Legg innLagt inn:31 mar 2006 20:56
med en vanlig lambdasonde er man jo langt over grensen for mager blanding under høyt turbotrykk før sensoren i det hele tatt viser noe annet enn maks rik blanding. En slik sensor har et følsomhetsområde som er godt utenfor det området som er interessant ved full gass og høy belastning
Men men, litt til topic, en td06 er jo en turbo med mye potensiale og ved 1.0 bar trykk lever man i grensen av hva orginalt bensinsystem klarer å levere, turboen gir en del høyere effekt enn hva en ct26 turbo gjør ved det samme trykket.. Men jeg har sett en del tilfeller av at amerikanere kjører ca 0.7 bar på turboen med helt orginal bensin/ecu på MR2 så jeg ville ikke ha kjørt noe mer enn 0.8 uten å ha en bredbåndslambda som forteller om motoren går magert ved høyere turtall. En annen ting, selv om man sjekker blandingen med bredbåndslambda så vet man jeg fremdeles ikke hvordan tenningspunktet fungerer med den økte luftmengden..

Men men, litt til topic, en td06 er jo en turbo med mye potensiale og ved 1.0 bar trykk lever man i grensen av hva orginalt bensinsystem klarer å levere, turboen gir en del høyere effekt enn hva en ct26 turbo gjør ved det samme trykket.. Men jeg har sett en del tilfeller av at amerikanere kjører ca 0.7 bar på turboen med helt orginal bensin/ecu på MR2 så jeg ville ikke ha kjørt noe mer enn 0.8 uten å ha en bredbåndslambda som forteller om motoren går magert ved høyere turtall. En annen ting, selv om man sjekker blandingen med bredbåndslambda så vet man jeg fremdeles ikke hvordan tenningspunktet fungerer med den økte luftmengden..