Side 9 av 18

Legg innLagt inn:05 feb 2007 16:31
av Magne
endelig noen som utfører NA trimming på 3SGE motoren! :D

Stilig! Jeg følger med Carina!

Jeg regna nesten med du kom til å bytte felger, du var "litt" oppgitt over at så mange hadde skaffet seg samme felger som deg. :)

Legg innLagt inn:05 feb 2007 20:29
av Neemi
Hvor langt tenker du å tøye strikken med tanke på kammer? (grader, løft? osv) Noen spesiell grunn til at du ser ut til å ha valgt nettopp HKS fremfor f.eks JUN eller Toda?
Eksakt hvor mye vet jeg ikke helt enda, jeg vil gjerne ha en bil som er kjørbar til daglig også.
Vi har jo pratet litt om dette her du og jeg, så kunnskapsnivået øker sakte men sikkert :)
HKS fremfor noe annet har jeg ikke bestemt meg for enda, det er flere muligheter, så langt er det de jeg har kikket på.
Personlig tror jeg ikke jeg ville bytta pumpe til walbro så lenge du tenker å holde deg til NA. Den trengs ikke til effektnivået, bråker endel mer enn den orginale, og ikke minst koster ca. en tusenlapp som du heller kan legge inn i andre ting.
Årsaken til at pumpen byttes er fordi det meste av motor og bil skal fra hverandre, og da synes jeg den er grei å bytte i samme slengen ettersom jeg slipper betale noe for den Walbropumpa ;)
Ser og at du skriver "bytte stabstag bak" men ikke nevner noe om foran?
Tja....de stagene ja....hva heter de egentlig? Det undret vi oss over. For de som lurer så er de som sitter nederst under motoren som gjerne ruster.
De skal da bare byttes i nye originale som ikke er rustet ihjel :lol:

Legg innLagt inn:05 feb 2007 20:31
av Neemi
BrennaRacing skrev:Skal du ha nye felger igjen? eller skulle du bare bytte ut bakfelgene for å få mer riktig innpress??
Litt av svaret kommer her:
Jeg regna nesten med du kom til å bytte felger, du var "litt" oppgitt over at så mange hadde skaffet seg samme felger som deg.
Er helt feil innpress på de og jeg vil ha noe som ikke alle andre har :)

Hvilken eksos skal du ha da??
Det har jeg ikke kikket noe særlig på enda.
Forslag?

Legg innLagt inn:05 feb 2007 20:34
av Neemi
Det der blir dyrt visst du ikke har bekjentskaper
Det gjør det nok :)
Har noen ting liggende fra før av og har heldigvis noe bekjentskaper, så litt billigere blir det jo.
Men regner med at det kommer til å koste ja.
inzane2012 skrev:her må du huske på å holde oss gti folk oppdatert:)
sitter selv å vurderer ting jeg kan gjøre for å få noen fler hester ut av motoren, så alt du gjør må nøye noteres så vi andre med gti kan lære litt og komme på nye ting vi kan gjøre:)

ellers masse kudos for en flott bil:)
Takk :)
Det skal jeg gjøre, ble faktisk litt inspirert av at det dukket opp andre tråder om temaet, for jeg har lenge tenkt på det men liksom aldri fått kommet i gang med noe konkret før nå.

Legg innLagt inn:05 feb 2007 20:38
av BrennaRacing
Ferrita eksos...Eller er en kar som bygde eksos for Ferrita før som har begynt for seg selv...Jeg kjøpte eksos hos han rett før jul...Han bygger rett på bilen..2,25" fra cat`en, og 3,5" enderør på hver side.. Holder til i Porsgrunn...Jeg er hvertfall veldig fornøyd med både lyd, pris og utseende...Bråker akkurat passe :)

Prosjektet er påbegynt

Legg innLagt inn:05 mar 2007 05:50
av Neemi
Da har jeg satt i gang demonteringen av toppen for så å etterhvert få ut motoren.
Med tanke på høyde under taket i verkstedet, og det at jeg etterpå ikke har noe motorstativ tilgjengelig, så fant jeg ut at det var greit å plukke av så mye om mulig nå,

Legg innLagt inn:05 mar 2007 06:13
av Neemi
Kanskje ikke alt som er like spennende for alle her, men forhåpentligvis er det noen som er like ferske som meg som synes det er greit å se hvordan ting ser ut i bilder og :)

Legg innLagt inn:05 mar 2007 06:27
av Neemi
Det er herved slått fast at lille blå er en jentebil :lol:
Rosa dyser dere!

Legg innLagt inn:05 mar 2007 21:43
av Mr2Even
Bra! Jeg skal følge med.. :shock: :lol: Men denne motoren har forresten Acis ikke T-vis..

Legg innLagt inn:05 mar 2007 21:49
av Magne
Mr2Even skrev:Bra! Jeg skal følge med.. :shock: :lol: Men denne motoren har forresten Acis ikke T-vis..
ja og hva pokker er di spjeldene til?
De åpner liksom tilgang til luft fra et lite "lager" med luft fra den boksen på innsugsmanifolden... men whatsthepoint?

Legg innLagt inn:05 mar 2007 22:46
av Neemi
Magne skrev:
Mr2Even skrev:Bra! Jeg skal følge med.. :shock: :lol: Men denne motoren har forresten Acis ikke T-vis..
ja og hva pokker er di spjeldene til?
De åpner liksom tilgang til luft fra et lite "lager" med luft fra den boksen på innsugsmanifolden... men whatsthepoint?
Se der ja.....lærer stadig noe nytt.
Litt info om T-vis finnes her:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... light=tvis

Der ligger og en link til en side som viser forskjellene på de to.
Skal prøve å lese og forstå en dag jeg finnes mer opplagt :)

Legg innLagt inn:06 mar 2007 00:00
av Mr2Even
Magne skrev:
Mr2Even skrev:Bra! Jeg skal følge med.. :shock: :lol: Men denne motoren har forresten Acis ikke T-vis..
ja og hva pokker er di spjeldene til?
De åpner liksom tilgang til luft fra et lite "lager" med luft fra den boksen på innsugsmanifolden... men whatsthepoint?
Luftgjennomstrømningen blir anderledes. Bedre flyt av luft til sylindrene. Mer optimalt ved de spesifikke turtall.

Legg innLagt inn:16 mar 2007 22:22
av Neemi
Det har skjedd litt mer, men ting tar altfor lang tid da jeg har fullt opp med vanlig jobb og den frivillige stillingen som fotballtrener om dagen.

Har ihvertfall fått av toppdekselet, eksosen, eksosmanifolden (phuuu) og resten av innsuget samt fuelrailet, så nå gjenstår det å få skrudd løs de siste løse deler, få ned bakstillingen og ut motoren før moroa begynner.

Tusen takk til Bjørnar og Andreas for store sterke armer som kom godt med på harde eksosbolter :)

Legg innLagt inn:16 mar 2007 22:26
av Neemi
Kom på et par andre ting som er gjort og men som jeg ikke har bilder av.

Fronten er plukket av for ny lakkering, og bilen er tømt for kjølevæske, girolje og motorolje.

Legg innLagt inn:17 mar 2007 00:26
av mr2cato
Blir bra dette.
Har du deleliste over hva du har tenkt å handle til N/A'en?

Hold oss oppdatert med bilder og tekst :D