TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Ferdigstilt prosjekt: oppussing av AW11

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #418524  av Mr2mr2

Merker det :) tror det blir kjøpt uke 40 eller 41....
 #418525  av Mr2mr2

hvordan er det med Plastgrunningen til støtfangerne? skal den kun sprayes på, tørke, så er den klar til vanlig grunning? eller skal den vannslipes?
 #418550  av DanielJ

Det du sa først. Legg slørstrøk så legger du på grunning eller baselakk :D
 #418596  av Mr2mr2

Venter nå på pakke fra http://www.towosrus.com håper den kommer i morgen, da blir det bilde av hva den inneholder :D
 #418625  av inzane2012

Slik jeg ser det så må du nok kjøre en god del mer aktivt enn det som onkel politi setter pris på for å få en reell uttelling på å flytte vingen lenger bak. Derimot om du gjør det fordi det applerer mer til din personlige smak så go for it! Alltid gøy når noen går mot strømmen :)
Det med aerodynamikk er ett ganske omfattendes emne, så er ikke rart sporter som F3, GP2, F1, indycar osv, osv, bruker flerfoldige millioner kr på utvikle nye deler for å maksimere downforce samt minimere drag...

Så mitt råd vil vere, at med mindre du er ute etter en form for timeattack AW11 (noe som faktisk hadde vert dritkult) så gå for det estetiske først, og heller funksjon etterpå ;) Og mtp det estetiske så er du allerede GODT på veg, så her er det bare å stå på videre ;)
 #418630  av Mr2mr2

Bestemte meg egentlig første dagen jeg fikk bilen at den ikke skulle være "lik alle andre sin" blant annet, den skulle IKKE være RØD. ikke at det ikke er en fin farge, men alle har den :P

jeg har og tenkt litt på dette med spoileren, syns det ser litt bedre ut, men vet ikke om jeg skal ta meg råd til å bruke penger på det, har litt andre ting som prioriteres først.

Har og en far, som ikke er så glad i å "modifisere" originaldeler. men det er min bil så jeg setter bare i gang om jeg vil det :D

pakke er nå et sted mellom Oslo og Bergen, så spørs om den kommer før mandag :/
 #418659  av inzane2012

Ser den du, når jeg skulle ha meg MKII'en, så skulle jeg ikke ha rød eller sort, så jeg gikk for gul :) Syns gult kler SW20'n veldig godt. Så at du velger en heeeeelt annen farge er bare bra :)
 #418698  av Mr2mr2

Er enig i at gul er en av de fineste fargene på mk2 :D
 #418716  av Mr2mr2

Bilde

Nå skulle jeg ønske at jeg hadde skilter på bilen, så jeg kunne ha øvelseskjørt en tur.

Er vel ingen som har et svart/kvitt sete liggende? eller 2 like seter som kan tilpasses mr2?
 #418718  av Mr2mr2

+ noen som vet hvilken olje som skal på kompressoren? har delenummer til toyota, men vil slippe å reise ned til de :P
 #418824  av Mr2mr2

fant ut på internett at det skulle 0-30 olje på kompressoren, og at "toyota-oljen" va gått "ut av systemet"

Jeg trodde i dag at jeg virkelig tok livet av motoren. Etter at jeg etterfylte olje på kompressoren, så startet jeg motoren, lot den stå og gå litt så den skulle bli litt varm. Jeg skulle med andre ord sjekke om kompressoren virkelig fungerer ( har ikke indikator-lys). i verksteds håndboken sto det at om jeg trykte gasspedalen rett inn når den sto i fri, så skulle den begynne å lade. det skulle kunne ohmes på den elektromagnetiske clutchen.

Tenkte å bare prøve først å se om jeg merket noen forskjell på motoren, satt meg inn i bilen, trykte gasspedalen rett inn, (passet selvfølgelig på turtallet) og da hørte jeg et svært smell, så hostet motoren litt og stoppet :( . slo av tenningen og prøvde og starte, det var rar lyd i motoren, hostet og startet ikke. så gikk jeg bak i motorrommet for å se etter "skader", det som møtte meg var en intercooler som hadde blitt blåst ut av slangen, som jeg ikke hadde tatt slangeklemmen på igjen etter oljefyllingen :P

konklusjon, kompressoren funker, og lader :D :D :D 8)
 #418825  av MR2i

Hehe.. en slange som hopper av når det blir trykk er ekkel opplevelse..
Hadde samme opplevelse på første turen jeg tok med min MR2..
 #418832  av Mr2mr2

Bilde

Digg med nye deler :D Men var ikke mye jeg fikk for 1700 kr :mrgreen:
 #418837  av ArildM

Koster å være kar :lol: 8)
 #418848  av Mr2mr2

Hehe, ja det gjør nok det :wink:

Men nå er motorfestene montert, og det gikk som en drøm, gjort på 1-2 timer :D
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9