TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Gt-4-Ever's CS2158

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #320816  av Gt-4-Ever

Var å skrudde litt bil igår.
Byttet bremseband m/div (v.b) da hjulet hang fast pga slite deler.
Byttet også olje på gearkasse og diff.

Bestilt viftereim idag, så når den kommer skal både vifte og servoreim skiftes.

Ting tar tid...,men har ihvertfall fått gjort mye vedlikehold.
Alt av olje er byttet,kjøleveske,luftfilter,oljefilter,bremsevæske. Pluss diverseslitedeler.

Venter fortsatt på spacere..
Må også kjøpe sommerdekk snart, bare 1 mnd til mai.
 #322879  av Gt-4-Ever

sommerdekk på felg.
Vedlegg
210420092617.jpg
210420092617.jpg (347.18 kiB) Vist 4202 ganger
 #322881  av Gt-4-Ever

Eu-kontroll tatt idag. Ingen feil. :)
 #322943  av Gt-4-Ever

:D bilen med sommerdekk på.
Vedlegg
210420092619-001.jpg
210420092619-001.jpg (282.95 kiB) Vist 4206 ganger
 #322953  av Daniel HS

Hva dim og innpress er det? Ser bra ut, men kunne trenge noen spacere ser det ut som... :wink:
 #322975  av Gt-4-Ever

Mener det er et35. Venter på spacere ja. Håper di kommer snart. 25mm h&r. :)

Skulle kanskje hatt breier felger, menemen...

Med 25mm bak og kanskje noen spacere med 5-10mm forran blir det forhåpentligvis bra. :)
 #323006  av Daniel HS

Gt-4-Ever skrev:Mener det er et35. Venter på spacere ja. Håper di kommer snart. 25mm h&r. :)

Skulle kanskje hatt breier felger, menemen...

Med 25mm bak og kanskje noen spacere med 5-10mm forran blir det forhåpentligvis bra. :)
Det felgsettet jeg bruker til herjing/bane har ET 35 med noen 215.45R17 dekk, og 25mm spacing bak. Passer nesten perfekt! Men kunne vært litt lenger ute i buene fremme.

Skal du ha spacere fremme må du passe på et par ting. Husk at dersom du bare bruker spacere som fungerer som en "skive" må du ha nok gjenger igjen slik at du får skrudd felgene godt fast. Evt får du gå for skrudde spacere, men da må du fort opp i 15mm +, og i tillegg sjekke at felgene kan brukes på slike spacere (plass til muttrene til spacerne).
 #323132  av Gt-4-Ever

Høres bra ut at det bygger nesten helt ut. :) Har 215 45 17 dekk på mine også. Har hatt 5 mm spacere før (kun skive) det gikk bra ihvertfall. Hadde håpet det skulle gå med 1cm da blir det perfekt. Får ta å måle før jeg bestiller. blir ihvertfall konge når jeg får spacerne bak. :D

Noen som orker å poste "how to" m/bilder for fjerning av egr? Gjerne hvordan og hva man trenger for å fjerne kullfiltrert også. :)
 #323164  av Stian AB

Gt-4-Ever skrev:Høres bra ut at det bygger nesten helt ut. :) Har 215 45 17 dekk på mine også. Har hatt 5 mm spacere før (kun skive) det gikk bra ihvertfall. Hadde håpet det skulle gå med 1cm da blir det perfekt. Får ta å måle før jeg bestiller. blir ihvertfall konge når jeg får spacerne bak. :D

Noen som orker å poste "how to" m/bilder for fjerning av egr? Gjerne hvordan og hva man trenger for å fjerne kullfiltrert også. :)
En sånn "how to" post hadde vært midt i blinken ja, for skal fjerne det samma selv.
 #323182  av Haugrud

1: Få tak i egr block-off plater (en her på forumet som selger)
2: Fjern Intercooler
3: skru av egr, er festet på toppen med to skruer, og på innsuget med to skruer.
4: Monter block-off plater, gjerne med nye pakninger
5: Blend vakuumslanger, er to slanger som på blendes.
6: monter intercooler.

Good to go :)
 #323183  av Haugrud

Celica_st185 heter han som selger platene..200kr :)
 #323826  av Gt-4-Ever

Bestilt litt godsaker fra ebay: :D

HKS Dumpventil (Litt usikker på om det er replica pga prisen, men duger nok uansett)
K&N Luftfilter

Kommer på ca 1700,- tilsammen. 8)

Utrolig hva penger man kan spare av å kjøpe der kontra Norge. :shock:

Håper da at alt passer, står ihvertfall det på ebay.
 #323827  av Gt-4-Ever

Gjenstående kjøp i prioritert rekkefølge når penger blir tilgjengelig:

1. 3.veis komp. sett (Vibe)
1. Ratt og nav (momo)
2. Eksosanlegg (mongoose)
3. Fmic
4. Materiell for flytting av batteri, fjerne egr og kullfilter.
5. BC
 #323835  av Daniel HS

Jeg har en HKS Replica dump, er ikke veeeeldig fornøyd... Men fortell hvordan din blir da.. :)
 #323847  av Stian AB

Daniel HS skrev:Jeg har en HKS Replica dump, er ikke veeeeldig fornøyd... Men fortell hvordan din blir da.. :)
HKS replica dump her også, funker bedre enn mange andre jeg har prøvd. men den råeste lyden jeg har hatt i bilen var når jeg prøvde en collins dump fra kollevold..fy faen for en rå lyd, bare synd den slapp ut så mye luft at bilen kvelte seg altfor ofte:P den dumpen var litt merkelig, for når bilen var kald lagde dumpen "tynn" pingle lyd lenge..men når jeg hadde kjørt med den nesten et par mil kom plutselig grom lyden fram :D
nok om det, hks replica dump har sikkert samma lyd som en ekte hks..
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 14