Ikke pent og spytte på veien heller, noen kan trokke opp i det :evil:
 #403066  av celicat23

Har prøvd noen software DSP'er og det følger med software til asus kortet til å forandre på det ene og andre, men det forvandrer ikke grus til gull uansett. Dårlige hodetelefoner blir ikke bra av å justere litt i software'n :wink: Inntrykket så langt er at du helst skal ha 1 sett hodetelefoner til jazz/pop/opera og 1 til rap/trance osv. Men jeg hører på så mye blandet at det er ikke aktuelt å sitte bytte hodetelefoner flere ganger hver kveld, så målet er å finne ett sett som er litt den gyllene middelvei. Hadde jeg prioritert klang og vokaler så ville jeg bestilt ett av disse 10.000kr high-end greiene med en gang, men sitter med en gnagende følelse av at bassen skuffer like mye som vokalene imponerer. Men, som sagt, jeg har ikke lyst til å finne ut at jeg har feil for det blir dyrt :?

Men det er gøy... Gøy å høre på musikk du har hørt 1000 ganger og høre hvor mye bedre det høres ut, og i tilfeller høre ting du ikke visste var i musikken engang. Bare synd alt som er gøy skal være så dyrt.
  • 1
  • 783
  • 784
  • 785
  • 786
  • 787
  • 1174