TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MK3 supra 2JZ prosjekt

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #375755  av thomas_ja27

har nå vært ute å testkjørt 2jzn :)
fant meg noen vinterdekk og oppsøkte nærmeste tunnel :P
Den drar meget godt på lavt turtall men syns det virker som turbo nr 2 aldrig slår inn :( fikk liksom et nykk i bilen når jeg kom over 4000 omdreininger, så må være noe i styringen til turboene som ikke fungerer. får se om jeg finner ut av dette i morgen :?
 #375801  av tojo

thomas_ja27 skrev:Fant ut av turboproblemet :-) var bare en slange som hadde hoppet av. Ble jaggu noe bedre drag nå ja :-)
:D Sup(erb)ra :D ble rene julaften på forskudd kan jeg tenke meg. Noen vidre planer før våren å "premieren" m/2JZ på ACR ?
 #375836  av thomas_ja27

tojo skrev: :D Sup(erb)ra :D ble rene julaften på forskudd kan jeg tenke meg. Noen vidre planer før våren å "premieren" m/2JZ på ACR ?
Ja ble kjempegreier, hehe kan si at dette blir julegaven til meg selv i år :-)
Det som skal tas i vinter er:
sikkelige coilovers, polyforinger i for og bakstilling, nye bremser og opptrekking av interiør.

Så blir det vel lakkering neste vinter da jeg begynner å bli høvelig blakk etter ombyggingen :P
Ja blir artig å få prøvd seg litt på banekjøring til våren, det ser jeg frem til :-)
 #376390  av thomas_ja27

Noen bilder jeg fant på tlf :-)
IMG_0311.JPG
IMG_0311.JPG (1.14 MiB) Vist 1115 ganger
Intercooler montert
IMG_0323.JPG
IMG_0323.JPG (1.05 MiB) Vist 1115 ganger
7m dynamo vs 200 amp 2jz dynamo :-)
IMG_0317.JPG
IMG_0317.JPG (774.22 kiB) Vist 1115 ganger
:-)
IMG_0315.JPG
IMG_0315.JPG (44.43 kiB) Vist 1115 ganger
Lufting av clutch, ledningsnett arbeid gearkasse.
IMG_0313.JPG
IMG_0313.JPG (33.12 kiB) Vist 1115 ganger
Mellomaksel på plass :-)
 #376391  av thomas_ja27

IMG_0325.JPG
IMG_0325.JPG (1.02 MiB) Vist 1114 ganger
Bytte av tettninger i ac kompressor, bytte av olje.
IMG_0342.JPG
IMG_0342.JPG (35.17 kiB) Vist 1114 ganger
Begynner å ta form :-)
IMG_0349.JPG
IMG_0349.JPG (40.27 kiB) Vist 1114 ganger
Supraen min er hel igjen med 2jz og manuell kasse :-D
 #376576  av tojo

thomas_ja27 skrev:liten filmsnutt fra test tur. kjørte orginalt trykk.

Hmm hmm trøbbel med høyrefoten? hehe ser ut til å gå greit det her :D blir morro å se sideways på ACR :-)
 #376580  av ArildM

Looks like fun :mrgreen:
 #376585  av thomas_ja27

tojo skrev:

Hmm hmm trøbbel med høyrefoten? hehe ser ut til å gå greit det her :D blir morro å se sideways på ACR :-)
hehe ja kan bli litt tung til tider :wink: skal bli morro å se hvordan det blir når jeg får kobla til boostcontrollern :-) men venter med det til jeg har fått meg ny bensinpumpe. Har ikke peiling hvor mye mk3 pumpa klarer, men tror den blir i minste laget når jeg begynner å øke trykket :-p

Er det noen som har en anbefaling på bensinpumpe? er litt usikker på om jeg skal gå på orginal denso mkiv eller walboro pumpe.
ArildM skrev:Looks like fun :mrgreen:
Hehe det kan jeg skrive under på :mrgreen:
 #376587  av Radial

thomas_ja27 skrev:Er det noen som har en anbefaling på bensinpumpe? er litt usikker på om jeg skal gå på orginal denso mkiv eller walboro pumpe.
Denso pumpa er 40 ganger bedre enn walbro'n... men du må legge noen nye 2,5mm2 kabler til pumpa gjennom bilen til en godt kablet strømkilde, også relèstyrer du den kretsen med den gamle pumpe-kretsen.
Dette bør gjøres, siden densopumpa sluker over dobbelt så mye strøm, og da kan orginal-lendingene som er 0,75 elns bli for restriktive slik at spenninga til pumpa blir veldig lav - og da gjør Orginalpumpa en bedre jobb omtrent
 #376588  av tojo

#376634  av Ã¸.f

Pssst;
Du har vel ikke lagt ut snutt fra kjøring på norske veier over lovlige hastigheter og attpåtil lagt ut med navnet ditt?
Så dum går det vel ikke annt til å være? Sikkert bare jeg som så feil :wink:
btw; ser ut som et morro prosjekt :)

#376639  av ArildM

Pft, verken over hastigheten eller på Norsk vei dette såvidt jeg kan se :| Men brukernavnet på Youtube var kanskje litt åpenbart :wink:
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 19