TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #403079  av ArildM

SÃ¥ sant som det er sagt.
Har et Asus Xonar kort i maskina mi jeg også, kanskje den beste investeringen man kan gjøre for en PC rent lydmessig. Har et sett med Corsair SP2500 på PC, og et sett med Dynavoice F1 + Denon forsterker i resten av stua. Har vel heller holdt meg til god budsjettlyd enn å ta den helt ut :mrgreen: Meeen, ser ikke bort i fra at det kan bli litt annen lyd i stua på sikt. Har dog vært ovveraskende fornøyd med Dynavoice høyttalerene. Er bare redd for at om man først begynner å investere så går det over alle høyder :lol:
 #403082  av celicat23

Har dynavoice f-6 ex høytallere og denon pma-700ae forsterker i stua, og er fornøyd med det. Problemet er at det er alt for lytt her i huset, så jeg kan like så godt selge de :evil: Går mest i sony mdr xb700 når jeg ser film/spiller og vil ha go'lyd.
 #403088  av ArildM

Jo F6 var det jeg hadde ja :oops: Brennende opptatt av god lyd ja :lol:
Holder mer enn nok F6 høyttalerene til å få på seg naboklager ja... Skjønner sånn sett godt at du investerer i golyd med hodetelefoner :)
 #403373  av bose

Beyerdynamic DT770, hvis man er ute etter frisk "pop-lyd" men en smule hengekøye respons.. Liker de veldig godt forsåvidt, men kanskje litt for "hifi". DT250 syns jeg er supre. De spiller DØNN FLATT og nesten helt karaktèrløst, en egenskap jeg har lært å sette pris på! Der låter alt av musikksjanger dønn likt som produsent har tiltenkt under innspilling/mix og mastring
 #403374  av celicat23

Har beyerdynamic dt 770 80 ohm versjonen, og ble skikkelig skuffa rett ut av esken. Men etter en 40-50 timer spilling så har de løsnet opp. I toppen spiller de klarere enn sony xb1000, men i bunn så mangler det noe. På noen låter så forsvinner de dypeste tonene helt, så sammenlignet med xb1000 virker det som plutselig ett instrument er borte :? Men jeg har enda ikke fått hodetelefonforsterkeren, så venter med en dom over de før den er på plass. Merker at hodetelefonutgangen på forsterkerene jeg har ikke holder mål så håper de lyder bedre når dedikert forsterker er på plass.

Etter mye lesing og graving så er forøverig ultrasone pro 2900 og moon audio black dragon v2 hodetelefonkabler bestilt fra usa. Etter hva eiere av disse sier, og sammenligningene de gjør mot andre modeller, så håper jeg de er hva jeg er på jakt etter. Liker farget lyd, og er ganske fornøyd med xb1000 på mange måter, men det er noe med lyden på de som irriterer meg. Mellomtonene forsvinner litt for mye i bakgrunnen, og toppen er ikke klar nok. De er sånn close, but no cigar.. Får se hva som kommer til salgs etter hvert. Er ikke interessert i å ha flere og måtte bytte etter hvilken type musikk jeg skal høre på, så de som spiller universalt best blir behold og de andre blir å finne på bruktmarkedet.

Hvis du liker nøytral lyd så burde du sjekke ut sennheiser.
 #403380  av bose

celicat23 skrev: Er ikke interessert i å ha flere og måtte bytte etter hvilken type musikk jeg skal høre på, .
Da er nok DT250 settet for deg ;)
Flittig brukt av undertegnede i studio, og for å ha som et godt referansepunkt når jeg ute å jobber i felten..

Har enda ikke vært borti noen Sennheiser headsett som har vært av noe fornuftig kvalitet.. hvilken model sikter du til?

Vil dog ikke tro at den kabelen kommer til sette "verden i flammer" på noe som helst måte :lol:
 #403384  av celicat23

Som sagt så liker jeg litt farget lyd, så hvis du mener de er nøytrale så er de ikke for meg. DT770 hadde vært nær perfekt, bare bassen hadde strekt seg til de litt dypere frekvensene. Noe spesielt mindre bass enn det vil jeg helst ikke ha. Når det bli for analytisk og kaldt så klarer jeg ikke kose meg med musikken noe mer, da blir det bare kjedelig. Angående sennheiser så testet jeg litt forskjellige modeller for noen år siden når jeg kjøpte de første sony'ene jeg hadde, og alle var hva jeg ser på som klassisk/jazz hodetelefoner: flat stram bass og veldig veldig klare i de høye tonene. Har bare skummet igjennom hva folk skriver om hd 650, 800 osv. Er lite folk med musikk fra alle sjangere som skriver om de, og mer de som bare skal høre på pink floyd og katie melua. Selvfølgelig forenkler jeg det veldig, men du skjønner hva jeg mener :wink:

Angående kablene... Jeg ser på det sånn her: så lenge du TROR det er en forskjell, så er det ikke det. Og jeg TROR rca kablene fra hifiklubben til tusenlappen er bedre enn clas ohlson kablene jeg erstattet de med. Og jeg tror moon audio kablene er bedre enn ultrasone sine. Men det er ikke noe som er så håndfast at jeg vil påstå at det er verdt det for lydkvaliteten. Og i bunn og grunn så handler det vel bare om å skape en opplevelse for seg selv? Eksempel: Jeg kan være på soverommet og høre på anlegget sittende i kjipe gamle pultstolen med pc'n og mus/tastatur. Eller så kan jeg kjøpe en DAC med trådløs overføring, koble den til en ultrabook (eller hva disse super tynne bærbare kalles) eller ett nettbrett og styre musikken der i fra, ha anlegget i ett glass rack, og sitte henslengt i en fet liggestol. Blir musikken bedre av den grunn? Nope. Men opplevelsen av det å nyte musikken er mye bedre. Så er det opp til hver enkelt hvor mye opplevelsen er verdt i kroner og øre.
 #403399  av bose

Bassresponsen i DT770 er helt super den! Paddeflat ned til rundt 20hz, uten for form "fjortissheving" i 50-60 området.. Det jeg ikke liker med dem, er at de kanskje er litt for hypa opp i toppen...

Men ett headsett jeg absolutt skal gi en test er Audio Technica ATH-M50! Hvis det holder samme kvaliteten som alt annet jeg har prøvd av Audio Technica , så er dem nok helt konge! :)
 #403401  av celicat23

Er mange som er fornøyd med audio technica'ene, og omtalene de har fått i blader er ikke akkurat dårlige heller. Har jo blitt litt en intern spøk på head-fi og bare anbefale M50 sånn uten videre til alle som lurer på hva de skal ha :D
 #403476  av Noxan8

ja er ikke det typisk? her sitter jeg å skal bytte olje, å tror du fa*n ikke oljefilteret sitter dønn, skulle jo trodd det var sveist fast, noen tips? har forsøkt både med oljefilter tang, å den populære "dryl et skru jærn igjennom filtret å skru " metoden, men sitter like jævlig...
 #403484  av ke25-toyoglide

ikkje like kjekkt når du har kjørt skrujern igjennom det, men varme fungerer noen ganger....
spray på 5-56 og la det virke en stund.
Husk å skru det til for hånd når du skrur det på igjen, ikkje bruk verktøy.... :lol:
Litt motorolje på pakningen er også bra... :D
  • 1
  • 784
  • 785
  • 786
  • 787
  • 788
  • 1174