Siste dagen på ACR i sommer fikk jeg en liten brann i motorrommet. Isolasjonen på en jordingskabel fra torpedoen til toppen og den nye speedometerwiren hadde tatt fyr av alle ting. Etter litt hæktisk tenking fikk jeg å en kompis slukket brannen med vann som lå inni nå dekk som ligger i avkjøringssonene på banen.
Lurte fælt på hvorfor dette hadde tatt fyr, hadde vell ikke kjørt så fort at det ble for mye friksjon inni speedometerwiren?
Men tilbake i depoet kunne jeg konstatere en eksoslekkasje ved turboen. Hadde blåst pakkningen mellom turbo og manifoild. Så da fikk eksosen en fin, varm stråle til å sette fyr på ting..
Kjørte forøvrig 50mil hjem med denne lekkasjen uten problemer.
Skulle videre på MC tur til england og så rett på jobb, så bilen ble bare stående parkert slik noen uker.
Samtidlig som jeg byttet til nye eksos pakkninger i stål, byttet jeg også olje slanger til turboen. Kjøpte Earl`s AN koblinger og slanger, T4 olje flenser, og flens med overgang til AN til oljereturen på blokka.

Vises godt hvor lekkasjen var
