TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Rafinus Mr2 Mk1

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #419221  av Rafinus

Da var 6nye tennplugger og 3 nye coiler kommet på Lexusen så no går den som en klokke igjen
Monterte et 75w exenonkit i fjernlysa i samme slengen, da ble det lys kan jeg si dere som natt og dag bokstavelig talt :-)

Mr2 har fått helt nye blanke skilt ble pent, det eneste negative er at de jeg møter konstant spør om jeg har importert meg en ny :/
Fant også feilen med et et problem jeg har hatt siden jeg fikk den. Har vert plaget med høy tommgang på varm motor, det var så enkelt at tomgangsventilen står åpen hele tiden :( viskosedelen er defekt :(
Men kjøper ikke ny enda, satser på full ombygging i vinter :mrgreen:

Satt å lurte på her i mitt stille sinn om jeg skulle begynne å kalle mr2'n for Rorri
Får mange bemerkninger på at jeg ligner hovedpersonen i tegnefilmserien Racerbilen Rorri ( Roary the racingcar)
Der den andre Hoved "personen" bilen heter Rorri
Blir av enkelte barn kalt store Chris som er navnet på denne figuren jeg visstnok ligner :lol: :P :lol: :lol: :lol:
 #419300  av ArildM

MÃ¥tte google det og se:

Genialt :mrgreen:

Gåen tomgangsregulator er standard på 4AGE ;) Hadde trøbbel med den på 20v motoren også :) Blir spennende å følge med på hva du gjør med bilen :)
 #422158  av Rafinus

Da begynner delene å trille inn igjen :D

Ble nesten idiot av en ulyd framme i kjettingspor, med tanke på at nesten alt i er byttet i forstillingen skjønte jeg ikke at hvorfor det skulle begynne å kakkle igjen (Må bare si at delene ikke er skiftet pga denne lyden =P )

helt til jeg sjekket tannstangen og fant ut at endeforingen på høyre side at tannstangen hadde slakk skjønner egentlig ikke hvorfor jeg ikke har kontrollert denne tidligere :oops: :x
Men ble possitivt overasket da jeg fant ut at denne bare kostet 79Kr hos toyota :mrgreen:

ellers så er nye støtdempere framme på tur + 35mm senkesett, Skal bli bra nå på vinteren tenker jeg 8)

Håper på å få opp litt bilder til helgen når jobben skal utføres 8)
 #423284  av Rafinus

Hei å hå =)

Endelig fått meg en pc som virker slik at jeg kan legge ut litt bilder igjen :)

Ble til slutt så lei av jagingen på tomgang, at jeg tettet kanalen til tomgangsregulatoren, fungerer bra men må holde litt på gassen til temperaturen stiger litt,
på varm motor går den som en klokke på tomgang =)

Bilde

Billig fix :( men satser på å få bygget om hele innsuget til våren

Bilde

Ble tett ivertfall

Bilde

Etter mange km med kjøring har stabstaget fremme blit slitt på de to plassene der foringene sitter, så mått finne på noe der, enkelt men effektivt.

Bilde

Bilde

Bilde

Fikk også skiftet endeforingen på høyresiden av tannstangen men dette glemte jeg helt å ta bilder av :oops:

Har også skiftet støtdemperne framme siden disse egentlig bare kunne brukes som sykkelpumper å fått montert senkesettet :D

Litt bilder før og etter.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Beklager dårlige bilder og skitten bil, men er desverre korte dager her oppe nå, og er på jobb den lille tiden det er lyst ute,
fikk beskjed om at det var vanskelig å få tak i et godkjent senkesett til min bil og bestilte egentlig et som ikke var det, fikk meg en possitiv overaskelse da godkjenningspapiret lå i eska =)

Denne fangeren sto på bilen da jeg kjøpte den men den var oi dårlig forfatning, sitter å lurer på om jeg skal prøve å reparere den, hva synest dere ?
(Bilder fra da jeg hentet bilen i fjord høst :) )

Bilde

Bilde

Noen som kjenner til Paul Sims i England ? prøver å få kjøpt noen deler fra han, men etter jeg sendte han pengene har jeg ikke hørt fra han, sende han en ny mail i dag der jeg forlanget svar, så får se hva som skjer :?
 #423286  av ure

Fikk godkjent samme senkesettet som du har der på min mr2. Bare ha med papir på hjulstilling. Var ingen problem på BT i Bergen ihvertfall... :D
 #423287  av Mr2mr2

Fin bil :D hjalp på med litt senk 8)

Men jeg må spørre om du har en link til hvor du kjøpte senkefjærene :)
 #423290  av Rafinus

Tok 4-hjulskontroll rett etter jeg monterte settet :)
Så har alt av papirer, så er egentlig bare å få bestilt time hos BT :)

Hellanor i Bodø skaffet meg dette settet, han fant dette en eller annen plass i Sverige.
Kan ringe han å høre om han kan skaffe et til hvis du vil :)
Var ikke så dyrt heller. Pluss at det var progressive fjærer :D

Vet ikke hvor vanskelig de er å finne :|

Ja det hjalp veldig med senk, både på utseende og kjøringen :)
 #423292  av ArildM

Er ikke det Mk1b fangeren det der? SÃ¥nn delvis tilpasset Mk1a fangeren?
Synes Mk1b fangeren (den nederste delen) er meget stilig, gjør seg at den kommer litt "lavere" i fronten :) Ville evt gjort den komplett slik at det blir seende rett ut. Du har da delekatalogene tilgjengelig så du kan jo se der hva du trenger for å bygge om til latespec framstykke :)

Var ikke klar over at disse fjærene har TüV :) Meget kjekt! Så bra ut med senk :)

Tomgangsventilen er vel en kjent feil. Er i alle fall det på 20v motoren, der den er magnetstyrt(?) på noe vis. Renset min med forgasserrens ørten ganger og da ble den bra igjen :) Smart patent bare å blokkere den da :)

Ser bra ut denne, begynner å bli meget sjeldent å se Mk1 etter veiene nå :)
 #423294  av Mr2mr2

Det er mk1b leppen du har, samme som meg ;)

men om bilen er en mk1a, så er det ganske stor forskjell på rammevangen/radiator"stativet" :x :x . skulle skifte min ut for min var krølt av forrige eier, og kjøpte delebil (85 mod) med rammevangen til mk1a (dette var før jeg viste at det var forskjeller på modellene a/b). som langt i fra passet med leppa. :evil:
SÃ¥ da ble det bestillt en fra england, som var fra mk1b.

Skal tenke litt på de senke fjærene, om det blir aktuelt ;)
 #423298  av ArildM

Var det jeg også mente på i forhold til vangene og frontstykkene over selve leppen nederst :)
 #423307  av Rafinus

Skal se på delefilmen om det er stor forskjell, men har noe utstyr på jobb for å støpe plast, så jeg blir mest sansynelig å prøve å tilpasse den delen jeg har til mk1a fangeren, verste grovarbeidet er allerede gjort, er bare å få det til å se pent ut.

Dere som har mk1b, hvordan er den nedre leppen montert ? (klips, skruer )
Mulig jeg klarer å støpe inn noen 6mm bolter på baksiden av fangeren.

tomgangsventilen er termostatstyrt, og virker likt som en vanlig termostat med en voksdel som smelter/stivner og presser ventilen opp og igjen :)

fikk mail fra Paul Sims nå om at delene mine var på tur fra England :D
Dekslet over radiatoren og fremre motorfeste :)

Begynner å bli skjeldne disse nå ja =) men ser en økende vekst av mk1 restureringer her på forumet og det liker jeg :D
Men vet det står slitne prosjekter rundt om i fjøser og garasjer, er bare å finne dem,
kom endel bort til meg på vårtreffet på ACR og ville mimre om da deres eksemplar var kjørbar. eller at en venn eller familie har hatt en slik, det syntes jeg var meget morsomt.

et vanlig spørsmål jeg får her i kommunen er om det er en lik bil som din ArildM :D
disse blir ikke glemt så fort :)
 #423309  av ure

Senkesettet kan bestilles hos Eiker Motorshop. Var ihvertfall der jeg kjøpte mitt.
 #423310  av Mr2mr2

på hver halvdel av leppen er det tre hull i plasten, og der skal det egentlig ligge en stållist med 3 fastsveisete skruer (en til hver halvdel). og skal være tilsvarende hull på rammevangen.
Jeg brukte bare 6mm skruer og stor skiver, for mine stållister var delvist rustet opp :?

EDIT: Fikk du også med tuv papirer, Ure?
 #423313  av Rafinus

Var i kjelleren å så på fangeren og ser at disse listene mangler/ er kappet bort.
Tror jeg skal prøve meg på å få støpt bolter inn i selve fangeren,
støypte nye deler til ene dekslet under kanalen på Lexusen, og det fungerte kjempebra, så jeg håper jeg får det til her og :)
Vil jo helst ha muligheten til å demontere den hvis jeg en gang skulle være uheldig.
 #423325  av ure

Mr2mr2 skrev:på hver halvdel av leppen er det tre hull i plasten, og der skal det egentlig ligge en stållist med 3 fastsveisete skruer (en til hver halvdel). og skal være tilsvarende hull på rammevangen.
Jeg brukte bare 6mm skruer og stor skiver, for mine stållister var delvist rustet opp :?

EDIT: Fikk du også med tuv papirer, Ure?
Japp , var med papirer :wink:
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 19