Legg innLagt inn:18 jun 2007 21:41
Det var såpass ja
Jaja du kan nå hvertfall være glad du ikke stresset mer med det før du dro, og heller tok starleten
Håper du slipper "billig" unna.


Toyota Sportscar - Owners Group Norway
http://www.ts-ogn.no/phpBB3/
Anders gullstein skrev:Hvor mange grader er den nye kammen da? HKS kam eller?De "nye" er 304 inn og 288 ut, begge med 10.0mm løft.
Larsen skrev:Var bra forskjell der ja.Men min var ikke orginal... For å få opp kompresjonen er både topp og blokk høvla av litt + 0.8mm toppakning. I tillegg sto det kammer med mere løft i. Så den er/var definitivt ikke noe "non interference" lengre.
Mener den orginale 4age motoren er "non interference" mellom ventilene og stempelet, så er kanskje det som har reddet den?
Anders gullstein skrev:Brukbare trimmkammer det ja. MHva må til av modding for å få slike trimkammer til å funke da? Jeg har tenkt på den mildeste trimkammen til min egen, 256 grader'n.Reint mekanisk er det minimum med andre ventilfjører og shimless/shim-under bucket konvertering. Har og en liten følelse av at muligens rampen der loben passerer må masseres litt med fres og muligens forsenking av nedre feste til ventilfjørene for å få nok bevegelsesmulighet uten at fjørene bunner. Vet ikke sikkert før jeg har sett nærmere på det.