TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #403823  av Noxan8

nytt hovedkort koster ikke mange hundre kroner nytt uansett :P tar maks 1 time å bytte :P
 #403828  av 3rlend

har bestilt syden tur i julegave til min slave.
hun er verdens mest nysgjerrige. og jeg har røpet litt etter litt, men ikke slik at hun skulle forstå det.
så presterer jeg å si igår:

kom hit å yt din service, så skal jeg gi deg saftige detaljer om SYDENTUREN!
øya hennes bare : :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
skulle si julegaven :x

der var den julegleden over :roll:
 #403829  av inzane2012

fy faen så bra :) kan tenke meg du følte deg skikkelig lur rett etterpå :P
Noxan8 skrev:nytt hovedkort koster ikke mange hundre kroner nytt uansett :P tar maks 1 time å bytte :P
var ikke akkurat gratis det nye hk'et mitt da, http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=637958... og er heller ikke verdens letteste jobb å bytte det nå da jeg må skru av cpu kjøleren, av igjen med skjermkortet og kave med di forbanna kablane fra PSU'n fordi kabinettet mitt er så lite :(
 #403837  av Noxan8

inzane2012 skrev:fy faen så bra :) kan tenke meg du følte deg skikkelig lur rett etterpå :P
Noxan8 skrev:nytt hovedkort koster ikke mange hundre kroner nytt uansett :P tar maks 1 time å bytte :P
var ikke akkurat gratis det nye hk'et mitt da, http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=637958... og er heller ikke verdens letteste jobb å bytte det nå da jeg må skru av cpu kjøleren, av igjen med skjermkortet og kave med di forbanna kablane fra PSU'n fordi kabinettet mitt er så lite :(

nok exempel på at høyere makter legger en varm, dampende ruke på hue til folk som går for amd :P intel ftw :mrgreen:
 #403841  av inzane2012

Nå har problemene mine veldig lite med at jeg har amd socket på hovedkortet isteden for intel socket...

btw, en intel sixcore koster jo ca 3tusen mer enn min X6 prosessor, så da gikk jeg for den... eneste jeg har å klage på den er at stock kjøleren bråker SOM FAEN, så måtte bytte til en annen kjøler som ikke hørtes ut som en støvsuger....
 #403862  av Acidron

I dag tippa triptelleren på Carinan 300 000km :D

Vil den klare det dobbelte trur dere?
 #403866  av Noxan8

Acidron skrev:I dag tippa triptelleren på Carinan 300 000km :D

Vil den klare det dobbelte trur dere?

+1
 #403868  av ArildM

Som sagt, sett på rett settings i BIOS så er problemet løst.
De fleste hovedkort forutsetter at du setter brikkene parvis (les manualen). De fleste nyere hovedkort jeg har montert på i det siste vil dette i praksis si at man monterer brikkene i port 2 og port 4 for å få dual channel ytelse. Enkelte bruker også port 1 og port 3.

Er ikke så mye tweaking som skal til før du har fått ting rett, og inn i BIOS må du får å få dette til. Alt står forklart i manualen til hovedkortet. Merkelig det med minnekortslotten, aldri sett en slik som har vært løs, og jeg har sett mye igjennom tidene.

Uansett ikke noe problem om du kan bruke port 2 + 4.

Sjekk også at det er satt på viftekontrollering i BIOS, dette gjør at viftene voltreguleres etter temperatur på CPU. Setter du disse i silent mode vil CPU viften og tilhørende temperaturregulerte chassisvifter bli mye mer støysvake enn om du ikke regulerer etter temp.

BTW en Carina E er jo en evighetsmaskin om den stelles med rett, lengste jeg har sett en sånn bil har gått in real life er 800'000, og den var "still going strong" føltes helt fin og tight ut å kjøre :)
 #403905  av ArildM

Fikk melding i fra Tollpost i dag. Første dato de kan levere rattet fra Driftworks er 21.12.12, men det påløper lagerleie hver dag fra 19.12.12 på 86,- kroner siden JEG ikke har vært tilgjengelig for utlevering innen da. WHAAAAT? :shock:
Siden de ikke kan levere rattet innen rimelig tid, så må JEG betale for lagerleie? Kan ikke gå an... Å avtale annet utleveringssted (feks jobb der jeg er hver dag fra 09-19 for tiden og er eneste sted jeg kan ta i mot varene på), var heller IKKE mulig i følge nettsidene deres. Får ta en MEEGET oppgitt telefon til de i morgen å håpe at de virkelig ikke er så firkantede som det nå i utgangspunktet ser ut som... I så fall stinker det fantastisk kundeservice.
 #403908  av Mr_Storbrua

regner med det bare er en skriveleif.. meg du må da mene i 2011, og ikke 2012...??
  • 1
  • 787
  • 788
  • 789
  • 790
  • 791
  • 1174