TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tom's 3S-GTE- Litt hjelp?

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #368643  av Toms_3S-GTE

Ja iridium kan være litt skummelt. Spesielt om man skrur opp trykket litt. NGK pluggene er relativt sikre og fungerer fint. Men de varer jo bare en brøkdel så lenge. Men til den prisen er det jo ikke noe problem å skifte litt oftere

Joda, de sleger som regel kvalitetsvarer. Kan jo være jeg var uheldig, men så det var en annen som hadde hatt akkurat samme problemet og så kan jo være det er noe tull med de der.

Får heller spandere noen enda bedre plugger på den neste gang de ryker da vettu, eventuel kjøpe en pall med NGK plugger :twisted:
Blir bare mer og mer forventningsfull til hvordan bilen blir til slutt!!
Liker virkelig måten du gjør ting på her går det fort fremover

angånde orginal lykter så synst jeg faktisk at de ikke er såå alt for stygge, man ser liksom at noe spesielt kommer kjørende. Bilen trekker mye mer oppmerksomhet, om dette er fordi folk lurer på hvorfor i h**** jeg bruker det eller for at de synst det er kult er en annen sak

synst vertfall de kler bilen min helt ok, selv om jeg selfølgelig skulle hatt rev6 lyker jeg og. Ser jo hakke bedre ut.
Hehe, satser på at den blir "blad-kvalitet" som jeg kaller det, slik at den ihvertfall havner i ett blad mens jeg eier den :lol:
Det går fort fremover fordi det ikke tar lang tid å bestille deler, kommer nok til å ta noe lengere tid når saker og ting skal monteres osv :lol: Kommer nok snart til å sakke av litt med bestillinger også da jeg som sagt må krangle masse med toyota osv for å prøve å få lov til å bygge om min rev.1 turbo til rev.3 og da må jeg jo handle meg motor etterhvert og :twisted:

Neida de ser ikke SÅ jævlige ut, men Rev.6 lyktene ser JÆVLI mye bedre ut, man må jo også overdrive litt når man beskriver de orginale vippelyktene for de stikker jo jææævli høyt opp der fremme.
Tror Du vekker minst like mye oppmerksomhet med Rev.6 luktene og når det faktisk er vippelykter som ikke ser så værst ut :mrgreen: Pen bil du har forresten :mrgreen:
Du må kjøpe de andre stålforingene til girkassa også Da blir den dønn tight!
Får ta det i neste runde med deler jeg trenger :wink: Dønn tight shortshift, det kan jeg like :lol: :twisted:
 #368646  av Toms_3S-GTE

Ja iridium kan være litt skummelt. Spesielt om man skrur opp trykket litt. NGK pluggene er relativt sikre og fungerer fint. Men de varer jo bare en brøkdel så lenge. Men til den prisen er det jo ikke noe problem å skifte litt oftere

Joda, de sleger som regel kvalitetsvarer. Kan jo være jeg var uheldig, men så det var en annen som hadde hatt akkurat samme problemet og så kan jo være det er noe tull med de der.
Får heller spandere noen enda bedre plugger på den neste gang de ryker da vettu, eventuel kjøpe en pall med NGK plugger :twisted: Bilen lader for sovid på 0,9 nå mot 0,6 som er orginalt.
Blir bare mer og mer forventningsfull til hvordan bilen blir til slutt!!
Liker virkelig måten du gjør ting på her går det fort fremover

angånde orginal lykter så synst jeg faktisk at de ikke er såå alt for stygge, man ser liksom at noe spesielt kommer kjørende. Bilen trekker mye mer oppmerksomhet, om dette er fordi folk lurer på hvorfor i h**** jeg bruker det eller for at de synst det er kult er en annen sak

synst vertfall de kler bilen min helt ok, selv om jeg selfølgelig skulle hatt rev6 lyker jeg og. Ser jo hakke bedre ut.
Hehe, satser på at den blir "blad-kvalitet" som jeg kaller det, slik at den ihvertfall havner i ett blad mens jeg eier den :lol:
Det går fort fremover fordi det ikke tar lang tid å bestille deler, kommer nok til å ta noe lengere tid når saker og ting skal monteres osv :lol: Kommer nok snart til å sakke av litt med bestillinger også da jeg som sagt må krangle masse med toyota osv for å prøve å få lov til å bygge om min rev.1 turbo til rev.3 og da må jeg jo handle meg motor etterhvert og :twisted:

Neida de ser ikke SÅ jævlige ut, men Rev.6 lyktene ser JÆVLI mye bedre ut, man må jo også overdrive litt når man beskriver de orginale vippelyktene for de stikker jo jææævli høyt opp der fremme.
Tror Du vekker minst like mye oppmerksomhet med Rev.6 luktene og når det faktisk er vippelykter som ikke ser så værst ut :mrgreen: Pen bil du har forresten :mrgreen:
Du må kjøpe de andre stålforingene til girkassa også Da blir den dønn tight!
Får ta det i neste runde med deler jeg trenger :wink: Dønn tight shortshift, det kan jeg like :lol: :twisted:
 #368647  av Toms_3S-GTE

du får lage til sleeper funksjon på vippe lyktene da, sånn at du lukker seg saaaakte opp
Neeeh, vil ha de kjappe sånn at når jeg hilser på noen på dagtid så kan jeg "flashe de" med fjernlysa/lyshorn på vippelyktene, kjapt opp og kjapt ned igjen, tror det blir fett. Finnes en guide på det på ett eller annet MR2 forum.
 #368648  av inzane2012

Toms_3S-GTE skrev:
du får lage til sleeper funksjon på vippe lyktene da, sånn at du lukker seg saaaakte opp
Neeeh, vil ha de kjappe sånn at når jeg hilser på noen på dagtid så kan jeg "flashe de" med fjernlysa/lyshorn på vippelyktene, kjapt opp og kjapt ned igjen, tror det blir fett. Finnes en guide på det på ett eller annet MR2 forum.
går fint å beholde den funksjonen og :) tror det ligger en guide inne på mr2 FAQ'n om hvordan du gjør det...
 #368649  av Toms_3S-GTE

går fint å beholde den funksjonen og tror det ligger en guide inne på mr2 FAQ'n om hvordan du gjør det...
Hmm, får sjekke litt imorra da, nå skriker senga etter meg :lol:
 #368650  av inzane2012

Toms_3S-GTE skrev:
går fint å beholde den funksjonen og tror det ligger en guide inne på mr2 FAQ'n om hvordan du gjør det...
du får sove på det :) hehe
 #368693  av Toms_3S-GTE

inzane2012 skrev:
Toms_3S-GTE skrev:
du får sove på det :) hehe
Fant ikke noe, kan hende det bare er jeg som er utrolig dårlig på å finne ting men :P
 #368703  av Toms_3S-GTE

what is that i wonder?? looks kind'a like something med of carbonfiber

kan det vere ett karbonpanser mon tro??
Du får vente te fredda'n :P Skal endelig ut til bilen min og det stooore å få skrudd litt, håper det kommer fler leveringer hit før jeg skal ut til baby'n min :mrgreen:
 #368728  av predator

Tenker det er det carbonpanseret som var til salgs her for ei ukes tid siden :wink:
 #368872  av FireWalk

Har du forresten sjekka opp om det rattet har noe godkjenningspapirer på seg? Noe jeg kom på etter å ha bestilt mitt.. En på forumet her ble jo stoppet i teknisk kontroll for litt siden og fikk bilen avskiltet pga uorginalt ratt som ikke var godkjent.. så hadde i så fall vært greit om det var noen papirer på det. Skulle da nesten tro det med et sånt ratt?.. :)
 #368879  av Toms_3S-GTE

Har du forresten sjekka opp om det rattet har noe godkjenningspapirer på seg? Noe jeg kom på etter å ha bestilt mitt.. En på forumet her ble jo stoppet i teknisk kontroll for litt siden og fikk bilen avskiltet pga uorginalt ratt som ikke var godkjent.. så hadde i så fall vært greit om det var noen papirer på det. Skulle da nesten tro det med et sånt ratt?..
Jeg leser litt sånn dårlig japansk men det fulgte med ett ark med ymse info på :P Men det burde jo ikke være noe problem ettersom det har SRS-airbag (samme som orginal rattet) osv.
 #368882  av FireWalk

Toms_3S-GTE skrev:
Har du forresten sjekka opp om det rattet har noe godkjenningspapirer på seg? Noe jeg kom på etter å ha bestilt mitt.. En på forumet her ble jo stoppet i teknisk kontroll for litt siden og fikk bilen avskiltet pga uorginalt ratt som ikke var godkjent.. så hadde i så fall vært greit om det var noen papirer på det. Skulle da nesten tro det med et sånt ratt?..
Jeg leser litt sånn dårlig japansk men det fulgte med ett ark med ymse info på :P Men det burde jo ikke være noe problem ettersom det har SRS-airbag (samme som orginal rattet) osv.
Da har du ikke møtt på satans vegvesen...
Vi var i diverse møter med dem tidligere pga arrangering av diverse treff i anledning ålesund gatebilklubb. Hørte litt rundt med dem hva som var lov og ikke lov. Reglene er ekstremt firkantet og basert på den europeiske TUV standarden. Japan har sin egen standard, som faktisk er STRENGERE enn TUV standarden! Men likevel får man ikke godkjent f.eks en høyreratta supra pga den ikke kvalifiserer til de norske reglene. Selv om den er godkjent i henhold til de japanske, som faktisk er strengere. Og siden det ikke finnes noe utvekslingsorgan eller forening mellom de to forskjellige systemene av regler så blir det da altså ikke godkjent.

Så f.eks: et ratt uten airbag kan være godkjent her. Det samme rattet MED Airbag kan være godkjent i japan, da som et bedre ratt! Men det blir ikke godkjent her. Fordi det er ikke gokjent av vårt organ direkte.

Idiotisk? JA... Men sånn er det bare :\

Jeg var jo nylig inne hos dem for å få nytt skilt forran på bilen min da det jeg hadde var blitt utrolig stygt. Tenkte at jeg da like gjerne kunne få den nytypen med flagg. Men nå har jo jeg amerikansk bil, og ikke plass til vanlig skilt bak, derfor har jeg lite skilt bak. Som jeg fikk godkjent for noen år siden før dette ble forbudt.

Neida, Da kunne jeg ikke få skilt med flagg! Fordi det måtte være likt både forran og bak.
SKILT NR er jo det samme! Men neida... det er lov med forskjellige skilt rammer og greier, men det flagget kan man da altså ikke ha på. man kan til og med klistre på slike klistremerker med flagg. Det sier jo litt om hvor firkanta de er :\ Helt utrolig. Ikke rart folk som forsøker å få noe godkjent blir irritert når dem skal være såååå sinnsykt vanskelige..

Jeg spurte om jeg da skulle kjøpe meg 2 skilt med flagg på og bende til det skiltet som skulle være bak slik at det passet i det amerikanske skiltrommet. Da bare kikka hu rart på meg og sa at det er ikke lov å bende skiltet. Jeg mente det som en spøk...

Håpløs institusjon det der. :=)

Får ta å søke litt videre å se om jeg finner noe info om det rattet.. søkte litt i går uten noe hell, men må da være NOEN form for godkjenning. Har jo sett flere supraer blant annet med det rattet i Europa.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 27