TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 150 i 80 sone

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #307786  av sindrejl

dæven ble "litt" forbannet når jeg leser dette: http://www.adressa.no/nyheter/nordtrond ... 193441.ece

Og ser straffen han fikk, så ser du hva du fikk.. HVA ER DET SOM SKJER MED DETTE PISSLANDET DA!?

Her slapp han unna 60timers samfunsstraff for fyllekjøring, slått og skallet ned kjæresten sin, mishandlet en fyr, robba ham for 1400kr og rispet samme mannen med kniv.
 #307801  av inzane2012

Retten legger vekt på at saken har klare tegn til mishandling og at fornærmede må ha opplevd situasjonen som skremmende.

22-årigen dømmes til samfunnsstraff i 60 timer. Dette inkluderer flere tiltalepunkter. Han ble blant annet dømt for å ha slått og skallet ned sin kjæreste, samt for fyllekjøring.

Hans far dømmes til 30 timers samfunnsstraff for mishandlingen.
fy faen så latterlig...blir så jævlig forbanna, og her mister folk lappen i nesten 2 år og får fengsels straff for å ha kjørt litt for fort på en øde vei midt på natta, mens disse to kukskallene (unnskyld språket) slipper unna med ett klask på neven!
 #307815  av ina

det er ikke alt det er like srtig å vite altså, men hvis jeg mot formodning skulle finni på no sånt så veit jeg jo da at jeg ensten får mindre straff en jeg gjorde når jeg kjørte for fort... er no piss at det går ann.. håper saken blir anket eller no og at de 2 får masse mer og høyere straff!!!!
 #307817  av ina

Gt4WRC skrev:Nå har jeg vært i retten.

Forslag til dom var 24dager fengsel og 19 mnd uten lappen. Jeg hadde med advokaten i retten, og han kom med mange gode innspill til hvorfor jeg burde få "billigere" straff, men dette hjalp ikke. Jeg ble dømt til 19mnd tap av førerkort og 24 dager fengsel. ELENDIG! Vet ennå ikke når jeg skal sone straffen. Kan få så lite som 2 ukers varsel, og det er jo noe dritt med tanke på jobben. Ikke spesielt happy nå gitt...
godtok du dette??
 #307828  av Gt4WRC

Fikk 3 valg... godta dommen, betenkningstid eller anke. Jeg valgte betenkningstid. Tror ikke jeg har mye å hente på å anke saken.. blir mye advokatkostnader, og eventuelt bare 4-6 dager å hente på fengselstraff. Tror ikke jeg hadde fått noe bedre enn det. Kan jo også bli værre utfall. De ga meg ikke rabatt for hverken uforbeholden tilståelse på stedet eller feil angående elg-skilt. Rimelig frustrert nå :(
 #307844  av ina

Gt4WRC skrev:Fikk 3 valg... godta dommen, betenkningstid eller anke. Jeg valgte betenkningstid. Tror ikke jeg har mye å hente på å anke saken.. blir mye advokatkostnader, og eventuelt bare 4-6 dager å hente på fengselstraff. Tror ikke jeg hadde fått noe bedre enn det. Kan jo også bli værre utfall. De ga meg ikke rabatt for hverken uforbeholden tilståelse på stedet eller feil angående elg-skilt. Rimelig frustrert nå :(
det skjønner jeg!! hva med rabatt pga likebehandling, med den andre saken dere hadde? er vist vanskelig å få igjennom noe som helt når det gjelder dissa sakene, tror du må være veldig kjent hos politiet eller no:P
er jo seff begrensa hvor mye penger man gidder å bruke på dette også...
 #307853  av Gt4WRC

Jeg er absolutt ikke en kjenning hos politiet nei. Ikke tidligere straffedømt, og har heller ingen prikker på førerkortet. Tror det de ville gjøre var å sette et eksempel av meg for å "skremme" andre fra å kjøre så fort. Råd fra meg: har noen kjørt så fort, IKKE stopp. Hjelper tydligvis ikke å gjøre som de vil virker det som. Heller ikke å tilstå, har ingenting å tjene på det heller. Tar nok en stund før jeg kommer meg over skuffelsen fra tingretten. Det eneste positive er at jeg sikkert får fagbrev som snekker etter å ha spikret paller i 24 dager? :)
 #307854  av mr2storbrua

Er vel faktisk sånn at du ikke får strengere straff enn groveste fartsovertredelse dersom du prøver å stikke av fra politiet. Så om vinteren når veien er salta og skiltet er skikkelig tilgriset kan vel dette faktisk lønne seg.
 #308707  av Gt4WRC

gutta på jobben har illustrert litt
Vedlegg
SUSELADD.JPG
SUSELADD.JPG (131.07 kiB) Vist 1443 ganger
SUSELADD3.JPG
SUSELADD3.JPG (132.67 kiB) Vist 1421 ganger
 #308710  av JK86

[quote="Gt4WRC"]Jeg er absolutt ikke en kjenning hos politiet nei. Ikke tidligere straffedømt, og har heller ingen prikker på førerkortet. Tror det de ville gjøre var å sette et eksempel av meg for å "skremme" andre fra å kjøre så fort.

akkurat det samme sa de til meg da jeg mista lappen første gangen.
 #308733  av sindrejl

haha helt fantastisk tegnet :D
 #308749  av ina

Gt4WRC skrev:Denne gutten skaper overskrifter...

http://www.bygdeposten.no/ovreeiker/article3955341.ece

:(
blitt skikkelig kjendis du:P haha...
rettsystemet i norge er no skikkelig dritt.. her kommer vi å miste lappen for å kjøre litt for fort, og hvis jeg står aleine i byn på en fredags natt i 5 min stopper, sorry men..., 2 svartinger, pirat-taxi og spør om jeg vil sitte på og ender samtalen og sier på en sleskete måte at de kan kjøre meg hjem gratis.. kunne ikke disse blitt tatt i steden??? eller de smekke menneskene som stjeler pengene mine, bank kortet, buss kortet, studen beviset og treningskortet mitt, og lightere fra lomma mi..
 #308751  av Zepticon

Gt4WRC skrev:elendig rettsystem i norge :(
Fordi du måtte i fengsel fordi du brøt loven?
Du kjører ikke i 150 uten å være klar over det, du veit hvilke strafferammer det har, så slutt å syt over at du får som fortjent.

Greit ting ikke er som dem skal men de argumentsrekkene som føres av enkelte holder ikke mål i det hele tatt...
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 22