TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Kjennskap til K.S Gill som selger MR2.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #244054  av Stølen

Nå begynner virkelig ting å skje her..! Hadde ikke drømt om å få med Gill-gutta inn på forumet her, men det er jo uten tvil det beste som kunne skjedd. Nå får han/de sjanse til å snakke direkte med hele MR2/Celica-miljøet i Norge, og vi kan komme med rettelser og råd for å gjøre hans ekspertise bedre.

Jeg var aldri i tvil om at Gill var en redelig fyr, men jeg håper likevel at han ikke nøler med behandlingen av min sak (1992-1995 saken), slik at han sender et bra signal til resten av gjengen her.

Tror nok at de pengene han må betale meg i mellomlegg, vil han få tilbake i mente gjennom fornøyde kunder som kanskje betaler litt ekstra for å få hans service. :wink:

#244170  av marlboro1310

Dette høres da veldig bra ut...viktig å gjenopprette tillit etter en blender,og at han er interessert i å betale tilbake samt innhente informasjon viser at han faktisk er seriøs...

Det er bra,det var derimot ikke han jeg kjøpte bil av...ser jeg han igjen,ryker jeg inn forr en lengre periode.. :evil:
 #244244  av Stølen

Har faktisk gjort den tabben å kjøpe bil av T.G en gang, det var en MYE kjipere opplevelse... rimelig hoven type.

Fikk trøbbel med bremsene på bilen i dag, venstre kaliper foran hang seg opp etter å ha stått i helga. Ringte Gill, og ble enig om å ta det på nærmeste rimelige verksted og sende han regninga iflg. garantien...

Lett som en plett! 8)

#244253  av injee

Hvor lang garanti fikk du av Gill?
Jeg var i samtale med han om kjøp av en bil. Da sa han at han gav vanligvis 1mnd garanti. Og da jeg forklarte han at dette var litt uintressant for meg, pga jeg er så mye på reis - at iløpet av 1mnd ville jeg ikke fått brukt bilen så mye at det ikke ville vært til hjelp om det skulle dukket opp noe.
Dette var standard hos han.
 #244261  av Stølen

Når jeg begynte forhandlingene om kjøp med han i mars reklamerte han med 1 års garanti på hjemmesidene. Dette dobbeltsjekket jeg med han da jeg til slutt kjøpte Toyotaen, så på min bil er det ett års garanti.

Mulig at han har regnet litt på saker og ting etter mitt kjøp, da jeg fra dag en har vært klar på hva jeg har krav på, og allerede har han bestilt tåkelys, ny spylervæskemotor og annet småfiks... Kanskje han revurderte garantien etter meg..? :lol:

Kommer kanskje an på den enkelte bil...

#244280  av injee

Kan hende han har vurdert dette på nytt ja. :-) Men sa riktig nok at han aldri hadde gitt mer enn 1mnd, og eventuelle som sa noe annet hadde misforstått. Så da er du sikkert den eneste, hehe. :-)

#244482  av mr2cato

Gill har slått til igjen :D

http://www.gatebil.no/index.php?objecti ... pageid=142

I følge Gill har Peugeot fått en ny bilmodell i sitt sortement :P
Å jeg så har vært så dum å alltid trodd det var Honda så lagte Prelude :lol:

hehe

Hva blir det neste? :P

#244485  av Andy_Celica

mr2cato skrev:Gill har slått til igjen :D

http://www.gatebil.no/index.php?objecti ... pageid=142

I følge Gill har Peugeot fått en ny bilmodell i sitt sortement :P
Å jeg så har vært så dum å alltid trodd det var Honda så lagte Prelude :lol:

hehe

Hva blir det neste? :P
HEHE :lol:

Skulle nesten bedt han om å skaffe den og når han da leverte en honda prelude så sier du at det ikke var avtalen og du ikke skal ha bilen :D
 #250595  av Batista

Jeg har kjøpt meg en MR2 hos Gill som jeg er veldig fornøyd med! :D
Men når det var på tide med skilter på bil så måtte jeg skaffe meg TUV papirer til min import bil. Dette skulle jeg få Gill til og bestille for meg til min bil. Først så hørtes han ut som en grei kar som var villig til og hjelpe meg med dette. Ba meg sende han et kopi av det tyske vogn korte. Som jeg gjorde får ca 4uker siden nå. Han selv mente jeg skulle få TUV papirene før den 22juni. Fikk dem ikke. :(
Så jeg måtte bestille meg en ny time som jeg fikk i 6juli
og sa til han, da håper jeg de papirene kommer før den 6juli da!
Ringte han en uke før timen, da fikk jeg beskjed av han at de skulle vist komme inn Torsdag 28juni / Fredag 29juni. Så jeg ringte han på torsdag 28juni, men da sa han de kommer på mandag 2juli som han hadde fått beskjed fra toyota eller no! :?
Ringte han på mobilen på mandag og men da hadde han slått av tlf eller no, :? Ringte han også på hustlf men der var det ingen som tok tlf... :?
Det varte i hele kvelden så jeg ga opp. Prøvde og ringe han i dag 3juli da hadde han mobilen på men han tok den ikke. Prøvde igjen litt senere, men da var tlf hans plutselig slått av igjen.. :? :(
Så jeg ringte Toyota Norge AS får og bestille dem selv og spurte hvor lang tid det tar for at sånne papirer kommer? Fikk som svar at det tok 1uke minst. :shock:
Så jeg skjønte det måtte være no tull her med Gill og det han sa til meg. Spesielt etter at han ikke tar tlf lenger når jeg ringer han! :?

Min konklusjon: Han er ikke veldig flink med kundene sine.
Og kjøper dere hos Gill så husk på alle papirer som du trenger. Før du gir han no penger så bør dette være i hånda de når du får bilen, før du kan stole på han.
Han hjalp ikke meg med mine TUV papirer! :(

#250599  av GhostRider88

så utrolig kjipt når slikt skjer. Nå er jo sønnen til Gill medlem er på forumet så kanskje han kan skrive hva som har skjedd. Håper det ordner seg.

(dette hjelper ikke akkurat på et fra før dårlig rykte for Gill)

Skal ikke påstå noe her, men for meg virker det som Gill ikke får tak i papirene og av den grunnen ungår å ta tlf når du ringer.... Smålig spør du meg. Håper han har en god forklaring,.

#250638  av sindrejl

du trenger ikke tüv papirer, bare bull. bilen din er jo E-merket!? altså skal være nok å ha gamle vognkortet, eksportpapirene, papirer på moms betalt og co2 papirer. Så viser du den på en drop-in time (bare stille opp i kø utenfor BT etter klokka 12 så tar dem bilen med en gang).

er ikke bilen importert fra tyskland/sveits da?

#250666  av paalw

sindrejl skrev:du trenger ikke tüv papirer, bare bull. bilen din er jo E-merket!? altså skal være nok å ha gamle vognkortet, eksportpapirene, papirer på moms betalt og co2 papirer. Så viser du den på en drop-in time (bare stille opp i kø utenfor BT etter klokka 12 så tar dem bilen med en gang).

Min bil var ikke "E-merket", jeg importerte fra sveits. Vet ikke hvor denne merkingen skal stå men de fant ikke det på biltilsynet ihvertfall.

#250684  av sindrejl

paalw skrev:
sindrejl skrev:du trenger ikke tüv papirer, bare bull. bilen din er jo E-merket!? altså skal være nok å ha gamle vognkortet, eksportpapirene, papirer på moms betalt og co2 papirer. Så viser du den på en drop-in time (bare stille opp i kø utenfor BT etter klokka 12 så tar dem bilen med en gang).

Min bil var ikke "E-merket", jeg importerte fra sveits. Vet ikke hvor denne merkingen skal stå men de fant ikke det på biltilsynet ihvertfall.
står i godkjenningspapirene, "e-merket" er ikke noe hokus pokus, betyr bare at den er europa-godkjent og trenger derfor ikke noe mer styr for å få den godkjent i norge. min ble godkjent på 15min.. også importert fra sveits.

#250742  av CelicaTurbo

Gjelder ikke E-merkingen kun 96 og nyere biler da? ;)

#250760  av Batista

Fikk bare beskjed fra biltilsynet at bilen min trengte TUV papirer for og få den reg, siden det er en 93mod!! :?

Hvor ny bilen må være det husker jeg ikke, sikkert fra 96 oppover skal man vel slippe de papirene...! :?
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10